Internet & Gry - Reklama

Reklama daje wolność mediom

Reklama daje wolność mediWystartowała kampania Wirtualnej Polski, której celem jest przypomnienie użytkownikom, że reklamy stanowią podstawowe źródło utrzymania mediów, a tym samym są jednym z gwarantów istnienia wielu niezależnych i autonomicznych podmiotów na rynku medialnym. Kampanię promują m.in. hasła takie jak: „Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam” oraz „ Reklama daje wolność mediom”.
 
Akcja ma na celu uzmysłowienie, że to dzięki reklamom, użytkownicy mogą korzystać z różnych treści, swobodnie wybierać spośród dostawców usług, bez konieczności ponoszenia kosztów – robią to reklamodawcy, którzy zyskują w ten sposób możliwość promowania swoich produktów. Kampania przypomina, że bez oglądalności reklam nie będzie mowy o różnorodności treści przekazów i jakości, w tym profesjonalizmu dziennikarskiego. Zwraca również uwagę na  powiązanie pluralizmu medialnego z jego wpływem na pluralizm debaty publicznej oraz w konsekwencji jakość demokracji.
Wielu użytkowników wciąż wierzy w powielany mit „darmowego” internetu, którego funkcjonowanie w istocie finansowane jest ze środków reklamodawców. Nasza kampania ma przypomnieć im, że by utrzymać jakościowe i niezależne media, za które nie trzeba wnosić opłat, a jedynie „rozliczać się” czasem i zaangażowaniem na witrynach wydawców, potrzebna jest reklama. W kampanii, skupiamy się na jej nieraz niezauważanej przez internautów roli –  sponsora treści, a równocześnie jednego z gwarantów istnienia niezależnych mediów wyjaśnia Małgorzata Pogorzelska, Ad Product Communications Manager w Grupie WP.
Na potrzeby rozpoczętej kampanii zostało przygotowanych kilkanaście banerów i infografik z różnymi hasłami, w tym: „Nie ma wolności mediów bez oglądalności reklam” oraz „ Reklama daje wolność mediom”. Autorem koncepcji kreatywnej jest Andrzej Pągowski – jeden z najbardziej znanych polskich grafików i plakacistów. Dopełnienie kampanii stanowią liczne publikacje w serwisach Wirtualnej Polski poświęcone wolnym mediom, a także funkcjonowaniu rynku reklamy.
To kolejna akcja tego typu, w którą zaangażowana jest Wirtualna Polska.  Niedawno aktywnie  zaangażowała się w kampanię przygotowaną w ramach prac grup roboczych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Celem było również przypomnienie użytkownikom, że bez reklam nie ma “darmowego” internetu, a to dzięki nim, można korzystać z zasobów sieci bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oddają to hasła kampanii m.in. takie jak: „Dzisiejszym sponsorem treści jest reklama”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *