Kultura, muzyka, kino, moda

Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i Mennica Gdańska łączą siły

Mennica Gdańska nawiązała ekskluzywną współpracę z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, będącej częścią globalnej firmy medialnej Warner Bros Discovery. W ramach umowy licencyjnej mennica wyda wyjątkowe serie monet kolekcjonerskich przedstawiające ikoniczne postaci popkultury.

 

Pierwsze efekty tej współpracy to dwie emisje zainspirowane kultowym filmem produkcji WBD pt. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” oraz popularną grą komputerową „Mortal Kombat” (również zekranizowaną przez WBD). To wyjątkowa okazja dla fanów, którzy mogą dodać do swoich kolekcji pamiątek unikatowe numizmaty – nakład każdej z monet to 500 sztuk.

Moneta „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, wykonana jest ze srebra próby 999, o wadze 2 uncji (62,2 g) i wartości nominalnej 5 dolarów. Rewers inspirowany jest pierwszymi przygodami jednego z najbardziej ukochanych czarodziejów na świecie, przedstawiający Harry’ego Pottera na tle figur szachowych, które odegrały ważną rolę w końcowych scenach filmu. Detale obrazu są zaakcentowane przez wysoki relief i dodatkowe uszlachetnienia, takie jak selektywne złocenie i druk UV. Każdy numizmat z 500 sztuk jest indywidualnie numerowany na brzegu, co czyni go wyjątkowym przedmiotem kolekcjonerskim.

 

 

Z kolei seria monet inspirowanych kultową grą Mortal Kombat to numizmaty o nominale 5 dolarów, akceptowane jako środek płatniczy. Rewers prezentuje dynamikę świata walki poprzez wysoko wypukły relief o wysokości 3 mm oraz paletę pięknych neonowych kolorów, które świecą w ciemności dzięki fluorescencyjnemu nadrukowi oraz UV. Moneta Mortal Kombat to kolekcjonerski numizmat o wadze 2 uncji, wykonany ze srebra próby 999 z unikalnym numerem na obrzeżu każdej monety.

 

 

Moneta „Mortal Kombat” dostępna będzie w sprzedaży od 30 września br., a „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” od 20 października br. W dalszej perspektywie planowana jest emisja kolejnych numizmatów z ikonami popkultury ze świata WBD.

foto. Grupa TVN Discovery Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *