Wirtualna Polska właścicielem AutoCentrum
Wirtualna Polska Media kupiła od Grupy Oponeo 100% akcji spółki AutoCentrum.pl S.A. Kwota transakcji wyniosła 9,3 mln złotych. Nowym prezesem AutoCentrum został Rafał Warecki.
Portal AutoCentrum od lat cieszy się zaufaniem użytkowników, jest też jednym z liderów produkcji treści wideo oraz agregacji danych produktowych związanych z motoryzacją. WP ma z kolei doświadczenie w budowie największego contentowego serwisu motoryzacyjnego, jakim jest Autokult. Połączenie wysokiej jakości treści redakcyjnych z rozbudowaną bazą produktów, regularnie zasilaną przez użytkowników, pozwoli teraz jeszcze lepiej dostosować się do potrzeb odbiorców. Wirtualna Polska na bazie AutoCentrum chce zbudować także zupełnie nowy produkt sprzedażowy dla branży motoryzacyjnej, oparty na modelu efektywnościowym.
– AutoCentrum to po superauto.pl kolejna inwestycja WP w segment motoryzacyjny, który staje się dla holdingu coraz ważniejszy. Zarówno od strony e-commerce jak i mediów – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Nowym prezesem spółki Autocentrum.pl S.A. został Rafał Warecki. Jednocześnie pozostaje on dyrektorem zarządzającym obszaru biznes, motoryzacja i technologie w Wirtualnej Polsce. Zachar Zawadzki, dotychczasowy prezes Autocentrum.pl S.A., będzie pełnił rolę ambasadora obszaru motoryzacja Wirtualnej Polski.
– To naturalny krok dla portalu, który pod skrzydłami nowego partnera wejdzie w następny etap rozwoju, a cały obszar motoryzacyjny WP osiągnie dzięki temu efekt synergii – dodaje Zachar Zawadzki.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, we wrześniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.