Ósma edycja akcji „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”

Ciąża to nie tylko radosne oczekiwanie na dziecko, ale także czas, w którym kobieta musi zmierzyć się z nowymi sytuacjami i problemami, zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Wsparcie merytoryczne dla kobiet w ciąży w zakresie przysługujących im praw to jeden z głównych celów zainaugurowanej właśnie ósmej edycji kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”. Organizatorem akcji jest miesięcznik „M jak mama” i serwis Mjakmama.pl.

 

Tegoroczna kampania „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest wsparcie kobiet ciężarnych i przekazanie im praktycznych porad, dotyczących prawa pracy, a także przywilejów i przysługujących świadczeń finansowych. Na potrzeby akcji powstał serwis Wiecejzyczliwosci.pl, poświęcony zagadnieniom prawnym, zawierający szereg artykułów i filmów informacyjno-poradnikowych. W kampanię zaangażowała się ekspertka prawa pracy Katarzyna Łodygowska, znana m.in. z bloga „Matka Prawnik”.

Wzorem lat poprzednich akcja ma również zachęcać do okazywania w miejscach publicznych życzliwości i pomocy kobietom w ciąży. W sieci supermarketów Carrefour, w wagonach Kolei Mazowieckich a także w mediach drukowanych i internetowych pojawią się grafiki przedstawiające ciężarne w różnych sytuacjach. Rysunki stworzyła ilustratorka i rysowniczka Ksenia Potępa, autorka m.in. komiksu internetowego „Nie mogę, trzymam dziecko” oraz zabawnych historyjek o uroczym Torbaczu Wombacie i jego przyjaciołach.

Partnerami tegorocznej kampanii „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” są marki: Prenatal, Velvet Baby, Marko,Pelafen Mama (suplement diety). Patroni medialni to: Nowa TV, Radio VOX FM, Czasdzieci.pl, Poradnikzdrowie.pl, miesięcznik „Zdrowie”.

Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Obywatelskich.

 

Zobacz także

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.