Nowości na TikToku

TikTok, jedna z najbardziej rozpoznawalnych aplikacji ostatnich miesięcy, wprowadza kolejne nowości – tym razem z myślą o biznesie i marketerach. Zmiany wprowadzą możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki, a także nowe typy reklam w aplikacji.

 

W rękach marketerów znajdą się cztery typy reklam – infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses. Każda z nich oferuje reklamodawcom inne narzędzia – niektóre podobne do tych spotykanych na innych platformach społecznościowych, ale również całkowicie nowe, których do tej pory nie oferowała żadna inna aplikacja – mówi Magdalena WysockaGetHero, z agencji influencer marketingu, specjalizującej się m.in w organizowaniu kampanii na TikToku.

 

 

Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne, w spersonalizowanej sekcji “dla ciebie” – ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w storiesach. Brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się po otworzeniu aplikacji Umożliwia ograniczonej regionalnie liczbie marek “przejęcie” aplikacji na jeden dzień i tworzenie zdjęć, gifów i wideo, a także zaszywanie w aplikacji zaproszeń do hashtag challenge, czy odnośników odsyłających poza TikToka. Kolejnym typem reklamy ma być właśnie hashtag challenge, w którym marka może tworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim rodzajem jest brand lenses możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później używane przez użytkowników.

Nowe narzędzia umożliwiają rozbudowanie kampanii z influencerami o dodatkowe działania, które zwiększą ich skuteczność i zasięg dodaje Magdalena Wysocka z GetHero.

Na polskim TikToku pojawiły się pierwsze reklamy infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony – na przykład do sklepów z aplikacjami. Twórcy aplikacji nie podają dokładnych dat wprowadzenia pozostałych typów reklam, ale powinno stać się to już niedługo.

Nowe formy reklamy na TikToku:
  1. Infeed native content – pełnoekranowe, kilkunastosekundowe reklamy, podobne do tych z Instagrama i Snapchata
  2. Brand takeover – pełnoekranowa reklama w limitowanej liczbie, która pojawia się po otworzeniu aplikacji.
  3. Hashtag challenge – reklama promująca hasztagi marki
  4. Brand lenses – filtry marek, podobne do tych ze Snapchata

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *