BadaniaMediaTVN Discovery Polska

TVN Grupa Discovery z najlepszymi wynikami oglądalności w marcu 2022 roku

Marzec 2022 roku upłynął TVN Grupa Discovery pod znakiem sukcesu – główny nadawca na rynku osiągnął udział na poziomie 26,2% w grupie komercyjnej, zostając tym samym liderem zestawienia koncernów medialnych. Stacja TVN (SHR: 8,5%) uplasowała się na pierwszym miejscu w grupie Big5. W klasyfikacji wszystkich najchętniej oglądanych kanałów telewizyjnych w kraju trzecią pozycję zajęła stacja TVN24 (SHR: 5,9%), uzyskując najwyższy miesięczny wynik oglądalności w swojej historii. Był to także świetny miesiąc dla innych kanałów tematycznych z portfolio nadawcy – TVN Style zdobyła pozycję lidera w kategorii stacji lifestylowych, a Eurosport wśród płatnych kanałów sportowych.

 

TVN GRUPA DISCOVERY LIDEREM RYNKU W MARCU 2022 r.

Marzec był dla TVN Grupa Discovery bardzo udany. Nadawca utrzymał pozycję lidera wśród największych grup medialnych na rynku, osiągając udział na poziomie 26,2% w grupie komercyjnej. Stacja TVN uplasowała się na najwyższym miejscu podium w kategorii Big5 z wynikiem 8,5% SHR. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem 3,9%.

Udział największych grup medialnych w marcu 2022 r. w widowni komercyjnej 16-49

 

 

Udział stacji Big5 w marcu 2022 r. w grupie komercyjnej 16-49

 

 

W minionym miesiącu spośród wszystkich pozycji programowych kanału TVN największą widownię w grupie komercyjnej przyciągnęły Fakty (SHR: 23,6%, dnia 13.03). Oprócz niezawodnego pasma newsowego widzowie 16-49 chętnie wybierali także magazyn Uwaga! (SHR: 14,7%, dnia 20.03) oraz programy Milionerzy (SHR: 12,2%, 3.03) i Kuchenne rewolucje (SHR: 17,2%, dnia 17.03), a z nowości Mask Singer (SHR: 14,3%, dnia 5.03) oraz nowy sezon MasterChef Junior (SHR 10,6%, dnia 13.03).

– Marzeniem każdego dyrektora programowego jest mieć tę wyjątkową okazję, by budować od podstaw projekty o wielkiej, światowej sławie jak „Mask Singer”. Mamy wielkie poczucie satysfakcji, że nie tylko nasze stałe programy, ale także nowe produkcje, które pokazujemy w wiosennej ramówce 2022 znalazły swoją widownię. Ale TVN to wiele więcej niż czysta rozrywka. Marzec minął także pod znakiem koncertu „Razem z Ukrainą”. Niezwykłe widowisko, które powstało z potrzeby serc i przy olbrzymim zaangażowaniu wspaniałych artystów i moich niestrudzonych kolegów, głęboko poruszyło publiczność w Polsce i na świecie – dzięki transmisji w 50 krajach było to największe wydarzenie emitowane na żywo przez TVN Grupa Discovery – powiedział Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Koncert „Razem z Ukrainą”, transmitowany na żywo 20 marca, był drugim najchętniej oglądanym programem na kanale TVN w minionym miesiącu, z udziałem na poziomie 18,6% w obu grupach widzów.

REWELACYJNE WYNIKI GRUPY W NEWSACH

W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na wiarygodne i sprawdzone informacje w kontekście trwającej od ponad miesiąca wojny w Ukrainie, kanał TVN24 był trzecią najchętniej oglądaną w marcu stacją telewizyjną w Polsce i liderem w kategorii kanałów informacyjnych. Udział stacji w grupie komercyjnej wyniósł 5,9% – tym samym kanał TVN24 odnotował najlepszy wynik oglądalności w swojej historii. Na podium w marcowym zestawieniu najpopularniejszych kanałów telewizyjnych w grupie komercyjnej znalazły się więc aż dwa kanały TVN Grupa Discovery – TVN oraz TVN24.

Zwiększone zainteresowanie treściami newsowymi widać również w digitalu. Strona tvn24.pl uplasowała się na pozycji lidera platform internetowych telewizyjnych stacji informacyjnych, deklasując konkurencję – tylko w marcu witryna przekroczyła wynik 200 mln odsłon, a w lutym przyciągnęła ponad 10 mln użytkowników, osiągając 34% zasięg.

Wyniki dla domeny tvn24.pl w marcu i lutym 2022 r.

 

 

Najchętniej oglądaną pozycją programową TVN24 w minionym miesiącu była relacja z przemówienia Prezydenta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena w Warszawie, która osiągnęła udział na poziomie 11,1% w grupie wszystkich widzów.

Fakty TVN były w marcu najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce, dominując nad serwisami newsowymi innych nadawców zarówno w grupie komercyjnej 16-49 (19,45%) jak i w grupie 4+ (19,05%).

TVN GRUPA DISCOVERY PROWADZI W KLUCZOWYCH KATEGORIACH TEMATYCZYCH

TVN Style po raz kolejny udowodniła, że wśród kanałów o tematyce lifestylowej jest bezkonkurencyjna. Zarówno w grupie 16-49 (SHR: 0,6%), jak i 4+ (SHR: 0,5%) kanał uplasował się na pierwszym miejscu zestawienia. Najpopularniejszymi programami stacji w minionym miesiącu okazały się być I nie opuszczę Cię aż do Ślubu, W czym do ślubu oraz Jestem z Polski.

Program śniadaniowy Dzień Dobry TVN w minionym miesiącu był liderem rynku w obu grupach demograficznych podczas wydań weekendowych, osiągając 7,4% udział w grupie 4+ i 8,9% w grupie 16-49. Magazyn poranny TVN zebrał także w dni robocze marca większą widownię odbiorców 16-49 niż konkurencja, osiągając udział na poziomie 7,5%.

Programy sportowe TVN Grupa Discovery przyciągnęły w marcu imponującą widownię. Za nami kolejny, ostatni już w sezonie, miesiąc transmisji skoków narciarskich na kanałach grupy. Ponad 2,5 mln widzów stacji TVN i Eurosport 1 oglądało zmagania skoczków 20 marca podczas zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Oberstdorfie. Dzięki popularności konkursu stacje odnotowały wspólnie udział na poziomie 23,7% w grupie 4+. Eurosport 1 był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce w marcu 2022 r. w grupie wszystkich widzów, osiągając udział na poziomie 0,5%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *