Internet & Gry - ReklamaMedia

Przychody wyższe o 34%. Wyniki Wirtualnej Polski w 1. półroczu 2019 roku

Rosnąca liczba użytkowników, rozwój oferty reklamowej i e-commerce pozwoliły WP umocnić się na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych. Wirtualna Polska Holding S.A. w 1. półroczu 2019 roku miała ponad 335 mln zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza wzrost o 34% w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.

 

 

 

Wirtualna Polska kontynuuje strategię wzmacniania działalności mediowej oraz rozwoju spółek e-commerce. Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o 34% i sięgnęły 335 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł prawie o jedną piątą, zysk netto wyniósł 22,8 mln złotych. W pierwszym półroczu 2019 roku WP osiągnęła również dobre wyniki na rynku reklamy.

Opublikowane w ostatnich dniach wyniki rynku reklamy w Polsce – badania AdEX – cieszą nas z dwóch powodów. Po pierwsze Internet wreszcie przegonił telewizję, po drugie Wirtualna Polska kolejny kwartał rośnie szybciej niż globalni konkurenci mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za 1. półrocze 2019 i 2018 roku.

w tys. zł Sześć miesięcy zakończonych
30 czerwca 2019
Sześć miesięcy zakończonych
30 czerwca 2018
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE  
Przychody ze sprzedaży 325 876 243 132 82 744 34,0%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 315 551 233 019 82 532 35,4%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 94 050 80 372 13 678 17,0%
EBITDA (wg. MSR 17) 92 673 77 515 15 158 19,6%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 97 990  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 96 613  –  – nd.
Segment TV  
Przychody ze sprzedaży 9 632 6 922 2 710 39,2%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 9 632 6 922 2 710 39,2%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)  (3 061)  (4 398) 1 337 (30,4%)
EBITDA (wg. MSR 17)  (3 082)  (4 464) 1 382 (31,0%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)  (3 061)  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16)  (3 082)  –  – nd.
Segmenty łącznie  
Przychody ze sprzedaży 335 508 250 054 85 454 34,2%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 325 183 239 941 85 242 35,5%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 90 989 75 974 15 015 19,8%
EBITDA (wg. MSR 17) 89 591 73 051 16 540 22,6%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 94 929  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 93 531  –  – nd.
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (37 856)  (26 571)  (11 285) 42,5%
Zysk na działalności operacyjnej 55 675 46 480 9 195 19,8%
Wynik na działalności finansowej  (20 479)  (8 973)  (11 506) 128,2%
Zysk przed opodatkowaniem 35 196 37 507  (2 311) (6,2%)
Zysk netto 22 836 27 731  (4 895) (17,7%)

 

Wirtualna Polska rozwija technologie: marketing automation i DAI (Dynamic Ad Insertion). Pozwalają one na dobudowywanie zasięgów i lepszą personalizację reklam, zarówno display, jak i wideo. DAI testowo wdrożono w usłudze WP Pilot, na razie w Telewizji WP. Według ostatnich analiz wskaźnik viewability reklam wyświetlanych w ten sposób sięga aż 93%.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto24.com). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 20,9 mln Polaków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *