T-Mobile edukuje Polaków w drugiej edycji kampanii „Pewni w sieci”, która została objęta patronatami honorowymi Ministerstwa Cyfryzacji i NASK
Bezpieczeństwo cyfrowe Polaków jest tematem, który – zwłaszcza dla firm technologicznych, takich jak T-Mobile – ma kluczowe znaczenie. Jednakże niezbędnym elementem korzystania z nowych technologii, jest edukacja, która pozwala dostarczyć niezbędnych informacji i wskazówek na temat bezpieczeństwa w internecie. Dlatego T-Mobile Polska jako firma odpowiedzialna społecznie przygotowała już drugą edycję projektu edukacyjnego „Pewni w sieci”, którą swoim patronatem honorowym objęło Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK.
Potrzebna jest edukacja
W 2022 r. dostęp do internetu w domu posiadało 93,3% gospodarstw domowych, a 85,7% osób w wieku 16–74 lata regularnie korzystała z internetu[1]. Jednocześnie z roku na rok rośnie liczba cyberzagrożeń. Według danych CERT Polska w 2022 r. liczba zgłoszeń incydentów bezpieczeństwa wzrosła o 178% w porównaniu do roku poprzedniego[2]. To tylko kilka statystyk, które wskazują jednoznacznie, że edukacja w sferze odpowiedzialnego poruszania się po przestrzeni cyfrowej jest niezwykle ważna i wciąż bardzo potrzebna. Powinna być ona przy tym prowadzona przez doświadczone, dysponujące ekspercką wiedzą firmy i instytucje.
T-Mobile Polska od ponad 25 lat tworzy rozwiązania infrastrukturalne przyczyniające się do budowy rynku cyfrowego oraz produkty przybliżające świat innowacji Polakom. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna społecznie niezmiennie dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też w ubiegłym roku operator rozpoczął ogólnopolską kampanię „Pewni w sieci”, w ramach której powstał cyberkurs składający się z 6 odcinków wideo, w którym eksperci opowiadali o takich zagadnieniach jak: bezpieczne hasła, bezpieczne zakupy online, dezinformacja i fake newsy, ochrona danych i prywatności w sieci, spoofing oraz phishing.
Różne oblicza cyberbezpieczeństwa
W tym roku, w ramach drugiej edycji projektu, omawiane będą tematy jeszcze bliższe użytkownikom, bowiem poruszone zostaną takie zagadnienia jak: bezpieczna e-administracja, sharenting, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, pornografia i socjotechniki. Ekspertami, z którymi będzie rozmawiał prowadzący tę serię Karol Wójcicki, będą m.in. Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji czy Anna Borkowska, ekspertka ds. edukacji cyfrowej w Państwowym Instytucie Badawczym NASK.
Założenia akcji T-Mobile są zbieżne z celami Ministerstwa Cyfryzacji i NASK, które działają w zakresie bezpieczeństwa obywateli w sieci oraz wzmocnienia kompetencji cyfrowych Polaków. Dlatego też instytucje te objęły tegoroczną edycję kampanii „Pewni w sieci” swoimi patronatami.
– Rozwój technologii wymaga odpowiedzialnych działań, dlatego naszym obowiązkiem jest zadbanie o odpowiednią edukację użytkowników sieci, by każdy niezależnie od wieku czy kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się pewni i bezpiecznie. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna. W tym roku kontynuujemy nasz ogólnopolski projekt edukacyjny „Pewni w sieci” i w październiku ruszymy z kolejną jego edycją. Tym bardziej cieszy nas fakt, że takie instytucje, jak Ministerstwo Cyfryzacji i NASK objęły swoim patronatem nasze działania, bo to pokazuje, że temat bezpieczeństwa technologicznego jest naprawdę kluczowym zagadnieniem we współczesnym świecie – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
– Wszelkie działania edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa Polaków w sieci są cenne, gdyż korzystanie z internetu stało się dla nas powszechnym zjawiskiem. Jako Ministerstwo Cyfryzacji wspieramy obywateli tworząc dla nich coraz szerszy dostęp do usług e-administracji, ale dbamy również o to, żeby Polacy korzystali z tych rozwiązań w sposób pewny i bezpieczny. Obecnie wspólnie z NASK prowadzimy kampanię dotyczącą bezpieczeństwa w sieci, a już za miesiąc w ramach kampanii edukacyjnej T-Mobile „Pewni w sieci”, którą objąłem patronatem honorowym, opowiem o zastosowaniu, zaletach korzystania oraz bezpieczeństwie aplikacji mObywatel. – mówi Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.
– Dla NASK działania informacyjne, edukacyjne są niezwykle ważne. Cieszymy się, że możemy się nimi dzielić z innymi we współpracy z wieloma organizacjami, instytucjami, partnerami. Kampania „Pewni w sieci” wpisuje się w naszą codzienną, bieżącą działalność i mam nadzieję, że przyczyni się do jeszcze większego bezpieczeństwa w internecie – mówi Wojciech Pawlak, dyrektor NASK.
Druga edycja kampanii „Pewni w sieci” wystartuje w październiku tego roku, a wszystkie materiały edukacyjne będą dostępne na stronie: www.pewniwsieci.pl.
foto. T-Mobile Polska