Prasa - Ksiązka

Przedświąteczne wydanie „Książek. Magazynu do czytania” z Davidem Attenborough na okładce

Wyczekiwana i nieoczywista lista najlepszych książek 2020 roku, pomysły na literackie prezenty pod choinkę oraz liczne wywiady, eseje i recenzje tworzą szóste w tym roku, a zarazem przedświąteczne wydanie „Książek. Magazynu do czytania”. W numerze tym czytelnicy znajdą również kod zapewniający dwumiesięczny bezpłatny dostęp do treści Wyborcza.pl. Magazyn ukaże się w punktach sprzedaży prasy we wtorek, 1 grudnia br. Będzie można go również zamówić z bezpłatną wysyłką na stronie Prenumerata24.pl.

 

Bohaterem okładki wydanych w grudniu „Książek. Magazynu do czytania” jest sir David Attenborough. O jego długiej drodze od telewizyjnego showmana, zwożącego do Wielkiej Brytanii schwytane na świecie zwierzęta, do popularyzatora wiedzy, który uczy miliony ludzi na całym świecie rozumieć świat fauny i flory oraz czyhające na ten świat zagrożenia ze strony człowieka opowiada Tomasz Ulanowski.

W numerze nie zabraknie również corocznej listy najlepszych książek mijającego roku zdaniem redakcji dwumiesięcznika (można znaleźć ją również już dziś w serwisie Wyborcza.pl – tutaj). Redakcja wybrała także najlepsze okładki książek oraz najciekawsze komiksy wydane w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Tytuł Książki Roku otrzymała powieść „Wierzyliśmy jak nikt Rebecci Makkai, z którą po otrzymaniu wiadomości o wyróżnieniu rozmawiał Michał Nogaś.

Oprócz wywiadu Michała Nogasia z autorką Książki Roku w wydaniu znalazły się m.in. opowieść wigilijna z życia wzięta, którą Mikołaj Łoziński napisał specjalnie dla „Książek.Magazynu do Czytania”, czy pierwsze polskie tłumaczenie wiersza tegorocznej noblistki Louise Glück z jej najważniejszego tomu „Ararat” w przekładzie Krystyny Dąbrowskiej.

W grudniowym magazynie redakcja zwraca również uwagę na nowe zjawiska i nazwiska w literackim świecie, które definiują mijający rok – Natalia Szostak pisze o dotąd mało znanej w Polsce, a niezwykle docenianej na świecie pisarce argentyńskiej Samancie Schweblin, a historyczka sztuki Maria Poprzęcka recenzuje spektakl operowy Mariny Abramović poświęcony Marii Callas, jedno z najbardziej ekstrawaganckich przedsięwzięć artystycznych w 2020 roku. Dodatkowo, specjalnie dla czytelników magazynu, znani polscy autorzy – Magdalena Grzebałkowska, Katarzyna Boni, Olga Wróbel i Paweł Sajewicz – wybrali 25 książek pod choinkę podzielonych na 5 kategorii – biografie, powieści z całego świata, książki o muzyce i ekologii oraz literacką klasykę.

W wydaniu nie zabraknie również poleceń prezentów książkowych dla dzieci i młodzieży w stałym dodatku dwumiesięcznika – „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych”, w którym znajdzie się także lista najlepszych dziecięcych i młodzieżowych książek 2020 roku.

Wydanie 6/2020 „Książek. Magazynu do czytania” wraz ze stałym dodatkiem „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” liczy aż 134 strony. W punktach sprzedaży prasy numer będzie dostępny od 1 grudnia br., w cenie 15,99 zł, a na stronie Prenumerata24.pl można zamówić go z bezpłatną dostawą do domu. Wydanie będzie mieć też wersję cyfrową dostępną na  Publio.pl, a jego treści znajdą się w aplikacjach oraz w serwisie Wyborcza.pl/książki  

Magazyn można zamówić w ramach rocznej prenumeraty w wyjątkowej cenie 59,95 zł. Pierwszych 70 osób zamawiających prenumeratę (o kolejności zgłoszeń decyduje data zaksięgowania wpłaty od 1 grudnia br. do 24 stycznia 2021 r.) otrzyma książki od Wydawnictwa Agora. Szczegóły oferty znajdują się tutaj.

We wszystkich wydaniach czytelnicy grudniowych „Książek. Magazynu do czytania” znajdą kod zapewniający dwumiesięczny bezpłatny dostęp do serwisu Wyborcza.pl. Prócz tekstów, wywiadów czy materiałów audiowizualnych w cyfrowym wydaniu „Gazety Wyborczej” znajdą się również fragmenty książek oraz zniżki na e-booki i audiobooki.

Numer wspiera promocja w prasie, radiu, internecie, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Więcej informacji o działalności „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na popularnych profilach dwumiesięcznika: na Facebooku (ponad 50 tysięcy obserwujących), Instagramie (ponad 14 tysięcy obserwujących) oraz w cotygodniowym, popularnym  Booksletterze (Wyborcza.pl/newslettery). Co więcej, w ramach współpracy magazynu z „Gazetą Wyborczą” oraz Audioteką co wtorek powstają prowadzone przez Michała Nogasia audycje literackie w „Radiu Książki”, w którego archiwum jest już ponad 130 rozmów. Słuchać ich można na stronie: Wyorcza.pl/książki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *