Internet & Gry - Reklama

Wyniki Huuuge za 2021 r.

Spółka Huuuge Inc., globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      – W 2021 roku Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego roku, na poziomie 12%. Przychody ze sprzedaży flagowych tytułów (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wzrosły o 5,3% rok do roku, natomiast przychody z nowych gier zwiększyły się o 115,5%, głównie za sprawą Traffic Puzzle – wzrost przychodów z tej gry wyniósł ponad 246%.

      – Baza użytkowników gry Traffic Puzzle stale rośnie. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku przekroczyła 200 000, a tzw.
      run-rate (ekstrapolowane przychody roczne liczone na podstawie przychodów z ostatniego miesiąca) przekroczyły na koniec czwartego kwartału poziom 35 mln USD. Zdaniem Huuuge istnieje jeszcze znaczny potencjał do dalszego skalowania tego tytułu.

      – Wartość skorygowanej EBITDA zwiększyła się do 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a skorygowany zysk netto wyniósł 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Tak dobre wyniki uzyskano pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, w tym panującej w sektorze niepewności wywołanej skutkami pandemii COVID-19 oraz zmianami w polityce prywatności Apple.

      – W 2021 roku spółka Huuuge zawarła cztery nowe umowy wydawnicze i zamierza podpisać kolejne w 2022 roku. Dodatkowo portfolio Huuuge poszerzyło się o trzy nowe tytuły własne: Brink of Mayhem (jedyna w swoim rodzaju gra z gatunku shooter na urządzenia mobilne), Gatherers (społecznościowa „strzelanka” w trybie umożliwiającym rozgrywkę wieloosobową) oraz Rogue Land (uznana za najlepszą grę rywalizacyjną w konkursie Najlepsze gry 2021 organizowanym przez Google).

      Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge powiedział: „Jesteśmy dumni z solidnych wyników finansowych osiągniętych w ubiegłym roku pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego. Podsumowując rok 2021, pragniemy zwrócić uwagę na transakcję nabycia Traffic Puzzle, którą sfinalizowaliśmy w kwietniu, ponieważ doskonale obrazuje ona sposób, w jaki Huuuge skaluje i rozwija swoją działalność. W przyszłości zamierzamy zwiększyć skalę działalności wydawniczej, jak również inwestować w tworzenie nowych gier. Nasza oferta wzbogaciła się o takie tytuły, jak Gatherers, Rogue Land oraz Brink of Mayhem. Innowacyjność i kreatywność są częścią naszego DNA. Rok 2022 będzie pod tym względem podobny, ponieważ nadal badamy potencjał innowacji w grach, a zwłaszcza technologii Web3 i Blockchain, które zyskują na popularności w branży i które aktywnie analizujemy.”

      PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

      Wybrane dane finansowe (mln USD)

      IV kw. 2021

      IV kw. 2020

      Zmiana

      2021

      2020

      Zmiana

      Przychody

      88 507

      89 192

      ˗0,8%

      373 739

      332 721

      +12,3%

      Skorygowana EBITDA*

      20 727

      3 065

      +576,2%

      64 357

      57 272

      +12,4%

      Skorygowana marża EBITDA

      23,4%

      3,4%

      +20 p.p.

      17,2%

      17,2%

      Zysk/(strata) z działalności operacyjnej

      15 556

      66

      >999,9%

      44 577

      50 184

      ˗11,2%

      Zysk/(strata) netto

      11 378

      (107 359)

      (9 681)

      (82 604)

      Skorygowany zysk/(strata) netto**

      14 018

      2 056

      581,8%

      41 076

      48 110

      ˗14,6%

      * Skorygowana EBITDA oznacza zysk EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy oraz o koszty płatności w formie akcji.

      ** Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy, koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. Po przekształceniu akcji serii C w akcje zwykłe, co nastąpiło bezpośrednio przed ofertą publiczną przeprowadzoną w pierwszym kwartale, akcje serii C przestaną być wykazywane jako zobowiązania finansowe.

      Przychody za rok 2021 wzrosły o 12,3%. Głównym motorem tego wzrostu była gra Traffic Puzzle, z której przychody rok do roku zwiększyły się o 246,5%. Na osiągnięty wynik dodatkowo wpłynęła lepsza monetyzacja użytkowników flagowych tytułów, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. W czwartym kwartale 2021 roku łączne przychody nie uległy istotnej zmianie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

      Skorygowany zysk EBITDA Huuuge za 2021 rok wyniósł 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Zanotowany spadek względem roku ubiegłego wynikał z wyższej amortyzacji, większych kosztów finansowych oraz zwiększenia podatku w 2021 roku.

      PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

      Wybrane wskaźniki KPI

      IV kw. 2021

      IV kw. 2020

      Zmiana

      DAU [w tys. użytkowników]

      727,6

      893,9

      ˗18,6%

      DPU [w tys. użytkowników]

      24,4

      27,8

      ˗12,3%

      ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

      1,3

      1,1

      +21,9%

      ARPPU – flagowe tytuły [USD]

      43,4

      36,9

      +17,5%

      Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły

      9,1%

      8,3%

      +0,8 p.p.

      W roku obrotowym 2021 łączna dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) zmniejszyła się o 17% rok do roku, głównie w odniesieniu do flagowych tytułów (-24% w ujęciu rocznym), podczas gdy dla nowych gier pozostała na niezmienionym poziomie, a dla Traffic Puzzle wzrosła o 199%. Spadek wskaźnika DAU w portfolio flagowych tytułów wynikał z mniejszej liczby instalacji. Dzienna liczba aktywnych użytkowników nowych gier obniżyła się z powodu przeniesienia inwestycji do Traffic Puzzle – gry generującej atrakcyjne wskaźniki monetyzacji.

      W ostatnich latach spółka Huuuge konsekwentnie zwiększała wskaźnik ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) swoich flagowych tytułów dzięki funkcjonalnościom społecznościowym oferowanych gier oraz koncentracji na wydarzeniach na żywo i ofertach specjalnych. W czwartym kwartale 2021 roku nastąpił niewielki spadek w ujęciu kwartalnym, natomiast w ujęciu rocznym wskaźnik ARPPU flagowych tytułów wzrósł o 17%. W całym 2021 roku ARPPU zwiększył się o 16% rok do roku, natomiast dla flagowych tytułów wzrósł o 23% rok do roku. ARPPU flagowych tytułów spółki Huuuge pozostaje na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino.

      Jak stwierdził Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge: „Udało nam się konsekwentnie poprawiać wskaźniki KPI dotyczące monetyzacji naszych flagowych gier i utrzymać ARPPU na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino. Jednocześnie skupiamy się na długości życia flagowych tytułów. Skalowanie Traffic Puzzle przebiega zgodnie z planem. Baza użytkowników tej gry nadal rośnie, a dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku była wyższa niż 200 000, natomiast tzw. run-rate na koniec czwartego kwartału przekroczyły 35 mln USD. Jesteśmy również zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu skorygowanego zysku EBITDA, solidnej marży EBITDA na poziomie 17,2% oraz wysokiego skorygowanego zysku netto pomimo niekorzystnych warunków rynkowych obserwowanych w ubiegłym roku.”

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *