Media

Rosnące przychody i rekordowa EBITDA. Wirtualna Polska po trzech kwartałach 2019 roku

Przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., po trzech kwartałach 2019 roku, wzrosły niemal o jedną trzecią i wyniosły 519 mln złotych. EBITDA w segmencie online za ostatnie dwanaście miesięcy przekroczyła 200 mln złotych, co jest najwyższym wynikiem w historii spółki. Wirtualna Polska coraz więcej inwestuje w obszar motoryzacji. Przejęła spółkę AutoCentrum.pl, uruchamia też nową wersję serwisu superauto.pl.

 

 

 

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv wzrosły rok do roku o prawie 32% i sięgnęły 519 mln złotych. Zysk z działalności operacyjnej jest wyższy prawie o 15%, zysk netto to 44,3 mln złotych. Na wyniki składają się wzrosty, zarówno w obszarze mediów, jak i z działalności spółek e-commerce. Wirtualna Polska inwestuje w rozwój obu obszarów.

Pierwszy raz w historii roczny zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding przekroczył 200 mln zł. W trzecim kwartale naszymi najważniejszymi biznesowymi napędami była poprawa efektywności reklamowej na urządzeniach mobilnych w mediach oraz wzrost w e-commerce, głównie w turystyce krajowej i finansachmówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska dokonała akwizycji spółki AutoCentrum.pl. Jednocześnie startuje z nową wersją superauto.pl, serwisu z samochodami dostępnymi od ręki, w atrakcyjnych cenach.

 

Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
w tys. zł Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2019
Dziewięć miesięcy zakończonych
30 września 2018
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE  
Przychody ze sprzedaży 504 822 383 113 121 709 31,8%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 488 472 367 133 121 339 33,1%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 149 141 127 348 21 793 17,1%
EBITDA (wg. MSR 17) 144 100 122 155 21 945 18,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 155 210  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 150 169  –  – nd.
Segment TV  
Przychody ze sprzedaży 14 219 10 740 3 479 32,4%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 14 219 10 740 3 479 32,4%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17)  (5 010)  (6 032) 1 022 (16,9%)
EBITDA (wg. MSR 17)  (5 031)  (6 098) 1 067 (17,5%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)  (5 010)  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16)  (5 031)  –  – nd.
Segmenty łącznie  
Przychody ze sprzedaży 519 041 393 853 125 188 31,8%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 502 691 377 872 124 819 33,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSR 17) 144 131 121 316 22 815 18,8%
EBITDA (wg. MSR 17) 139 069 116 057 23 012 19,8%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 150 200  –  – nd.
EBITDA (wg. MSSF 16) 145 138  –  – nd.
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (58 559)  (40 668)  (17 891) 44,0%
Zysk na działalności operacyjnej 86 579 75 389 11 190 14,8%
Wynik na działalności finansowej  (23 713)  (10 278)  (13 435) 130,7%
Zysk przed opodatkowaniem 62 866 65 111  (2 245) (3,4%)
Zysk netto 44 273 49 396  (5 123) (10,4%)

 

Wirtualna Polska wprowadziła również nowy standard reklam wideo. W ramach oferty 3×100 reklamodawcy płacą tylko za spoty wideo, które zostaną zliczone wg następujących kryteriów: 100% playera z reklamą wideo widziane przez minimum 2 sekundy, niepominięte, czyli obejrzane do końca. To pierwsza taka oferta wśród polskich wydawców internetowych. Po wprowadzeniu wskaźnika viewability jest to kolejna innowacja, która uwiarygadnia kampanie prowadzone w WP.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,3 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://inwestor.wp.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *