BadaniaMediaTVN Discovery Polska

TVN Grupa Discovery niekwestionowanym liderem rynku w 2021 roku

W 2021 roku TVN Grupa Discovery utrzymała pozycję lidera polskiego rynku telewizyjnego – osiągając udział na poziomie 25,7% w grupie komercyjnej. Stacja TVN była najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w ramach grupy Big5 w tym okresie (SHR: 9,5%) – tylko w grudniu jej udział wzrósł o blisko 10% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Na rynku digital Player.pl uplasował się na podium zestawienia platform VOD z wynikiem 4,7 mln realnych użytkowników.

 

SILNA POZYCJA TVN GRUPA DISCOVERY W GRUDNIU 2021 r.

Ostatni miesiąc 2021 roku był dla TVN Grupa Discovery bardzo udany. Portfel nadawcy, jako jedyny na medialnym rynku, wykazał wzrost udziału do 25,5% w widowni komercyjnej 16-49 ze zmianą wynoszącą +4,3% względem tego samego okresu roku poprzedniego.


Udział największych grup medialnych w grudniu 2021 r. w widowni komercyjnej 16-49

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

W grudniu 2021 r. w grupie Big5 jedynie stacja TVN odnotowała wzrost udziału, osiągając wynik 9,9% w 16-49 i wykazując ponad 10% zmianę względem analogicznego okresu 2020 roku. Również TVN7 kolejny miesiąc z rzędu osiągnęła fantastyczne wyniki oglądalności w grupie komercyjnej (SHR: 4,2%).

 

Udział stacji Big5 w grudniu 2021 r. w grupie komercyjnej 16-49

 

 

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

ŚWIETNE WYNIKI TVN GRUPA DISCOVERY ZA CAŁY ROK

 

TVN Grupa Discovery zamknęła 2021 rok z udziałem na poziomie 25,7% w grupie komercyjnej 16-49, ugruntowując tym samym swoją pozycję lidera polskiego rynku medialnego.

Udział największych grup medialnych w grudniu 2021 r. w widowni komercyjnej 16-49

 

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

Stacja TVN również w ujęciu rocznym utrzymała swoją dominację w grupie demograficznej 16-49 z wynikiem 9,5% SHR. Dużym sukcesem mogła pochwalić się także TVN7, której udział wzrósł o 3,3% rok do roku (osiągając 4,6% SHR). Tym samym po raz kolejny potwierdziła, że już na stałe zagościła w gronie największych kanałów telewizyjnych na polskim rynku.

Udział stacji Big5 w 2021 r. w grupie komercyjnej 16-49

 

 

Dane: 02:00-25:59, Live + VOSDAL
Źródło: Nielsen Audience Measurement

 

DOMINACJA TVN GRUPA DISCOVERY W KATEGORIACH PROGRAMÓW TEMATYCZYCH

 

TVN24 zakończył grudzień z fantastycznym wynikiem 3,2% udziału w grupie komercyjnej 16-49 – ugruntowując swoją pozycję lidera i najpopularniejszego programu newsowego w Polsce. Był to dla tego kanału najlepszy grudzień od 10 lat. W 2021 roku stacja osiągnęła pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych w grupie 16-49 (SHR: 3,1%). Portfolio newsowe TVN Grupa Discovery (TVN24 i TVN24 BiS) to bezapelacyjny lider tej kategorii w kraju (łączny SHR 16-49: 3,3%).

Wśród kanałów lifestylowych, TVN Style nie miała sobie równych – zarówno w grudniu, jak i w ujęciu rocznym. W ostatnim miesiącu roku wygrała z konkurencją zarówno w grupie komercyjnej 16-49 (SHR: 0,7%), a także w 4+ (0,5%). Również w skali całego 2021 roku kanał odnotował udział na poziomie 0,7% w 16-19, natomiast wśród wszystkich widzów osiągnął wynik 0,5% SHR. Największymi hitami stacji okazały się programy Ugotowani, Jestem z Polski oraz W czym do ślubu?.

TVN Turbo uplasował się na drugim miejscu w kategorii factual w grupie 16-49 za 2021 rok z SHR na poziomie 0,9%. W grudniu TVN Turbo odnotował najwyższy od dekady udział, zarówno wśród wszystkich widzów (wzrost +17,5% YOY), jak i w grupie demograficznej 16-49 (wzrost +25,3% YOY). Widowni kanału motoryzacyjnego w grudniu najbardziej przypadły do gustu Wojny Samochodowe, Raport Turbo oraz Mobilni Mechanicy.

W grudniu widzowie bardzo chętnie włączali ekrany swoich telewizorów także, aby kibicować polskim skoczkom. W sumie niemal 3,5 mln osób obserwowało Zawody Pucharu Świata w Klingenthal w szczycie ich popularności w sobotę, 11 grudnia, na kanałach TVN oraz Eurosport 1. Kanały osiągnęły w tym dniu łączny udział 31,6% w grupie 4+.

PLAYER NA PODIUM ZESTAWIENIA SERWISÓW STREAMINGOWYCH W POLSCE

Według badania Gemius/PBI, w grudniu 2021 Player przyciągnął 4,7 mln realnych użytkowników. Średni czas spędzany na stronie player.pl na desktopie wyniósł w grudniu 3 godz. 21 min., co daje serwisowi trzecie miejsce w kategorii. Ponadto z 1,7 mln użytkowników, Player znajduje się obecnie na trzecim miejscu w rankingu najczęściej wykorzystywanych aplikacji mobilnych serwisów VOD. W całym 2021 roku Player przyciągał do swoich kanałów niemal 4,4 mln użytkowników miesięcznie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *