Szybciej, prościej, łatwiej połączysz się z konsultantem T‑Mobile
Od miesięcy intensywnie pracujemy nad zwiększeniem zadowolenia klientów z naszej obsługi telefonicznej i z prawdziwą przyjemnością notujemy poprawę kilku kluczowych wskaźników:
– średnia odebranych połączeń jest o 12 punktów procentowych większa niż rok temu
– czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest o 10% krótszy niż przed rokiem, a aż o blisko 30% krótszy niż w okresie wakacyjnym
– wskaźnik ICCA (badający satysfakcję klienta po kontakcie z siłami obsługi i sprzedaży) poprawiliśmy dla Biura Obsługi Abonenta od okresu wakacyjnego o 10% a w październiku zanotowaliśmy najlepszy wynik w roku.
Przed weekendem uruchomiliśmy w naszym telefonicznym biurze obsługi nowy IVR, który przygotowywaliśmy wraz z grupą klientów. Mieli oni wpływ nie tylko na treść komunikatów, ale też decydowali o funkcjonalnościach, a także wybrali głos nowej lektorki :). Mocno uprościliśmy drzewo wyboru, które teraz składa się tylko z 5 opcji. Zlikwidowaliśmy też wszystkie dodatkowe komunikaty głosowe. Czas potrzebny na wybór właściwego tematu rozmowy poprzednio wynosił średnio prawie 2,5 minuty. Teraz wystarczy nieco ponad 20 sekund.
Pierwsze dni pokazują, że nowy system bardzo spodobał się klientom, którzy zauważyli zmiany i docenili zwłaszcza prostotę nowego systemu. Zgodnie z przekazanymi nam sugestiami, rozbudujemy część samoobsługową o najczęściej wybierane elementy.
Mamy też w planach na najbliższe tygodnie uruchomienie wyjątkowo wygodnej funkcjonalności. Choć nam też bardzo podobają się melodyjki, które odgrywane są w czasie oczekiwania na połączenie z konsultantem uznaliśmy, że można ten czas wykorzystać lepiej :). Dlatego, jeśli dzwoniących do naszego Biura Obsługi Abonenta będzie nieco więcej niż zwykle, system przekaże informację o wydłużonym czasie oczekiwania na połączenie z konsultantem i zaproponuje, skorzystanie z opcji oddzwonienia.
Systematycznie rozwijamy także naszą aplikację Mój T‑Mobile, która wzbogaciła się w ostatnich miesiącach o całą listę funkcjonalności. Dodaliśmy, m.in., płatności on-line, listę faktur z 12 miesięcy wstecz, mapę salonów itd. Z dużą satysfakcją zaobserwowaliśmy, że na przestrzeni ostatniego roku liczba użytkowników którzy korzystają z naszej aplikacji wzrosła dwukrotnie.
Pod hasłem „frontline first”, które oznacza naszą strategiczną koncentrację na siłach obsługi klienta, zrealizowaliśmy już mnóstwo większych i mniejszych pomysłów i inicjatyw. Otworzyliśmy kilkadziesiąt nowych sklepów, do pierwszej linii obsługi zatrudniliśmy kilkaset osób. Wiele wysiłku włożyliśmy, by najlepsza sieć oznaczała nie tylko infrastrukturę i ofertę, ale także najlepsze doświadczenie klienta.