Ósma edycja akcji „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”

Ciąża to nie tylko radosne oczekiwanie na dziecko, ale także czas, w którym kobieta musi zmierzyć się z nowymi sytuacjami i problemami, zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Wsparcie merytoryczne dla kobiet w ciąży w zakresie przysługujących im praw to jeden z głównych celów zainaugurowanej właśnie ósmej edycji kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”. Organizatorem akcji jest miesięcznik „M jak mama” i serwis Mjakmama.pl.
 

Tegoroczna kampania „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” ma dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest wsparcie kobiet ciężarnych i przekazanie im praktycznych porad, dotyczących prawa pracy, a także przywilejów i przysługujących świadczeń finansowych. Na potrzeby akcji powstał serwis Wiecejzyczliwosci.pl, poświęcony zagadnieniom prawnym, zawierający szereg artykułów i filmów informacyjno-poradnikowych. W kampanię zaangażowała się ekspertka prawa pracy Katarzyna Łodygowska, znana m.in. z bloga „Matka Prawnik”.

Wzorem lat poprzednich akcja ma również zachęcać do okazywania w miejscach publicznych życzliwości i pomocy kobietom w ciąży. W sieci supermarketów Carrefour, w wagonach Kolei Mazowieckich a także w mediach drukowanych i internetowych pojawią się grafiki przedstawiające ciężarne w różnych sytuacjach. Rysunki stworzyła ilustratorka i rysowniczka Ksenia Potępa, autorka m.in. komiksu internetowego „Nie mogę, trzymam dziecko” oraz zabawnych historyjek o uroczym Torbaczu Wombacie i jego przyjaciołach.

Partnerami tegorocznej kampanii „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” są marki: Prenatal, Velvet Baby, Marko,Pelafen Mama (suplement diety). Patroni medialni to: Nowa TV, Radio VOX FM, Czasdzieci.pl, Poradnikzdrowie.pl, miesięcznik „Zdrowie”.

Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Obywatelskich.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *