Internet & Gry - Reklama

Huuuge przejmuje grę Traffic Puzzle

Huuuge, globalny producent i wydawca gier mobilnych typu free-to-play, przejął od Picadilla Games, polskiego studia z Wrocławia, szybko zyskującą na popularności grę Traffic Puzzle. To pierwszy ważny krok w realizacji strategii M&A Spółki. Poprzez przejęcie Huuuge wzmacnia pozycję w szybko rosnącej kategorii gier casual. Całkowita wartość transakcji to 38,9 mln USD.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      „To wyjątkowy moment dla Huuuge. Traffic Puzzle to oryginalna gra kategorii puzzle, która szybko staje się naszą trzecią najważniejszą grą. Unikalne doświadczenie match-3 (“wybierz trzy”), które oferuje gra pozwala oczekiwać, że dotychczasowe wzrosty to dopiero początek – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge. Kategoria puzzle, do której należy Traffic Puzzle odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld USD rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z naszych ważnych celów strategicznych. Kupujemy odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale znamy jako jej wydawca i w której widzimy ogromny potencjał rozwoju. Przejmując grę Traffic Puzzle od naszego partnera będziemy mogli przyspieszyć jej rozwój dzięki naszemu know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii. Decyzja o przejęciu właśnie Traffic Puzzle, czyli gry z naszego portfela wydawniczego potwierdza także, że Huuuge Publishing to unikalny i wiarygodny kanał pozyskiwania potencjalnych celów przejęć w ramach realizacji naszej strategii Buduj i Kupuj”dodał.

      Traffic Puzzle to gra stworzona przez Picadilla sp. z o.o., polskie studio z siedzibą we Wrocławiu. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) Traffic Puzzle podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, a przychody z gry w tym okresie wzrosły trzykrotnie. Średnie dzienne przychody Traffic Puzzle wzrosły z ok. 12,9 tys. USD we wrześniu 2020 r. do ok. 100 tys. USD dziennie na datę podpisanie umowy przejęcia.

      W Traffic Puzzle gracz stara się udrożnić zablokowaną drogę, dopasowując do siebie trzy samochody w tym samym kolorze. Gra oferuje różne poziomy, na których gracze pomagają policji, wozom strażackim i karetkom dotrzeć do celu, pomagają helikopterom i pociągom przedostać się przez blokady lub w inny sposób zapewniają sprawny ruch. Traffic Puzzle opiera się na modelu monetyzacji gier free-to-play, czyli przychody są generowane głównie poprzez mikropłatności.

      Gra miała swoją premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.

      „Przejęcie Traffic Puzzle ugruntowuje pozycję Huuuge w szybko rosnącym segmencie gier casual i pozwoli na przyspieszenie dywersyfikacji strumieni przychodów Spółki. Oczekujemy, że pozytywny wpływ przejęcia Traffic Puzzle na wyniki Huuuge będzie najbardziej widoczny począwszy od 2022 roku” dodaje Jon Bellamy, Wiceprezes ds. Strategii i Rozwoju Korporacyjnego Huuuge.

      Kategoria puzzle w ramach segmentu gier casual jest duża i nadal dynamicznie rośnie

      Gry casual są jednym z najczęściej pobieranych rodzajów gier mobilnych. Są to gry charakteryzujące się prostymi zasadami i krótszymi rozgrywkami, dzięki czemu trafiają w gusta szerokich kręgów odbiorców. Gry puzzle, do których należy Traffic Puzzle, stanowią największą i najbardziej godną uwagi kategorię w ramach segmentu casual, odpowiadając aż za 56% przychodów tego segmentu w 2020 roku. Poza grami typu social casino jest to również kategoria najistotniejsza dla portfela produktowego Huuuge.

      Kategoria gier puzzle jest większa niż segment gier social casino. Według Eilers & Krejcik, całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld USD w 2020 r. a jej historyczny CAGR za ostatnie 5 lat wyniósł 14,6%. Według szacunkowych prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik, wartość kategorii gier puzzle sięgnie 14,2 mld USD w 2025 roku.

      Strategia rozwoju Huuuge

      Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.

      Grupa planuje realizować wizję i misję, koncentrując się na następujących celach:

      – Rozszerzanie działalności w segmencie gier casual

      – Dalsza poprawa monetyzacji graczy

      – Poszerzanie i wzmacnianie podstawowej oferty gier

      – Rozwój działalności wydawniczej Huuuge Publishing

      – Dalszy wzrost marż dzięki technologii oraz analizie danych

      – Rozwijanie działalności Grupy poprzez przejęcia podmiotów o komplementarnych profilach działalności

      – Współpraca z najbardziej utalentowanymi pracownikami na całym świecie,

      W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:

      – Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier

      – Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali

      – Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA

      – Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *