BadaniaMediaTVN Discovery Polska

TVN Grupa Discovery liderem rynku w maju

W maju TVN Grupa Discovery potwierdziła pozycję lidera polskiego rynku medialnego. TVN był najchętniej wybieraną przez widzów stacją telewizyjną w Polsce, TVN24 utrzymuje pozycję numer jeden wśród wszystkich telewizji informacyjnych, a TVN Style wśród lifestylowych. „Dzień dobry TVN” pozostaje najlepszym programem porannym, a „Fakty” najchętniej oglądaną audycją informacyjną. Player, z liczbą 4,7 mln użytkowników, nieprzerwanie pozostaje najpopularniejszym lokalnym serwisem VOD w kraju.

 

W maju średni udział TVN w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,6%, co pozwoliło kanałowi po raz kolejny osiągnąć pozycję rynkowego lidera. Do najchętniej oglądanych propozycji stacji należały niezmiennie „Fakty”, które swoją popularnością prześcigają wszystkie inne serwisy informacyjne w Polsce. W zeszłym miesiącu regularnie oglądało je ponad 2,2 mln widzów (SHR 16-49: 22,5%). „Dzień dobry TVN” z kolei był najchętniej wybieranym programem śniadaniowym w kraju (SHR 16-49: 10,3%). Wydanie weekendowe wygrywa z konkurencją w obu grupach (SHR 4+: 8,3% i SHR 16-49: 11,4%).

Wiosenna nowość TVN – „Power Couple” – również zyskała rzeszę wiernych fanów. Propozycję regularnie śledziło ponad milion widzów. Finał obejrzało niemal 12,7% polskiej widowni komercyjnej, zapewniając stacji TVN pozycje bezapelacyjnego lidera w paśmie.

Sukcesami mogą pochwalić się także inne stacje należące do TVN Grupa Discovery. Oglądalność stacji TVN7 – która w zeszłym roku weszła do grona największych kanałów telewizyjnych w Polsce – wzrosła o niemal 20% w porównaniu z rokiem ubiegłym i po raz kolejny przekroczyła 5% udziału w grupie 16-49. Liderem wśród kanałów informacyjnych cały czas pozostaje TVN24 (SHR 16-49: 2,8%). TVN Style, najchętniej wybierana stacja lifestylowa w kraju, zanotowała wzrost o blisko 3% i osiągnęła udział w rynku na poziomie 0,71% (16-49). Natomiast udział Discovery Channel urósł niemal o 28% w porównaniu z marcem 2020 r. (SHR 16-49: 0,74%).

“Maj potwierdził to, co obserwowaliśmy w poprzednich miesiącach. Naszą największą lokomotywą pozostaje TVN, który już kolejny miesiąc z rzędu jest numerem 1. „Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem newsowym w kraju, „Dzień dobry TVN” cieszy się większą widownią niż inne programy poranne, a Siódemka na stale zagościła w gronie pięciu najważniejszych stacji w Polsce. Co więcej, pozycja TVN7 ciągle rośnie, co przy ogólnym spadku oglądalności telewizji w naszym kraju jest ogromnym osiągnięciem. Bardzo cieszą też wzrosty TVN Style i Discovery Channel. Ta wiosna należała do nas!”powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN

Udział TVN Grupa Discovery wyniósł 26,2%, co sprawia, że firma była w maju największym nadawcą na rynku.

Należący do TVN Grupa Discovery serwis VOD – Player – również potwierdzi swoją pozycję – jest po raz kolejny numerem jeden wśród lokalnych i legalnych platform streamingowych. Dzieje się tak m.in. dzięki nowościom programowym i wyjątkowym produkcji pod marką Player Original. W maju najchętniej wybieranym tytułem w serwisie był „Hotel Paradise”. Tuż za nim na podium uplasował się „One Night Squad”, a następnie „Szadź 2”, czyli nowy sezon jednej z topowych produkcji oryginalnych Playera. Średni czas spędzany na platformie wynosi ponad 3 godziny.

“Popularność Playera w maju po raz kolejny dowodzi, że Polacy kochają polski kontent. 11 maja zadebiutował nowy sezon serialu Player Original „Szadź”. Już od pierwszego odcinka produkcja podbiła serca stałych fanów, przyciągając do serwisu także rzeszę nowych widzów. Konsekwentnie realizujemy obietnicę dostarczania fanom coraz to większej liczby produkcji własnych – w tym roku będzie to łącznie kilkanaście tytułów!”
mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *