Luty na kanale HISTORY

W lutym na HISTORY dowiemy się, jakie są korzenie wielkich amerykańskich marek jak McDonald’s czy Heinz w serii „Jedzenie, które zmieniło świat”. Przeanalizujemy także historię dojścia Hitlera do władzy w programie „Hitler: jak zostałem dyktatorem”. Oprócz tego będziemy obserwować zmagania mistrzów kowalstwa w programie „Wykute w ogniu” i odkryjemy, jakie skarby trafią w ręce „Gwiazd Lombardu”.

 

 

 

 

 

Hitler: jak zostałem dyktatorem
Hitler
W czwartki od 6 lutego o 22:00 na HISTORY

Światowej klasy eksperci analizują postać Hitlera, by dociec, co skrywał umysł tego potwora w ludzkiej skórze. Korzystając z najnowszych badań, naukowcy przyglądają się życiu Hitlera i wskazują kluczowe momenty, które doprowadziły do jego spektakularnego sukcesu i ostatecznego upadku. W serialu przedstawiono rzadko pokazywane nagrania archiwalne, które dzięki znakomitej koloryzacji wyglądają bardzo sugestywnie.

Eksperci biorą pod lupę mowę ciała Hitlera i jego niezwykłe zdolności krasomówcze. Serial prezentuje nowe spojrzenie na przywódcę III Rzeszy i jest próbą wyjaśnienia jak doszło do tego, że bezrobotny odludek stał się budzącym postrach, bezwzględnym dyktatorem, który pociągnął za sobą miliony zwolenników.

Jedzenie, które zmieniło świat
The Food That Built the World
W środy od 26 lutego o 22:00 na HISTORY

Dla pokoleń Amerykanów to nazwiska znane od dziecka. W zdumiewający sposób stały się podstawą ich przetrwania i rozwoju gospodarki USA. Kim są? I jak zrewolucjonizowali ten kraj? To ludzie tacy jak Milton Hershey, Will Kellogg, Henry Heinz i bracia McDonald. Nie znamy ich, ale znamy ich nazwiska. To oni stoją za sukcesem produktów spożywczych, które stały się symbolem Ameryki.

Te niesamowite postaci stworzyły marki, które zdefiniowały znacznie więcej, niż tylko nawyki żywieniowe Amerykanów. Sprytem, siłą ale też litrami wylanej krwi potu i łez przez żołądek zdobywali serca krajanów. Po drodze budowali miasta, opracowywali nowe technologie i pomagali wygrywać światowe wojny. Byli bezwzględni i przebiegli. Oto wizjonerzy, którzy na zawsze zmienili oblicze Ameryki.

Wykute w ogniu
Forged In Fire 6 part 2
W czwartki od 13 lutego o 21:00 na HISTORY

WYKUTE W OGNIU powraca! W tym oryginalnym turnieju zrealizowanym specjalnie dla kanału HISTORY rywalizują ze sobą najlepsi amerykańscy wytwórcy broni białej, którzy potrafią stworzyć wszystko, od toporów wojennych wikingów, przez samurajskie miecze, po indiańskie sztylety.

W każdym odcinku startuje czterech nowych zawodników, którzy walczą o nagrodę główną w wysokości 10 tysięcy dolarów. Wykute w ogniu to rzemiosło, legenda i pasja połączone ze sprytem, zaradnością i pomysłowością.

Zawodnicy wykonują kilka zadań, w których mają do dyspozycji zestaw narzędzi z garażu i które polegają na stworzeniu poszczególnych elementów wybranej broni prezentowanej w ekscytującym finale. Rezultaty ocenia grono ekspertów, a oglądając zażarty wyścig z czasem, przy okazji dowiadujemy się sporo o historii różnych rodzajów broni.

Gwiazdy Lombardu
Pawns Stars 20B part 2
W niedziele od 16 lutego o 12:00 na HISTORY

Przebojowa seria „Gwiazdy lombardu” powraca! Program zabiera widzów do rodzinnego lombardu w Las Vegas, gdzie trzy pokolenia mężczyzn z dziadka rodziny Harrisonów Richard, syn Rick i wnuk Corey wspólnie prowadzą biznes, starając się i koleżeństwem na każdym kroku z drogi. Ta rodzina żyje i oddycha lombardem, wykorzystując swoje bystre oczy do dokładnej oceny wartości przedmiotów, które przynoszą ich kolorowi klienci, od przedmiotów mało znanych po naprawdę historyczne.

Na długo przed pojawieniem się nowoczesnych banków i bankomatów istniały już lombardy. Do połowy XX w. to one były głównym źródłem kredytu konsumpcyjnego w Ameryce, a także w dzisiejszych czasach pomagają wielu ludziom związać koniec z końcem. „Gwiazdy lombardu” zabierają widzów do rodzinnego lombardu Gold & Silver na przedmieściach Las Vegas. Trzy pokolenia Harrisonów – dziadek Richard, syn Rick i wnuk Corey – tocząc zabawne spory, prowadzą wspólny interes. We trójkę bystrym okiem oceniają wartość każdego przedmiotu, jaki klienci chcą u nich zastawić, od rzeczy najpospolitszych po autentyczne, zabytkowe, na przykład XVI-wieczny samurajski miecz, pierścień mistrzów ligi futbolowej, obraz Picassa czy XVII-wieczny wyrok sądowy. Muszą umieć odróżnić autentyki od podróbek i udzielić fachowej odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: „Jaka historia kryje się za tym przedmiotem?” oraz „Ile to jest warte?”.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *