BadaniaMediaTVP

Kanały tematyczne TVP z najwyższymi udziałami w lipcu

W lipcu wzrosły udziały kanałów tematycznych Telewizji Polskiej. Największą dynamikę 39,1% według Nielsen Media* w grupie 4+ zanotował kanał TVP Sport, a za nim TVP Kultura (30,6%) i TVP Historia (27,9%). Rekordowe udziały od początku istnienia kanału uzyskała 4 lipca TVP Kobieta. W porównaniu do czerwca br. zyskuje też TVP ABC. Wśród programów Telewizji Polskiej najliczniejszą widownię zarówno w MOR** jak i w NM w lipcu zgromadził koncert „Wakacyjnej Trasy Dwójki” z Łomży.

 

W TVP Sport najliczniej oglądane w lipcu były transmisje Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce Oregon 2022. Najlepszy wynik antena zanotowała 16 lipca, transmitując zawody, które obejrzało 784 tys. widzów przy udziałach 7,5%.

TVP Historia największy wzrost udziałów anteny zanotowała w grupie 16-49, udziały anteny miesiąc do miesiąca wzrosły w tej grupie o 38,5% i wyniosły 0,54%. TVP Historia rekordowe udziały anteny uzyskała 3 lipca, tego dnia miała najlepsze udziały od kwietnia zeszłego roku dla grupy 4+, a w 16-49 i 16-59 od lutego zeszłego roku.

Dla TVP Kultura największy wzrost udziałów anteny nastąpił w grupie 16-49 (o 38,5%) z 0,26% do 0,36%, w pozostałych grupach wzrost udziałów wynosi ok. 30%.

TVP Kobieta po rekordowym czerwcu dalej umacnia swoją pozycję wśród kanałów lifestylowych. W lipcu antena zwiększyła udziały w grupie 16-49 z 0,24% do 0,27%, a w grupie 16-59 z 0,31% do 0,33%. Dla TVP Kobieta rekordowy był poniedziałek, 4 lipca, kiedy udziały anteny były najwyższe od początku nadawania i wyniosły w grupie 4+ 0,56%. Ponadto najwyższe udziały TVP Kobieta zanotowała również w grupach: 16-59 – udziały na poziomie 0,53%, natomiast w grupie 16-49 udziały wyniosły 0,50%. Dynamika wzrostu anteny od 8 marca 2021 do 4 lipca 2022 w grupie 4+ wyniosła 300%.

W TOP3 programów lipca znalazł się koncert „Wakacyjnej Trasy Dwójki” z Łomży, który w TVP2 w momencie najwyższej oglądalności według MOR zgromadził 31 lipca rekordową widownię 2,3 mln osób, a według NM 2,5 mln osób. Średnia widownia koncertu wyniosła według MOR 2 mln widzów, a 2,1 mln osób z udziałami 17,9% według NM. Drugim programem miesiąca było główne wydanie „Wiadomości”, które w TVP1 w niedzielę, 10 lipca według NM zainteresowało średnio 1,9 mln widzów, przy udziałach 16,2%. Najliczniej oglądaną transmisją sportową był mecz Ligi Narodów w piłce siatkowej mężczyzn Polska-Słowenia, który 10 lipca zgromadził według MOR w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności 2,5 mln widzów i według NM 2,3 mln osób. Średnia oglądalność meczu w TVP1 wyniosła według MOR 2 mln osób, a według NM 1,9 mln widzów, przy udziałach na poziomie 14,8%. Mecz Polska – Słowenia był najliczniej oglądaną rozgrywką spośród jedenastu spotkań z udziałem Polaków w aktualnym sezonie Ligi Narodów w piłce siatkowej mężczyzn transmitowanych w TVP.

Lipiec był niezwykle udany dla TVP ABC. Udziały anteny miesiąc do miesiąca rosną w grupach: 4+, 16-49, 16-59 i 7-74. TVP ABC największą dynamikę wzrostu udziałów zanotowała w grupie 7-74%, która wyniosła 7,8%. Ponadto w lipcu nowa oprawa dziecięcego kanału Telewizji Polskiej otrzymała nominację do nagrody w konkursie EBU Connect 2022. Natomiast od 4 lipca program TVP ABC został udostępniony w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) obok multipleksu pierwszego (MUX-1), również na multipleksie ósmym (MUX-8). Z MUX-8 jest on rozpowszechniany w jakości sygnału SD i w standardzie nadawania DVB-T, a w jakości HD i nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC program dostępny jest nadal w ramach naziemnego multipleksu pierwszego (MUX-1).

23 i 24 lipca na skoczni w Wiśle-Malince odbyły się pierwsze konkursy w ramach letniego Pucharu Świata w skokach narciarskich. Transmitowane w niedzielę, 24 lipca w TVP1 i TVP Sport rywalizacja skoczków zainteresowała według MOR w momencie najwyższej oglądalności 1,4 mln widzów, średnio zawody oglądało 1 mln widzów. Według NM w piku na obu antenach TVP1 i TVP Sport skoki oglądało 1,4 mln widzów, średnio 932 tys. widzów przy łącznych udziałach na poziomie 11,6%.

W sobotę, 30 lipca w Kielcach rozpoczął się wyścig kolarski 79. Tour de Pologne, którego wszystkie etapy transmituje Jedynka i TVP Sport. Tour zakończy się 5 sierpnia w Krakowie. Najliczniejszą widownię w TVP1 zgromadził 2. etap wyścigu na trasie Chełm – Zamość, który 31 lipca obejrzało 685 tys. widzów przy udziałach 7,2%.

Od 28 lipca programy TVP Wilno, TVP Info, TVP Historia 2, TVP Polonia, TVP World i Biełsat TV rozszerzyły swój zasięg naziemny na Litwie poza Wileńszczyznę dzięki udostępnieniu ich w ramach cyfrowego multipleksu ogólnokrajowego MUX-2. Sygnał naziemny dociera do ponad 1,7 mln osób zamieszkujących Litwę.

Od 25 do 31 lipca TVP była partnerem medialnym rozgrywanego w Warszawie Turnieju WTA BNP Paribas Poland Open. 29 lipca mecz Igi Światek z Carolin Garcia zainteresował w TVP1 według MOR 1,1 mln widzów, a według NM 826 tys. osób (udziały 10,7%).

Jeden komentarz do “Kanały tematyczne TVP z najwyższymi udziałami w lipcu

  • Jak zwykle Kurski wywindowała badania w górę, cyganstwo goni cyganstwo jak Wiadomości TVPiS 😂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *