Nowa odsłona „Super Expressu” w Internecie

„Super Express” uruchomił nową witrynę internetową, która łączy potencjał gazety drukowanej z newsowym charakterem treści online. Dla podkreślenia synergii ujednolicono nazwę i logotyp wydania gazetowego i internetowego. Zintegrowano również pracę obu zespołów redakcyjnych.

 

Tworzymy treści, które można wykorzystywać dynamicznie i na wielu płaszczyznach, realizując potrzeby odbiorców zarówno mediów cyfrowych, jak i analogowych. Przyjęta strategia ‘digital first’ to scentralizowana operacja, w której wszystkie treści cyfryzowane są w jednym CMS-ie i rozpowszechniane poprzez różne kanały dystrybucji pod silną marką Super Expressu lub pod markami partnerskimi – mówi Ewa Lampart, wiceprezes ZPR Media SA i dyrektor zarządzający Grupy Super Express.

Nowa strona główna serwisu „Super Expressu” nawiązuje graficznie do pierwszej strony gazety drukowanej. Pojawiają się na niej duże, przyciągające wzrok grafiki, będące nowością wśród polskich witryn. Artykuły z wydania papierowego wzbogacone są o dodatkowe zdjęcia, wideo, wypowiedzi bohaterów i elementy dające pełniejszy obraz konkretnego wydarzenia. Przebudowano także wersję mobilną serwisu, co jest widoczne szczególne w przypadku galerii zdjęć, prezentowanych w całości na stronie artykułu (bez konieczności klikania przez kolejne podstrony). Główne działy nowej witryny „Super Expressu” to: Wiadomości, Rozrywka, Superbiznes, Sport, Auto, Gotowanie, Seriale oraz Styl życia.

– Łączymy oryginalne treści, z jakich znany jest „Super Express”, z ogromnym potencjałem portalu odnotowującego regularne wzrosty liczby odsłon i użytkowników. W Internecie chcemy przedstawiać szerszy kontekst tematów opisanych w druku. Nowa strona główna została stworzona i będzie zarządzana w taki sposób, aby „Super Express” stał się portalem pierwszego wyboru dla jak największej liczby Użytkowników – mówi Bartłomiej Łęczek, redaktor naczelny serwisu „Super Expressu”.

Zmieniono również strukturę organizacyjną redakcji. Wydawcy papierowego i internetowego wydania „Super Expressu” ściśle ze sobą współpracują. Każdy dziennikarz tworzy treści zarówno do gazety, jak i na stronę. - Nie dzielimy dziennikarzy na internetowych i prasowych. Dziennikarz to talent, zmysł obserwacji, dociekliwość, pewność siebie, uczciwość, rzetelność i niezależność. To także punkt orientacyjny w rozproszonym świecie mediów – podkreśla Ewa Lampart.

Serwis „Super Expressu” odnotował w kwietniu 2018 prawie 6 mln realnych użytkowników i 39,2 mln odsłon. W porównaniu do kwietnia 2017 roku liczba realnych użytkowników wzrosła o 9%, a odsłon – o 25% (dane: Gemius/PBI, IV 2018, dynamika w porównaniu do IV 2017). Witryna „Super Expressu” jest trzecim pod względem liczby użytkowników serwisem internetowym dzienników ogólnopolskich.

Strona „Super Expressu” powstała w 1995 roku i jest jedną z najdłużej działających witryn prasowych w Polsce. Należy do Grupy Super Express, którą tworzą także: dziennik „Super Express”, wydania zagraniczne „Super Expressu”, aplikacje mobilne oraz liczne wydawnictwa tematyczne. W kwietniu 2018 nowym redaktorem naczelnym Grupy Super Express został Grzegorz Zasępa.

Zobacz także

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.