BadaniaMediaTVP

Triumfalny weekend TVP

Ponad 4,7 mln widzów według MOR* oraz 4 mln widzów według NAM** zgromadził w momencie największej oglądalności mecz Eliminacji do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej San Marino-Polska. Z kolei najliczniej oglądany koncert festiwalowy „Od Opola do Opola” obejrzało w piątek, 3 września w piku prawie 3,3 mln widzów (MOR) oraz 2,6 mln widzów (NAM) łącznie w TVP1 i TVP Polonia.

 

Anteny główne TVP zajęły pozycję lidera, a TVP Sport zakwalifikował się do TOP10 anten weekendu. Telewizja Polska zdominowała też ranking oglądalności, aż 7 na 10 programów z największą widownią należało do anten TVP.

W ten weekend widzowie licznie oglądali bogatą ofertę festiwalową i transmisje sportowe w TVP.

W niedzielę, 5 września mecz San Marino-Polska zgromadził w TVP2 największą widownię weekendu. Spotkanie Polaków podczas Eliminacji do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej obejrzało średnio 3,9 mln widzów (MOR) oraz 2,9 mln widzów (NAM), zapewniając antenie udziały na poziomie 22,4%.

Miliony widzów zgromadził też pełen gwiazd 58. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu. Tegoroczne wydarzenie zainaugurował koncert „Od Opola do Opola”, którego widownia w piątek, 3 września wyniosła 2,9 mln widzów (MOR) oraz 2,3 mln widzów (NAM). Na scenie wystąpili: Maryla Rodowicz, Natalia Kukulska, Sylwia Grzeszczak, Cleo, Anna Dereszowska, Justyna Steczkowska, Izabela Trojanowska, Kasia Moś, Kamil Bednarek, Enej, Ira, Shakin’ Dudi, Karolina Stanisławczyk, Piotr Cugowski, Lombard, Kombi, Jerzy Grunwald, Zespół Śląsk, Blue Cafe oraz Gromee, Ryszard Rynkowski, Grzegorz Hyży, Edyta Górniak i Brass Federacja, zapewniając antenom TVP1 i TVP Polonia udziały na poziomie 19,3%. Był to najliczniej oglądany koncert tegorocznego festiwalu.

Z kolei w niedzielę widzowie i publiczność amfiteatru mogli przypomnieć sobie największe przeboje Krzysztofa Krawczyka. Wyjątkowy koncert przeplatały oryginalne występy artysty i wspomnienia bliskich. Koncert „Krzysztof Krawczyk. Ostatni raz zatańczysz ze mną” obejrzało według MOR 2,9 mln widzów w piku oraz 1,9 mln osób według NAM. Średnia widownia transmisji wyniosła 2,5 mln widzów (MOR) oraz 2,3 mln widzów (NAM), a łączne udziały TVP1 i TVP Polonia kształtowały się na poziomie 13,7%.

Do najliczniej oglądanych koncertów festiwalowych wpisały się też „Wielkie przeboje małego ekranu” – widownia w piku wyniosła 2,7 mln widzów (MOR) oraz 2,3 mln widzów (NAM). Średnio koncert w sobotę obejrzało 2,1 mln osób (MOR) oraz 1,8 mln widzów (NAM) z udziałami 14,5% dla TVP1 i TVP Polonia.

W TOP10 najliczniej oglądanych programów weekendu znalazł się też rozegrany 4 września mecz Mistrzostw Europy w Siatkówce Mężczyzn. Spotkanie Polaków z Serbią zgromadziło w TVP2 w piku 1,9 mln widzów według NAM oraz 1,7 mln widzów (MOR). Średnio mecz oglądało 1,5 mln widzów (NAM) oraz 1,2 mln widzów (MOR). Było to najliczniej oglądane spotkanie trwających obecnie rozgrywek. Średnie udziały transmisji wyniosły 12,7%.

W ten weekend liderami zostały anteny TVP uzyskując najwyższe dzienne udziały: 12,6% w piątek i 9,5% w sobotę dla TVP1 oraz 9,5% w niedzielę dla TVP2. TVP Sport w niedzielę z udziałami na poziomie 2,8% zakwalifikował się do TOP10 najliczniej oglądanych anten.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *