Nowe karty graficzne AMD Radeon RX 5500 i RX 5500M

Dziś firma AMD (NASDAQ: AMD) zapowiedziała karty graficzne Radeon™ serii RX 5500, które korzystają na przełomowej architekturze RDNA, aby dostarczyć to, co najlepsze w dziedzinie wydajności i jakości obrazu dla rozgrywki w rozdzielczości 1080p.

 

 

 

 

Wśród produktów AMD Radeon™ serii RX 5500 znajduje się karta graficzna Radeon™ RX 5500, która będzie dostępna w komputerach stacjonarnych wiodących producentów oraz w ofertach partnerów dostarczających samodzielne komponenty, a także karta graficzna Radeon™ RX 5500M dla notebooków. Najlepsi dostawcy kompletnych systemów przygotowują nowe produkty. W śród nich są firmy HP i Lenovo, które z początkiem listopada planują zaoferować karty graficzne Radeon™ RX 5500 w swoich wydajnych PC dla graczy, a także Acer planujący wprowadzić na rynek swój system z tym sprzętem na początku grudnia. Ponadto jeszcze w tym miesiącu firma MSI powinna wprowadzić pierwszy na świecie notebook z procesorem AMD Ryzen™ i układem graficznym Radeon™ RX 5500M.

„Zgodnie z opiniami i badaniami wśród globalnych społeczności graczy za kluczowy komponent dla szybkości działania i wydajności uważają oni karty graficzne.powiedział Johnson Jia, starszy wiceprezes i główny menedżer w Consumer Business of Intelligent Devices Group w Lenovo. To dlatego maszyny dla graczy Lenovo Legion™ T730 i T530 oraz IdeaCentre™ T540 są wyposażone w najnowszą kartę graficzną AMD Radeon™ RX. Dzięki temu zaspokoją potrzeby graczy związane z uzyskiwaniem wysokiej jakości obrazu i super płynnej animacji, aby mogli się w pełni dać ponieść rozgrywce.”

„MSI Alpha 15 to nowy rozdział dla nas i jesteśmy podekscytowani mogąc współpracować z AMD, by połączyć najnowszą 7-nanometrową technologię, jaka znajduje się w układach graficznych Radeon™ RX 5500M, z zaprogramowanym na granie DNA, jakie jest cechą MSI.”powiedział Charles Chiang, dyrektor generalny MSI.

Wraz z najnowszymi produktami w rodzinie Radeon™ firma AMD udostępnia swoją zaawansowaną architekturę RDNA i wiodący w branży 7-nanometrowy proces technologiczny legionom graczy na całym świecie, i to w ciekawych formatach i systemach. Z mocą RDNA karta graficzna Radeon™ RX 5500 zapewnia nawet o 1,6-krotnie wyższą wydajność-per-Wat niż obecne karty graficzne Radeon™ bazujące na architekturze Graphics Core Next (GCN) [i].

Seria AMD Radeon™ RX 5500 została skonstruowana od podstaw, aby zapewniać niewiarygodną rozgrywkę w rozdzielczości 1080p, wysokiej jakości obraz i ultra-responsywne działanie w grze. Dzięki zoptymalizowaniu jej tak, aby zapewniała niesamowite doznania w najgorętszych tytułach, seria ta zapewnia średnio nawet o 37% wyższą wydajność niż konkurencyjny produkt w wybranych tytułach działających w 1080p1. Laptop skonfigurowany z kartą graficzną Radeon™ RX 5500M zapewnia średnio nawet o 30% wyższą wydajność niż konkurencja, a przy tym zapewnia nawet ponad 60 kl./s w wybranych grach AAA i nawet ponad 90 kl./s w wybranych grach eSportowych[ii].

„To było niesamowite zobaczyć reakcję graczy na całym świecie na architekturę RDNA, więc teraz wraz z serią Radeon™ RX 5500 wprowadzamy tej samej klasy płynność, dynamikę rozgrywki i zaawansowane funkcje do świata rozgrywki w 1080p.powiedział Scott Herkelman, korporacyjny wiceprezes i główny menedżer w Radeon Technologies Group w AMD. AMD ma na celu zapewniać niewiarygodne doznania z gry wszystkim graczom we wszystkich przedziałach cenowych. Czy to walcząc przeciwko bliźniaczkom Calypso w Borderlands 3, czy to odbijając archipelag Aurora w Tom Clancy’s Ghost Recon® Breakpoint karty graficzne Radeon™ serii RX 5500 umożliwiają każdemu graczowi poczuć się w pełni zanurzonym w tych doznaniach i zatracić się w tych pięknych i złożonych światach.”

Nowe produkty AMD Radeon™ są skonstruowane w oparciu o wiodący w branży 7-nanometrowy proces technologiczny i obsługują wysoce przepustowy interfejs PCIe® 4.0, a także wspierają szereg potężnych funkcji, aby gra w rozdzielczości 1080p mogła wznieść się na wyższy poziom.

Wśród nich są:

  • Radeon™ Image Sharpening (RIS)[iii] – funkcja ta poprawia ostrość i klarowność obrazu, który został w grze zmiękczony przez inne efekty w warunkach gier DirectX® 9, 12 i Vulkan®. W połączeniu ze skalowaniem rozdzielczości w górę przez układ graficzny Radeon RIS zapewnia ostrość i płynność na każdym ekranie o wysokiej rozdzielczości.
  • FidelityFX – oferuje otwarty zestaw narzędzi dla deweloperów gier, w skład którego wchodzą wysokiej jakości efekty, które pomagają grom wyglądać lepiej oferując optymalny balans między jakością a wydajnością. FidelityFX jest dostępne w ramach inicjatywy GPUOpen i oferuje funkcję Contrast-Adaptive Sharpening (CAS), która wydobywa detale w przestrzeniach o niskim kontraście minimalizując jednocześnie powstawanie błędów i artefaktów, jakie są typowe dla algorytmów wyostrzających.
  • Radeon™ Anti-Lag[iv] – znacząco skraca czas reakcji między urządzeniem wejściowym a tym, co widoczne na ekranie (input-to-display), co np. przekłada się na o 23% bardziej responsywną rozgrywkę[v] w Borderlands 3 na karcie graficznej Radeon™ serii RX 5500  i odpowiadającą temu przewagę w grze.
  • Największy ekosystem wyświetlaczy do gier[vi] – przy ponad 950 modelach ekranów do wyboru gracze mogą cieszyć się pozbawioną zacięć i rozdarć animacją przy wykorzystaniu technologii AMD Radeon FreeSync™[vii] i Radeon FreeSync™ 2 HDR[viii].

 

Model Liczba jedn. oblicz. Liczba proc. strum. Wydajność w TFLOPS Ilość pamięci GDDR6 Taktowanie w trybie Game[ix] (MHz) Taktowanie w trybie Boost[x] (MHz) Interfejs pamięci
Radeon™ RX 5500M

 

22 1408 Do 4,6 4 GB Do 1448 Do 1645 128-bit
Radeon™ RX 5500

 

22 1408 Do 5,2 Do 8 GB Do 1717 Do 1845 128-bit

 

Promocja „Raise the Game”

Nowa seria Radeon™ RX 5500 kwalifikuje się także do najnowszej promocji „Raise the Game” 3, która pozwala graczom wybrać pomiędzy Borderlands 3 i Tom Clancy’s Ghost Recon® Breakpoint przy zakupie kwalifikującego się, skonfigurowanego komputera stacjonarnego i notebooka z kartą graficzną Radeon™ RX 5500 lub RX 5500M. Więcej informacji tutaj.

Dostępność

Później w tym miesiącu firma MSI powinna wprowadzić laptop MSI Alpha 15, który wyposażony jest w układ graficzny Radeon™ RX 5500M. Ponadto karty graficzne Radeon™ RX 5500 powinny być dostępne w wiodących systemach stacjonarnych dla graczy z początkiem listopada 2019, w tym w komputerach HP OMEN Obelisk Pavilion, a także Lenovo Legion™ T530 i IdeaCentre™ T540. Karty graficzne Radeon™ RX 5500 powinny być też dostępne w systemach Acer Nitro 50 z początkiem grudnia 2019. Partnerzy AMD, którzy oferują karty graficzne jako komponenty powinni wprowadzić je na rynek w tym kwartale (4 kw. 2019).

[i] Graphics performance claims are based on pre-production hardware tested by AMD performance labs on August 29, 2019. Systems tested: Radeon RX 5500 4GB with Ryzen 7 3800X. 16GB DDR4-3200MHz Win10 Pro x64 18362.175. AMD Driver Version 19.30-190812n Vs Radeon RX 480 8GB with  Core i7-5960X (3.0GHz)  16GB DDR4-2666 MHz  Win10 14393 AMD Driver version  16.10.1. The “Navi” chip powering RX 5500 series products provides up to up to 1.2X more performance, 1.6x performance per watt, and up to 1.7X performance per area compared to RX 480. PC manufacturers may vary configurations yielding different results. Performance may vary based on use of latest drivers. RX-382

[ii] Graphics performance claims are based on pre-production hardware tested by AMD performance labs on September 23, 2019 on similarly configured systems. Performance measurements were done while plugged in with battery saver disabled. Systems tested: a notebook PC with Ryzen 7 3750H with Radeon RX 5500M , 32GB DDR4 AMD Driver 19.30.01.27-190802a vs. a notebook with Ryzen 7 3750H with GTX 1650, 8GB DDR4  Nvidia Driver 431.60 WHQL Testing on the following games with the following settings: Monster Hunter: World (DX11, High), Borderlands 3 (DX11, Medium), Division 2 (DX12, High) , Sid Meier’s Civilization 6 (DX12, Ultra), World War Z (DX11, Ultra) Battlefield 5 (DX11, Ultra), World of Warcraft (DX12, 10), PUBG (DX11, Medium), Apex Legends (DX11, Medium) manufacturers may vary configurations yielding different results. Actual performance may vary. RX-385​​

[iii] Radeon Image Sharpening technology requires Radeon Software Adrenalin Edition 2020 and is subject to OEM enablement. Please check with your manufacturer for compatibility information. RIS does not support Direct X® 11 at this time. GD-152

[iv] Radeon Anti-Lag technology requires Radeon Software Adrenalin Edition 2020 and is subject to OEM enablement. Please check with your manufacturer for compatibility information. GD-153

[v] Graphics performance claims are based on pre-production hardware tested by AMD performance labs on September 20, 2019 on similarly configured systems. Performance measurements were done while plugged in with battery saver disabled. Systems tested:  Radeon 5500 4GB with Ryzen 5 3600. 16GB DDR4-3200MHz Win10 Pro x64 18362.175. AMD Version 19.30-190812n. Testing on Borderlands 3, the measured average latency was 30ms with Anti-Lag off, and 23ms with Anti-Lag on. Both at 90 FPS. Manufacturers may vary configurations yielding different results. Actual performance may vary. RX-386​.

[vi] As of September 2019, the number of FreeSync technology enabled screens available (900+) at https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors – Largest ecosystem when compared to publicly available listings of competing product solutions at https://www.144hzmonitors.com/list-of-g-sync-monitors/ and https://www.blurbusters.com/gsync/list-of-gsync-monitors/ which list 58 screens respectively. GD-130.

[vii] FreeSync requires a monitor and AMD Radeon™ graphics, both with FreeSync support. See www.amd.com/freesync for complete details. Confirm capability with your system manufacturer before purchase. GD-127

[viii] FreeSync 2 HDR does not require HDR capable monitors; driver can set monitor in native mode when FreeSync 2 HDR supported HDR content is detected. Otherwise, HDR content requires that the system be configured with a fully HDR-ready content chain, including: graphics card, graphics driver and application. Video content must be graded in HDR and viewed with an HDR-ready player. Windowed mode content requires operating system support. GD-105

[ix] Game clock is the expected GPU clock when running typical gaming applications, set to typical TGP (Total Graphics Power). Actual individual game clock results may vary. GD-147

[x] Boost Clock Frequency is the maximum frequency achievable on the GPU running a bursty workload. Boost clock achievability, frequency, and sustainability will vary based on several factors, including but not limited to: thermal conditions and variation in applications and workloads. GD-151

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *