Telekomunikacja - Telefony - Promocje

T‑Mobile testuje gaming w chmurze

Operator T‑Mobile przy współpracy z dostawcą platformy i kontentu Play Giga rozpoczął testy grania w architekturze EDGE Computing, czyli nowej koncepcji architektury chmury obliczeniowej. Celem testów jest zbadanie postrzegania różnic pomiędzy graniem z wykorzystaniem technologii LTE, a graniem na EDGE Computing.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

       

      W rozpoczętym 24 maja badaniu bierze udział około 40 studentów z Krakowa, fanów grania online. Testerzy otrzymują mobilny router oraz dostęp do katalogu gier, który składa się z 20 topowych tytułów takich jak: „Rise of the Tomb Rider”, „Ryse: son of Rome”, „NBA 2k18” czy „Batman: Arkham City”.

      Część użytkowników będzie korzystała z dostępu do platformy game streaming przez publiczną sieć LTE T‑Mobile, a część przez specjalnie w tym celu zbudowaną, wydzieloną, prywatną sieć LTE, niedostępną dla użytkowników spoza grona testerów (tzw. sieć kampusową).

      Edge Computing to nowa koncepcja architektury chmury obliczeniowej. Serwery nie są już umieszczane w odległych, scentralizowanych Data Center, ale „na krawędzi” sieci komórkowej, blisko użytkownika końcowego oraz miejsca generowania danych. Taka zmiana znacząco zmniejsza opóźnienia w komunikacji z serwerem (Low Latency Networks) oraz odciąża łącza internetowe, co poprawia jakość usług wrażliwych na zakłócenia, przede wszystkim gier sieciowych i transmisji video. EDGE Computing oraz wydzielone zasoby w sieci LTE pozwalają też budować rozwiązania spełniające wyjątkowo wysokie standardy bezpieczeństwa i umożliwiające zarządzanie parametrami jakości usług (Quality of Service, QoS).

      Projekt testów bazuje na infrastrukturze, doświadczeniu oraz kompetencjach zdobytych w programach Low Latency Prototyping oraz 5G Prototyping Program prowadzonych przez hub:raumw Krakowie.

      Docelowo Edge Computing w połączeniu z siecią 5G znajdzie zastosowanie w takich branżach jak cyfrowa rozrywka i wirtualna rzeczywistość oraz profesjonalnych dziedzinach z pogranicza robotyki, autonomicznych pojazdów i dronów.

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *