BadaniaMediaTVP

Rok 2019 należał do TVP!

Grupa TVP jest liderem 2019 roku. Jako jedyna z tzw. wielkiej czwórki odnotowała wzrost udziałów w porównaniu z 2018r. zarówno w grupie 4+, jak i 16-49. Zwiększyły się łączne udziały anten głównych TVP1 i TVP2 oraz udziały TVP3, TVP Info i kanałów tematycznych TVP Historia i TVP Sport. Na 50 najpopularniejszych tytułów 46 należało w 2019r. do anten głównych TVP.

 

 

 

 

Telewizja Polska jako jedyna umocniła w 2019r. pozycję na rynku, zwiększając udziały w grupie 4+ do poziomu 28,6% (wzrost o 1,2% r/r). Anteny główne TVP1 i TVP2 zwiększyły udziały łączne o 0,7%, uzyskując na koniec roku 18%. Wzrost odnotowały TVP2 o 2,2%, TVP3 o 14,6%, TVP Info o 6,1%, TVP Historia o 5,4% i TVP Sport o 28,9%.

Wzrosty udziałów grupy TVP dotyczą również młodszej widowni komercyjnej 16-49, w której najwięcej zyskały TVP3 – 31,1% oraz TVP Info 23,6%. Wzrost udziałów TVP Sport wyniósł 18,5%, TVP Historii 14,0%, i TVP2 4,4%. Podsumowując wyniki dla widzów 16-49, grupa TVP zwiększyła swoje udziały do poziomu 21,5% (wzrost o 0,4%).

TVP zdominowała ranking najpopularniejszych tytułów roku. W TOP 50 tytułach 46 należy do anten TVP1 i TVP2.

Największą widownię w 2019r. zgromadził emitowany 08 stycznia odcinek „M jak miłość” – 5,8 mln widzów.

Najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym był „Teleexpress”, który w dniu 3 lutego obejrzało ponad 5,4 mln osób.

Wśród najpopularniejszych tytułów ważną pozycję w 2019r. zajmowały transmisje sportowe, z których największą widownię zgromadził Puchar Świata w skokach narciarskich Val di Fiemme – 5,4 mln w dniu 13 stycznia. Drugą pod względem popularności dyscypliną była piłka nożna. Eliminacje do Euro, w których Polska zmierzyła się z Łotwą oglądało 5,1 mln widzów (24 marca).

Rekordową pod względem widowni rozrywką okazał się Konkurs „Eurowizji Junior” transmitowany 24 listopada w TVP1. Polskiej reprezentantce Viki Gabor kibicowało przed telewizorami ponad 5 mln widzów.

Prawie 5 mln Polaków spędziło wieczór sylwestrowy z TVP2 – koncert „Sylwester marzeń z Dwójką”, 31 grudnia, zgromadził widownię 4,9 mln.

Wysoko w rankingu uplasował się program rozrywkowy „Rolnik szuka żony”, który zgromadził 4,2 mln widzów w dniu 1 grudnia 2019 r.

W ścisłej czołówce znalazł się benefis Zenona Martyniuka. Drugą część koncertu „Zenek, życie to są chwile” zobaczyło ponad 4 mln osób. Kolejne tytuły w TOP 50 programów roku, które zgromadziły duże rzesze widzów to: • „Sanatorium miłości” – 3,9 mln widzów w dniu 3 lutego

• Serial „Zniewolona” – 3,5 mln w dniu 21 sierpnia

• „Barwy szczęścia” – 3,5 mln w dniu 22 stycznia

• „Ojciec Mateusz”– 3,4 w dniu 17 stycznia

• „Stulecie Winnych” – 3,35 mln w dniu 24 marca

• „The Voice Senior”– 3,2 mln w dniu 14 grudnia

• „Blondynka” – 3,1 mln (3 lutego)

• „Sprawa dla reportera” – 3,1 mln w dniu 24 stycznia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *