BadaniaMediaTVP

W lipcu widzowie wybrali programy TVP

Ponad 2,8 mln widzów w momencie największej oglądalności (MOR*) oraz 2,2 mln widzów (NAM**) wyniosła widownia koncertu „Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”, który transmitowany był w niedzielę, 1 sierpnia w: TVP1, TVP Polonia i TVP HD. Według NAM Jedynka rozpoczęła sierpień na pozycji lidera z udziałami 11,3% i również na koniec lipca zajęła pierwsze miejsce pod względem oglądalności.

 

Ponadto TVP Sport zakwalifikował się do TOP 10 najbardziej konkurencyjnych anten miesiąca, wzrosły udziały anten głównych TVP1, TVP2 oraz kanałów tematycznych TVP Sport, TVP Historia i TVP HD. Swoją pozycję umocniły też TVP Dokument i TVP Kobieta. Aż 10 w TOP 10 najliczniej oglądanych programów miesiąca należało do anten TVP.

W lipcu liderem wśród nadawców niezmiennie pozostaje grupa TVP z miesięcznymi udziałami na poziomie 29% – wzrost o 4,2% w porównaniu do lipca 2020. Wyniki oglądalności pokazują, iż widzowie docenili bogatą ofertę sportową anten Telewizji Polskiej. Hitem lipca były transmisje Euro 2020, a rekordową widownię zgromadził mecz finałowy Euro 2020 Włochy – Anglia. Aż 13,1 mln osób według MOR obejrzało finał w momencie największej oglądalności w TVP1 i TVP Sport. Średnia widownia meczu wyniosła ponad 11 mln osób. Również Według NAM rekordową widownię miesiąca odnotował finał Euro 2020. W piku widownia w TVP1, TVP Sport i TVP 4K wyniosła 8,4 mln widzów, gwarantując udziały na poziomie ponad 60%. Średnia widownia transmisji na trzech antenach wyniosła ponad 7 mln, a średnie udziały 59,8%.

W dziesiątce najliczniej oglądanych programów lipca znalazł się również Dwójkowy koncert realizowany w ramach Wakacyjnej Trasy Dwójki z 18 lipca 2021. Widownia drugiej części koncertu wyniosła według MOR 2,3 mln widzów oraz 2,2 mln według NAM.

Jak pokazują dane Nielsena, liderem lipca była TVP1. Udziały anteny w grupie 4+ kształtowały się na poziomie 9,9%, a dynamika wzrostu anteny wyniosła 4,6%.

Na wzrost wyników Jedynki poza meczami Euro wpływ miały także wysokie oglądalności serwisów informacyjnych oraz Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020. W lipcu „Wiadomości” uzyskały oglądalność na poziomie 1,9 mln widzów (18 lipca), a Teleexpress 1,8 mln widzów (14 lipca). Z kolei wśród transmisji z Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 widzowie najliczniej obejrzeli mecz siatkówki mężczyzn Polska – Iran, 1,7 mln widzów w TVP1 (24 lipca). Również TVP2 zwiększyła udział w rynku o 8,9% uzyskując na koniec miesiąca 6,8% udziałów.

Także wysokie udziały uzyskał TVP Sport. Kanał sportowy Telewizji Polskiej odnotowuje wzrost udziałów we wszystkich grupach wiekowych od początku roku. Natomiast udziały 2,03% w lipcu zagwarantowały antenie pozycję lidera wśród kanałów sportowych i awans do TOP 10 wiodących anten miesiąca. Dynamika wzrostu TVP Sport wyniosła w grupie 4+ aż 395%. TVP Sport jest też liderem w pozostałych grupach wiekowych z udziałami 2,06% w grupie 16-59 oraz 2,01% w grupie 16-49.

W lipcu wzrosło też zainteresowanie ofertą TVP Historia, której udziały z dynamiką wzrostu 44,8% wyniosły na koniec miesiąca 0,84%. Z kolei TVP HD z udziałami 0,53% odnotowało wzrost o 20,5%. Widzowie poszukują najlepszych filmów i seriali dokumentalnych polskich i zagranicznych i coraz częściej sięgają do TVP Dokument. Jak pokazują dane NAM, antena utrzymała w grupie 4+ rekordowy z czerwca poziom 0,12% miesięcznych udziałów. Natomiast TVP Kobieta uzyskała na koniec miesiąca najwyższe miesięczne udziały w młodszych grupach wiekowych. W grupie 16-59 udziały anteny wyniosły 0,16%, a w grupie komercyjnej 0,11% i były najwyższe od marca 2021.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *