BadaniaMediaTVP

TVP1 i TVP2 liderami weekendu. Programy Telewizji Polskiej bezkonkurencyjne

W sobotę, 27 kwietnia liderem stacji telewizyjnych w Polsce była TVP2, która osiągnęła udział w rynku oglądalności na poziomie 8,3%. Z kolei w niedzielę, 28 kwietnia najchętniej wybieraną przez widzów anteną była TVP1 (6,9% udziału stacji w rynku). Hitem okazał się serial kostiumowy Telewizji Polskiej „Matylda”, który zajął 1. miejsce wśród najchętniej oglądanych programów telewizyjnych weekendu.

 

W niedzielny wieczór, 28 kwietnia kolejny odcinek „Matyldy” śledziło w TVP1 średnio ponad 1,9 mln widzów, a stacja osiągnęła udział w rynku na poziomie 15,1%. W momencie najwyższej oglądalności serial oglądało ponad 2,2 mln widzów.

W czołówce najchętniej oglądanych tytułów weekendu znalazł się również odcinek programu „Sanatorium miłości” oraz sobotni finał show rozrywkowego TVP2 „The Voice Kids”, który w piku oglądało prawie 2 mln widzów. W telewizyjnym TOP10 weekendu znalazł się ponadto główny program informacyjny TVP –„19.30” – który od piątku do niedzieli wygrywał z „Wydarzeniami” Polsatu zarówno na antenie głównej, jak i w oglądalności łącznej (TVP1, TVP Info, TVP Polonia). Z konkurencją wygrało też„Pytanie na śniadanie”– lider programów śniadaniowych całego tygodnia (od poniedziałku do soboty) zarówno pod względem liczby widzów, jak i udziału w rynku.

W niedzielę, 28 kwietnia kolejnym odcinkiem 6. edycji programu TVP1 – „Sanatorium miłości” zainteresowało się ponad 1,7 mln widzów, a udział stacji w rynku wyniósł 14,6%. Program okazał się bezkonkurencyjny w swoim paśmie.

W sobotę widzowie licznie obejrzeli finał tegorocznej edycji show „The Voice Kids”w TVP2. Finałowy odcinek popularnego show Telewizji Polskiej był trzecim najchętniej oglądanym programem weekendu w TVP. W sobotę, 27 kwietnia program oglądało średnio 1,6 mln widzów przy udziale stacji w rynku na poziomie 14,6%. Ostatni odcinek programu okazał się liderem pasma. Przez cały sezon program w TVP2 oglądało średnio 1,5 mln widzów, a stacja miała średnio 12,6% udziału w rynku. Decyzją widzów najlepszym głosem programu uznano Michell Siwak z drużyny Nataszy Urbańskiej.

Liczną widownię zebrały także weekendowe wydania głównego programu informacyjnego Telewizji Polskiej„19.30”. W piątek, 26 kwietnia i sobotę, 27 kwietnia program w TVP1, TVP Info i TVP Polonia obejrzało łącznie ponad 1,3 mln widzów (udziały w rynku – odpowiednio – 12,7% i 13,9%), natomiast w niedzielę, 28 kwietnia było to prawie 1,6 mln widzów (udział 14,2%). Przez cały weekend program „19.30” wygrywał z „Wydarzeniami” Polsatu.

Od poniedziałku, 22 kwietnia do soboty, 27 kwietnia „Pytanie na śniadanie”w TVP2 było chętniej oglądane niż programy śniadaniowe konkurencji. Średnia widownia sześciu wydań śniadaniowego formatu Telewizji Polskiej wyniosła 332 tyswidzów, przy średnich udziałach stacji w rynku na poziomie 8%. W TOP10 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych minionego weekendu aż pięć należało do Telewizji Polskiej.

Dane: Nielsen Media, AMR i SHR%, 4+

foto, źródło. TVP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *