Telekomunikacja - Telefony - Promocje

UOKiK wszczął postępowanie wobec Telestrady

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły liczne skargi na kolejną firmę telekomunikacyjną, która mogła nieuczciwie pozyskiwać nowych klientów, podszywając się pod ich dotychczasowego operatora. Dotyczyły spółki Telestrada z Warszawy. Jej przedstawiciele najczęściej najpierw dzwonili do konsumentów z ofertą, a potem odwiedzali ich w domach z dokumentami do podpisu.

 

 

 

 

  • Przedstawiciele Telestrady SA mogli wprowadzać konsumentów w błąd, że reprezentują ich dotychczasowego operatora.
  • Skarżący twierdzą też, że nie dostawali podpisanych dokumentów.
  • UOKiK wszczął postępowanie – jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów.

UOKiK wszczął postępowanie i postawił firmie dwa zarzuty:

  1. Wprowadzanie konsumentów w błąd – ze skarg wynika, że przedstawiciele Telestrady sugerują, że oferta dotyczy zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy chodzi o zawarcie umowy z nową firmą – Telestradą. Otrzymałem telefon z propozycją obniżenia rachunków telefonicznych w nagrodę za regularne wnoszenie opłat. Z przebiegu rozmowy wynikało, że rozmawiam z dotychczasowym operatorem – skarżył się m.in. konsument z Gdańska.
  2. Niewydawanie konsumentom dokumentów: umów i załączników do nich. Po tych zapewnieniach dał mi do podpisu rzekomy aneks do mojej umowy (…), po czym zabrał oba egzemplarze dokumentu i wyszedł w pośpiechu – pisała konsumentka z Warszawy.

– W efekcie takich działań Telestrady konsumenci dopiero po otrzymaniu faktury za nowe usługi mogli się dowiedzieć, że zawarli umowę z tą firmą. Tymczasem zgodnie z prawem przed jej podpisaniem powinni dostać pełne, jednoznaczne i rzetelne informacje o ofercie i przedsiębiorcy, który ją proponuje. Tylko w takim przypadku mieliby szansę podjąć świadomą decyzję, czy związać się umową – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.   

Jeśli zarzuty się potwierdzą, Telestradzie grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą nieuczciwą praktykę rynkową. W przeszłości UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod dotychczasowego operatora, np.: PGT (Telefonia Polska Razem)Telekomunikacja CyfrowaTwoja TelekomunikacjaNasza SA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *