BadaniaSport w TV

Ponad 36,7 miliona widzów LOTTO Ekstraklasy w sezonie 2017/18

Już w piątek startuje nowy sezon LOTTO Ekstraklasy w kanałach NC+, Eurosport i TVP. Ubiegły sezon na antenach telewizyjnych oglądało ponad 36,7 miliona widzów, a duże wzrosty zanotowano wśród widzów oglądających ligę w oficjalnych kanałach on-line.

 

Najwięcej meczów LOTTO Ekstraklasy sezonu 2017/18 można było obejrzeć w kanałach NC+. Najwyższą widownią na antenie NC+ cieszył się mecz Lecha Poznań z Legią Warszawa w 11. kolejce. Na antenie CANAL+ obejrzało go 263 tysiące osób. Średnio jeden mecz w kanałach NC+ oglądany był przez ponad 102 tysiące osób, a wszystkie 236 meczów transmitowanych na kanałach tej telewizji obejrzało około 35,6 mln. osób.

Pozytywnym aspektem jest wzrost liczby oglądających LOTTO Ekstraklasę wśród abonentów NC+. Znacznie większe widownie gromadziły mecze w usługach NC+ GO oraz w CANAL+ SPORT Online. Liczba unikalnych użytkowników korzystających z tych usług wzrosła w stosunku do sezonu 2016/17 o 24% i wynosiła 209 tysięcy. Ogromny wzrost zanotowano także w liczbie wyświetleń meczów. Z 4 milionów w sezonie 2016/17 liczba ta wzrosła do ponad 7 milionów w 2017/18 (więcej o 76%). Najlepiej oglądanym meczem w NC+ GO było spotkanie Wisły Kraków z Legią Warszawa, które śledziło blisko 39 tysięcy osób.

Na antenie NC+ rośnie także oglądalność Ligi+ Extra – sztandarowego magazynu podsumowującego 7 z ośmiu meczów każdej kolejki. Rekordowy odcinek w tym sezonie obejrzało w niedzielę 18 marca ponad 127 tysięcy widzów. Stałe magazyny eksperckie będą obecne w NC+ także w nowym sezonie. Oprócz niedzielnej Ligi+ Extra będą to także sobotnia Liga+ oraz poniedziałkowa Ekstraklasa Po Godzinach.

W ramach umowy sublicencyjnej mecze LOTTO Ekstraklasy transmitowane były na antenach Eurosport 1 oraz Eurosport 2. W tym sezonie średnio ok. 145 tysięcy osób oglądało mecze na pierwszym z tych kanałów. Oglądalność na drugim z kanałów Eurosportu – wyniosła średnio 112,5 tysiąca. Wszystkie 69 meczów na obu antenach Eurosportu zgromadziło widownię 8,77 miliona osób.

Decydujący o mistrzostwie mecz Lecha Poznań z Legią Warszawa w ostatniej kolejce był transmitowany w telewizji publicznej. Spotkanie na antenie TVP2 obejrzało 1,135 miliona osób.

Sama Ekstraklasa może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami oglądalności w swoich kanałach social media oraz w aplikacji mobilnej. W poprzednim sezonie udało się zwiększyć liczbę wyświetleń materiałów wideo na Facebooku LOTTO Ekstraklasy o 87% – do 35,4 mln. Najlepiej oglądana była kompilacja najlepszych interwencji bramkarzy – 470 tysięcy wyświetleń. Także na Twitterze miał miejsce spory wzrost – w trakcie całego sezonu filmy zanotowały tam 2,73 miliona wyświetleń w porównaniu do 506 tysięcy w poprzedniej edycji. Także oficjalny kanał Ekstraklasy na YouTube notuje bardzo dobre wyniki – wyświetlenia wideo wzrosły tam o 111% do 3,4 miliona. Równolegle podwoiła się liczba subskrypcji kanału – 11,5 tysiąca nowych użytkowników zapisało się, by regularnie oglądać materiały produkowane przez Ekstraklasa Live Park.

W aplikacji mobilnej Ekstraklasy bardzo dobre wyniki uzyskały materiały Near Live Clips, czyli powtórki goli kilka minut po ich zdobyciu. Są one dostępne od 31. kolejki i było to pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku polskich aplikacji sportowych. Materiały wideo obejmowały jeden mecz z każdej kolejki, a suma ich wyświetleń w trakcie siedmiu kolejek wyniosła ponad 221 tysięcy. Pozostałe materiały wideo dostępne w aplikacji były wyświetlane w sumie ponad 803 tysiące razy. Aplikacja mobilna obecna na rynku od listopada ubiegłego roku, zanotowała już prawie 120 tysięcy pobrań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *