Internet & Gry - Reklama

Tpay i Pekao łączą siły na rynku e-commerce

Tpay – operator płatności online wprowadza do e-commerce jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka podpisała przedwstępną umowę sprzedaży mniejszościowego pakietu akcji z Bankiem Pekao S.A. Dzięki najnowszym rozwiązaniom Tpay, klienci biznesowi Pekao otrzymają kompleksową ofertę rozwoju biznesu online, w tym bramkę płatniczą oraz dostęp do narzędzi analitycznych.

 

Tpay zamyka 2020 r. informacją o synergii z jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka podpisała przedwstępną umowę sprzedaży pakietu mniejszościowego, tj. 38,33% swoich akcji, z Bankiem Pekao S.A. Oznacza to, że klienci obu firm, już w pierwszej połowie 2021 r., mogą spodziewać się dostępu do rozwiązań odpowiadających na aktualnie największe wyzwania branży e-commerce.

Kompleksowy ekosystem usług płatniczo-finansowych

Tpay i Pekao planują w jednym miejscu udostępnić narzędzia analityczne i produkty pomocne w rozwoju e-biznesów. Dzięki partnerstwu Tpay z Pekao, przedsiębiorcy otrzymają dostęp do bramki płatniczej online, a także panel analityczny wbudowany w serwisie Pekao24, zbierający dane dotyczące transakcji online i offline (płatności kartą). Umożliwi to szybki wgląd w aktualne wyniki finansowe, bez konieczności samodzielnego monitorowania danych sprzedażowych z kilku źródeł. W efekcie, właściciele biznesów będą mogli poświęcić więcej czasu na rzeczywisty rozwój swoich przedsiębiorstw.

Ponadto działalność Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować cross-selling usług acquiringu (akceptowania płatności kartami bankowymi) w zakresie terminali płatniczych oraz ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych realizujących płatności online. Natomiast dotychczasowi i nowi klienci Tpay otrzymają atrakcyjną ofertę usług bankowych.

Już w pierwszym półroczu 2020 r., w związku z pandemią, według danych GUS przybyło ponad 3 tys. e-sklepów. Coraz więcej Polaków robi zakupy przez internet i staje się coraz bardziej świadomymi i wymagającymi konsumentami online. Tpay i Pekao, łącząc siły i swoje dotychczasowe doświadczenie, pomogą e-przedsiębiorcom wyróżnić się na tle konkurencji i spełniać oczekiwania klientów, czyli odnieść sukces w branży.

– Szybkie wejście w cyfrowe kanały sprzedaży to aktualny priorytet dla wielu przedsiębiorców. Współpraca Tpay z Bankiem ułatwi pozycjonowanie biznesu i jego produktów online, co na przestrzeni ostatnich miesięcy jeszcze bardziej zyskało na znaczeniu. Dodatkowo, dzięki wypracowanej synergii, tworzone przez nas narzędzia dadzą możliwość obsługi transakcji równolegle na wielu rynkach, a udostępniana analityka, pomoże przedsiębiorcom w skalowaniu biznesu. Płatnicy, tym samym, zyskają nowe możliwości finansowania zakupów i odczują większy komfort podczas ich finalizacji. Tak strategiczna współpraca jest pierwszą w historii polskiego rynku, nadaje ona kierunek dalszemu rozwojowi cyfrowych płatnościkomentuje Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.

Razem dla e-commerce

Klienci biznesowi Pekao to około 270 tys. polskich podmiotów w segmencie mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych. Z Tpay współpracuje ponad 50 tys. zarejestrowanych podmiotów reprezentujących różnorodne branże.

– Bank Pekao na przestrzeni lat wielokrotnie wdrażał pionierskie rozwiązania – pierwsza karta, pierwszy bankomat czy konto na selfie. Konsekwentnie wzbogacamy ofertę o innowacyjne rozwiązania digital i mobile. Przy tym mamy bogate doświadczenie w obszarze akceptacji płatności kartami. Poprzez współpracę z Tpay, bank będzie mógł wykorzystać potencjał wzrostowy sektora e‑commerce. Wzbogacimy naszą ofertę akceptacji o płatności online tak, aby umożliwić w jednym miejscu szeroką ofertę bramek płatności online, terminali płatniczych i usług bankowych. Dzięki współpracy z Tpay możemy zbudować szeroki ekosystem usług finansowych nowej generacji – powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Banku Pekao S.A.

Szczegóły transakcji

Umowa między Tpay a Pekao przewiduje zakup przez Bank strategicznego pakietu 38,33% akcji. Finalizacja transakcji uzależniona jest od braku sprzeciwu Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), która nadzoruje Tpay jako Krajową Instytucję Płatniczą i w sierpniu br. przyznała spółce rozszerzoną licencję. Finalizacja umowy planowana jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *