BadaniaMediaTVP

Sukcesy TVP we wrześniu

Telewizja Polska zakończyła wrzesień z dużymi sukcesami. W porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku aż czterokrotnie wyższe wyniki zanotował TVP Sport. Natomiast dynamika udziałów zarówno telewizyjnej Dwójki, jaki i TVP ABC, wzrosła o 5%. Wśród TOP 20 najchętniej oglądanych programów września br. aż 13 należało do TVP. Największą, aż 41% różnicę w pomiarze oglądalności przedstawionej przez NAM i MOR, odnotowało TVP Info.

 

 

Prezentowana w ostatnim miesiącu przez Telewizję Polską oferta programowa przyczyniła się do 5% wzrostu oglądalności telewizyjnej Dwójki w grupie 4+ w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku.

Ogromny wzrost dynamiki udziałów odnotowała także sportowa antena Telewizji Polskiej. TVP Sport, dzięki prezentowanym na antenie ważnym dla Polaków wydarzeniom sportowym, odnotował wzrost oglądalności o 439% w grupie 4+ i aż siedmiokrotny wzrost udziałów w grupie 16-59, awansując na 12 miejsce wśród TOP 20 wszystkich stacji telewizyjnych.

Wyższymi niż w analogicznym okresie ubiegłego roku udziałami może pochwalić się również TVP ABC, która osiągnęła dynamikę na poziomie 5% w grupie 4+ i 7% w grupie 16-59.

Kolejny sukces TVP we wrześniu: aż 12 programów prezentowanych na antenach publicznego nadawcy znalazło się w TOP 20 najchętniej oglądanych przez widzów programów miesiąca! Wśród nich znalazły się: „M jak Miłość” (widownia 5,6 mln, udz. 36,6%), wygrany przez Polaków finał Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn (4,6 mln, udz. 29,1%), „Rolnik szuka żony” (4 mln, udz. 25,2%) mecz Ligi Narodów Włochy – Polska (3,5 mln, udz. 26,2%), serial „Na dobre i na złe” (3,6 mln, udz. 23,7%) oraz serial „Barwy szczęścia”, „Ojciec Mateusz”, mecz towarzyski piłki nożnej: Polska – Irlandia, główne wydanie „Wiadomości”, Festiwal Muzyki Tanecznej Kielce 2018, „Sprawa dla reportera”, teleturniej „Familiada” oraz muzyczne show „The Voice of Poland”.

Według MOR* średnia dobowa oglądalność TVP1 we wrześniu 2018 roku wyniosła 581 tys. widzów i była o 6% wyższa niż według pomiaru NAM. Widownia Dwójki według MOR wyniosła 617 tys. osób i była najwyższa spośród wszystkich stacji telewizyjnych. Według Nielsena Dwójkę we wrześniu oglądało średnio 529 tys. widzów. Największą różnicę w średniej oglądalności anten telewizyjnych zaobserwować można w przypadku TVP Info – wyniosła ona 41%. Według danych MOR antenę informacyjną publicznego nadawcy obejrzało średnio 269 tys., a według NAM było to 191 tys. widzów.

* Model Oglądalności Rzeczywistej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *