Kluczowy etap rekrutacji nowego redaktora naczelnego WP

Wirtualna Polska wchodzi w kluczowy etap poszukiwania nowego redaktora naczelnego. Po wstępnej selekcji na liście kandydatów, którymi zainteresowana jest WP pozostało 7 osób. Do czasu wyboru nowego redaktora naczelnego jego obowiązki pełni od poniedziałku Piotr Mieśnik.

 

 

 

 

 

Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rynku. Redaktor naczelny powinien wnieść nową jakość i wzmocnić wiarygodność WP, by przyciągnąć do zespołu nowych dziennikarzy, a jednocześnie rozumieć wyzwania, które stoją dziś przed każdym medium w Polsce.  Jego rolą będzie również konsekwentne wzmacnianie pozycji WP, jako lidera na polskim rynku wydawców internetowych. Osoby, które wytypowaliśmy do dalszych rozmów spełniają wszystkie te kryteria mówi Joanna Pawlak, prezes zarządu Wirtualna Polska Media.

Po decyzji o odwołaniu Tomasza Machały z funkcji redaktora naczelnego jego zadania pełniła Katarzyna Szpor, która z początkiem marca zrezygnowała z funkcji, a obowiązki tymczasowego redaktora naczelnego przejął Piotr Mieśnik, szef departamentu informacje i o2.

 

 

Piotr Mieśnik pracę w Wirtualnej Polsce rozpoczął jako wydawca w październiku 2017 roku. Następnie pełnił funkcję zastępcy dyrektora strony głównej WP. Redaktorem naczelnym o2 został w październiku 2018 roku. Od stycznia 2020 jest redaktorem naczelnym departamentu informacje i o2. Wcześniej pracował w Agorze jako wydawca portalu Gazeta.pl, publikował m.in. w magazynie Logo. Współpracował z RAS Polska jako zastępca szefa działu politycznego i dziennikarz Faktu, później został zastępcą redaktora naczelnego Fakt.pl. Jest autorem książek m.in. „Jak zabiłam swojego raka” oraz „Wyznania hieny”.

Wirtualna Polska to holding technologiczny. Prowadzi działalność mediową, reklamową oraz ecommerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, w tym m.in. money.pl, WP SportoweFakty i autocentrum.pl. W branży ecommerce WP działa w obszarach turystyki, mody, wyposażenia wnętrz i projektowania domów, usług finansowych oraz motoryzacji. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w styczniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *