Internet & Gry - Reklama

Murator.pl zbadał preferencje zakupowe klientów segmentu budowlano-remontowego

Murator.pl przygotował raport, dzięki któremu branża budowlana lepiej pozna swoich Klientów oraz ich motywacje i ścieżki wyboru przy zakupie artykułów budowlanych, wykończeniowych i wnętrzarskich. Badanie rynku na zlecenie serwisu Murator.pl przeprowadził Instytut Badań i Analiz Pollster. Prezentacja raportu „Kup pan cegłę, czyli jak Kowalski kupuje materiały budowlane” odbędzie się 5 lutego o godzinie 14.00 podczas Targów BUDMA 2020 w Poznaniu.

 

 

 

 

Ścieżka zakupowa klienta to gorący temat analizowany przez specjalistów z wielu branż. Branża budowlana różni się od innych tym, że inwestycję jaką jest budowa domu, konsument realizuje raz-dwa razy w życiu, a remont niewiele częściej. Trudno więc mówić o lojalności i powtarzalności decyzji zakupowych, tak jak w przypadku produktów FMCG czy choćby motoryzacji. Przy zakupie materiałów budowlanych wydatki są duże, decyzje długotrwałe, a lojalność klienta można oceniać na podstawie tego, w jaki sposób mówi o marce innym inwestorom.

Serwis Murator.pl postanowił zbadać, w jaki sposób przysłowiowy Kowalski podejmuje decyzje zakupowe. Jak to robi, gdy buduje dom, a jak, gdy remontuje mieszkanie. Zbadano zakup 5 kategorii materiałów w procesie budowy i 5 kategorii w trakcie remontu. Badanie przeprowadził Instytut Badań i Analiz Pollster na próbie celowej ponad 900 osób budujących dom i remontujących dom lub mieszkanie.

W badaniu zapytano inwestorów indywidualnych, skąd czerpią informacje, z jakich źródeł wiedzy korzystają na początku ścieżki zakupowej, a których używają najczęściej? Kto decyduje o zakupie poszczególnych typów materiałów? Które wartości są kluczowe i decydują o ostatecznym wyborze produktu? Czy marka jest ważna? Czy kupujący częściej poleca, czy odradza po zakupie? Czy w branży materiałów budowlanych, tak jak w innych, występuje efekt ROPO, polegający na tym, że Klient poszukuje produktu w Internecie a zakupu dokonuje w sklepie stacjonarnym?

Treść raportu „Kup pan cegłę, czyli jak Kowalski kupuje materiały budowlane. Prezentacja badań ścieżki zakupowej klienta budowlano-remontowego” będzie można poznać podczas targów BUDMA 2020 na konferencji Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA, 5 lutego o godzinie 14.00 w pawilonie 5 na terenie Speakers Corner, st. 75 (MTP, Poznań, ul. Głogowska 14).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *