TVP po raz pierwszy zarobiła na mundialu

– Telewizja Polska zarobiła dotąd 60 mln zł na mundialu w Rosji – poinformował w czwartek prezes TVP Jacek Kurski. Jak dodał, sam mecz Polska-Senegal obejrzało w TVP1 i TVP Sport 16,5 mln widzów, a w internecie odtworzono go 1,8 mln razy.

 

 

Podczas konferencji prasowej prezes TVP powiedział, że „po raz pierwszy w historii ostatnich kilkunastu lat Telewizja Polska zarobiła na wielkiej imprezie sportowej, jaką jest mundial”. Jak dodał, „to się do tej pory w historii telewizji tego tysiąclecia nie zdarzyło”. Ta kwota – to według Kurskiego – 60 mln zł.

Dodatkowo tzw. dochody nadzwyczajne TVP związane z mundialem to 10 mln zł, z czego aż 6,5 mln zł z tej kwoty to dochody ze stref kibica. Prezes zaznaczył, że jeżeli zsumujemy obie te kwoty, to „możemy mówić o sporym i wyjątkowym sukcesie finansowym”.

– Stało się tak dlatego, że po raz pierwszy postawiliśmy na swoim, tzn. nie uwierzyliśmy Nielsenowi (firma telemetryczna Nielsen Audience Measurement, która bada oglądalność – dop. red.), uwierzyliśmy rynkowi, uwierzyliśmy własnej intuicji i podyktowaliśmy ceny spotów cennikowe – mówił.

– Powiedzieliśmy: wiemy, że nas widzowie oglądają, wiemy, ile te spoty są warte, takie są ceny przez nas zaproponowane – one sięgały prawie 400 tys. zł przed rabatem za 30-sekundowy spot w najlepszych meczach Polaków i rynek te reklamy kupił – mówił. Dodał, że w sporze między Telewizją Polską a firmą Nielsen rynek przyznał rację TVP.

 

 

– To skłania nas do pewnych oczywistych wniosków, że nie możemy dłużej tolerować sytuacji, w której monopolista telemetryczny, w naszym głębokim przekonaniu niespełniający kryteriów profesjonalnego panelu w tak wielkim kraju jak Polska, nie może dłużej zagrażać naszym interesom ekonomicznym – mówił.

Kurski przytoczył również dane oglądalności rzeczywistej, z których wynika, że wtorkowy mecz Polski z Senegalem obejrzało 16,527 mln osób w TVP 1 i TVP Sport. Z kolei – według niego – wyniki Nielsena są zaniżane.

Audyt w Nielsenie 

Kurski uważa, że powinien zostać przeprowadzony audyt w firmie Nielsen, i zapowiedział, że TVP sama zgłosi audytora, który sprawdzi instrumenty, którymi posługuje się firma. Dodał, że jednocześnie TVP pracuje nad nową polityką rozliczeń cen spotów, która zostanie ogłoszona jesienią. Ma ona zostać wprowadzona w 2019 r.

Prezes TVP podkreślił, że tak dobre dane oglądalności mundialu w Rosji wynikają m.in. z faktu umieszczenia TVP Sport w ramach telewizji naziemnej. – Jestem przekonany, że mundial to jest ten czas „wygrzewania się” tego kanału w telewizji otwartej i budzenia przyzwyczajenia naszych telewidzów do tego, że mają za darmo dostępną 24 godziny na dobę poważną i atrakcyjną ofertę w zakresie tematyki sportowej. Wielka to moja osobista radość – mówił prezes.

Dodatkowo TVP – jak mówił prezes – odnotowała 1,832 mln odtworzeń transmisji wideo meczu Polska-Senegal w internecie. Ten wynik Kurski określił jako „rekord wszech czasów”. Średnia oglądalność innych meczów mundialu na stronie TVP wynosi bowiem 400 tys.

Kurski pochwalił również same wyniki TVP w internecie. Według danych 16,217 mln razy odtwarzane były materiały wideo związane z mistrzostwami świata, a strona mundialowa TVP posiada 3,5 mln użytkowników i była odwiedzana przez 7,7 mln osób.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *