BadaniaMediaTVP

Widzowie pokochali “Polskie Biesiady” – nowy, wyjątkowy cykl TVP. W czerwcu TVP1 liderem rynku

W czerwcu Telewizja Polska rozpoczęła emisję własnego wyjątkowego cyklu, który już okazał się ogromnym sukcesem stacji. Ta muzyczna podróż, czyli wspólne biesiadowanie w różnych regionach Polski spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem nie tylko publiczności, ale również widzów Telewizji Polskiej.

 

Pierwszy koncert – „Biesiada Śląska” wyemitowany 17 czerwca w TVP2 zgromadził w momencie najwyzszej oglądalności aż 2 mln widzów, co pozwoliło uzyskać udział na poziomie 21,3%. Drugi z cyklu koncert „Na szlaku”, emitowany 24 czerwca, w momencie najwyższej oglądalności zgromadził 1,4 mln widzów, z udziałem na poziomie 21,4%. Natomiast „Biesiada Warszawska”, którą widzowie oglądali 1 lipca w momencie najwyższej oglądalności zgromadziła prawie 2 mln widzów, z udziałem na poziomie 21,3%. Koncerty dostępne są w aplikacji TVP GO.

Liderem anten w czerwcu na rynku telewizyjnym była TVP1 ze średnim udziałem na poziomie 8,4%. W ostatni weekend liderem wśród wszystkich anten była Dwójka z udziałami 8,3% w piątek, 8,0% w sobotę i 6,8% w niedzielę.

Wśród anten tematycznych w czerwcu najwyższą dynamikę wzrostu miesiąc do miesiąca odnotował TVP Sport, dla widzów 4+, był to wzrost aż o 160%, w grupie 16-59 aż o 171%, a w grupie 16-49 wzrost o 180%. Ten sukces antena osiągnęła dzięki m.in. relacjom „Igrzysk Europejskich Kraków – Małopolska 2023” oraz transmisji meczu towarzyskiego piłki nożnej Polska – Niemcy, który zgromadził w TVP Sport 1,1 mln widzów i osiągnął udział na poziomie 9,6%. Również mecz eliminacji Euro 2024 Mołdawia – Polska przyciągnął 1,1 mln widzów przy udziale 9,5%. Ponadto, wydarzenie sportowe „Siatkarska Liga Narodów Mężczyzn Niemcy – Polska” zgromadziło widownię na poziomie 0,5 mln z udziałem 4,4%.

Widzowie docenili również wakacyjną propozycję muzyczną Telewizji Polskiej tj. koncert „Bądźmy Razem – Lato z Naszą Telewizją”. Widowisko muzyczne łącznie na trzech antenach – TVP1, TVP Polonia i TVP3 – obejrzało 25 czerwca aż 1,5 mln widzów, co stanowiło udział na poziomie 13,2%. Koncert ten okazał się liderem w swoim paśmie.

Relacja z konkursu „Miss Polonia 2023” transmitowana w TVP2 i TVP Polonia zgromadziła przed telewizorami łącznie 1,4 mln widzów, co stanowiło udział na poziomie 13,2%.

Weekendowe główne wydania programu „Wiadomości” na antenie TVP1, TVP Info i TVP Polonia emitowane od piątku do niedzieli były liderem programów informacyjnych rynku. Piątkowe wydanie przyciągnęło widownię na poziomie 2 mln z udziałem 21,6%, sobotnie 1,9 mln i udziałem na poziomie 22,5%, a niedzielne 2,2 mln z udziałem 20,5%. Wyniki te udowadniają, że widzowie doceniają również programy informacyjne Telewizji Polskiej.

Również w czerwcu serial dokumentalny „Reset” red. Michała Rachonia i dr hab. Sławomira Cenckiewicza, emitowany na antenach TVP1 i TVP Info, zyskał uznanie widzów. Wszystkie trzy premierowe odcinki serialu dokumentalnego „Reset” oglądały średnio prawie 1,6 mln widzów, z udziałem pasma 15,5%.

Jubileuszowy 60. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu transmitowany na antenach TVP1 i TVP Polonia, przyciągnął niemal 2 mln widzów, osiągając wysoki udział na poziomie 21,3%. Najwięcej widzów, tj. 2,3 mln obejrzało koncert „Wielka Gala od Opola do Opola” – udział na poziomie 21,1%, oraz „Cała sala śpiewa z nami, czyli hity opolskiej publiczności” z widownią na poziomie 2,3 mln i udziałem 18,9%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *