Technologia - Promocje

Wyniki Huuuge, Inc. za 1Q2021 – komunikat prasowy

Huuuge, Inc., globalny producent i wydawca gier mobilnych typu free-to-play opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2021 r.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      – W pierwszym kwartale Spółka osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 95,7 mln USD, czyli o 26% wyższe niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Głównym motorem wzrostu była dalsza poprawa monetyzacji w całym portfelu gier. Przychody z mikropłatności, które stanowiły 96% sprzedaży, zwiększyły się o 16,5 mln USD (22% rdr), podczas gdy przychody z reklam wzrosły blisko pięciokrotnie, głównie za sprawą rozwoju i skalowania nowych gier typu casual.

      – Przychody z flagowych gier Spółki (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wzrosły o 16%, potwierdzając tym samym ponadczasowy charakter tych tytułów.

      – Przychody z nowych gier potroiły się w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. i były o 28% wyższe niż w czwartym kwartale 2020 r. Ich udział w przychodach ogółem w pierwszym kwartale 2021 wyniósł 12% (w porównaniu do 5% w tym samym okresie rok wcześniej oraz 9% w czwartym kwartale 2020 roku). Tak szybki wzrost wynikał głównie z rosnącej bazy użytkowników i poprawiającej się monetyzacji, mierzonej dzienną liczbą płacących użytkowników. Rozwój i skalowanie nowych gier to jeden z kluczowych celów Huuuge w 2021 r.

      „Po pierwszym kwartale jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celów przyjętych na 2021 rok. Przychody z naszych flagowych gier zwiększyły się w tym okresie o 16%, natomiast przychody z nowych tytułów rosną już czwarty kwartał z rzędu i zwiększyły się trzykrotnie w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r. W kwietniu tego roku sfinalizowaliśmy nabycie gry typu match-3 – Traffic Puzzle, generującej najwyższe przychody w naszym portfelu wydawniczym. Transakcja ta stanowi pierwszy ważny krok w realizacji strategii M&A Spółki, gdyż poprzez przejęcie wzmacniamy pozycję w szybko rosnącej kategorii gier casual o wartości 10,6 mld USD. Koncentrujemy się na poprawianiu rentowności i dalszym zwiększaniu skali działalności poprzez fuzje i przejęcia, przy jednoczesnym podnoszeniu wskaźników monetyzacji dla istniejących gier z portfela spółki i skalowaniu nowych tytułów” powiedział Anton Gauffin, założyciel i Dyrektor Generalny Huuuge.

       

      Wybrane dane finansowe

      (w tys. USD)

      I kw. 2021

      I kw. 2020

      Zmiana

      Przychody ze sprzedaży

      95 691

      76 049

      +25,8%

      Skorygowana EBITDA*

      10 390

      18 351

      -43,4%

      Skorygowana marża EBITDA

      10,9%

      24,1%

      -13,2 p.p.

      Wynik z działalności operacyjnej

      6 503

      17 489

      -62,8%

      Wynik netto

      (37 539)

      12 802

      Skorygowany wynik netto**

      4 210

      15 615

      -73,0%

       

      Skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 10,4 mln USD i była o 8 mln USD niższa niż rok wcześniej, co wynikało głównie z wyższych niż w poprzednim roku nakładów na pozyskiwanie użytkowników. Koszty pozyskiwania użytkowników stanowią największą pozycję kosztów sprzedaży i marketingu Spółki. Kwota wydana w omawianym okresie odzwierciedla strategię przyjętą na rok 2021, zgodnie z którą większość budżetu marketingowego została przeznaczona na pierwszą połowę roku.

      Skorygowany wynik netto Grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniósł 4,2 mln USD i był niższy od ubiegłorocznego, głównie ze względu na wspomniane wcześniej wyższe nakłady na pozyskiwanie użytkowników. Wykazany ujemny wynik netto za pierwszy kwartał 2021 r. związany był z księgową aktualizacją wyceny akcji uprzywilejowanych (niegotówkowy koszt finansowy w wysokości 39,0 mln USD). Akcje te zostały przekształcone na akcje zwykłe Spółki tuż przed pierwszą ofertą publiczną, a zatem aktualizacja ich wyceny nie będzie mieć wpływu na wyniki w przyszłości.

       

      KLUCZOWE WSKAŹNIKI KPI

      Wybrane wskaźniki KPI

      I kw. 2021

      I kw. 2020

      Zmiana

      DAU [w tys. użytkowników]

      888,8

      980,2

      -9,3%

      DPU [w tys. użytkowników]

      28,6

      27,5

      +4,0%

      ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

      1,20

      0,85

      +41,2%

      ARPPU – flagowe tytuły (USD)

      40,26

      31,94

      +26,0%

      Wskaźnik konwersji na graczy płacących w miesiącu – flagowe gry

      8,3%

      6,8%

      +1,5 pp

      W pierwszym kwartale 2021 r. Spółka odnotowała wzrost bazy płacących graczy oraz zwiększenie przychodów na płacących graczy (ARPPU) o 26% rdr.

      „W pierwszym kwartale 2021 r. kolejny raz osiągnęliśmy wzrost monetyzacji naszych flagowych tytułów, tj. Huuuge Casino i Billionaire Casino. Wskaźniki ARPDAU (średni przychód na dziennego aktywnego użytkownika) w wypadku obu tych gier pozostają powyżej średniej dla ich kategorii, a w pierwszym kwartale 2021 r. uległy dalszej poprawie. Ponadto odnotowaliśmy szybki wzrost konwersji oraz ARPDAU dla naszych nowych gier, w dużej mierze dzięki rosnącemu udziałowi Traffic Puzzle w portfelu spółki. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia planowanej dywersyfikacji przychodów ze sprzedaży, będącej jednym z zakładanych przez nas celów strategicznych” powiedział Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge

      CELE HUUUGE NA 2021 ROK

      Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.

      W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:

      – Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier

      – Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali

      – Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA

      – Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *