Prasa - Ksiązka

Wrześniowy „Forbes Polska” z rankingiem „Najbardziej wpływowych ludzi polskiego internetu”

W nowym numerze magazynu „Forbes Polska” znajdziemy zestawienie 25 osób, których opinie i postawy w największym stopniu wpływają na internautów w Polsce. Opracowanie wskazuje ludzi, którzy swoją działalnością w mediach społecznościowych inspirują, edukują i motywują do działania – wpływają na rzeczywistość biznesową i społeczną. Z Julią Kuczyńską „Maffashion” – najwyżej sklasyfikowaną osobą ze świata mody, wywiad przeprowadził redaktor naczelny „Forbes Polska” Paweł Zielewski.

 

W polskim internecie funkcjonuje ponad 50 tys. profili, które swoimi zasięgami przekraczają 10 tys. obserwujących. Ranking pokazuje świat polskich influencerów. Powstał dzięki algorytmowi, opartemu na wskaźnikach, które są najczęściej brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o współpracy z danym influencerem, tj. popularność, zaangażowanie, liczba obserwujących, zasięg czy umiejętność zbudowania trwałej relacji z odbiorcami.

-Postawiliśmy na autorski algorytm oceniający siłę, ale przede wszystkim jakość wpływu influencerów na obserwujących ich w internecie ludzi. Zadanie z serii „niemożliwe”, ale warte podjęcia ryzyka mówi Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbes Polska”. Ranking ma być naszym głosem w tworzeniu definicji „influencera”, bo tak naprawdę na pytanie, kim jest owa osoba, odpowiedzi (jeszcze) nie ma. W jego poszukiwaniu przeskanowaliśmy internet, odsialiśmy jego patologie, z premedytacją odrzuciliśmy z grona aktorów i dziennikarzy (ich powinność polega na czymś innym), a i tak zostało ogromne grono ludzi, które – mniej lub bardziej świadomie – codziennie „ulepia” umysły milionów obserwujących. – podkreśla Paweł Zielewski.

Pozycja i status w mediach społecznościowych potrafi często być jednym z czynników decydujących o: sukcesie marketingowym produktów i usług, doborze prowadzących i uczestników programów telewizyjnych i online, doborze obsady w produkcjach filmowych, poziomie wynagrodzenia sportowców, a nawet sukcesie w wyborach politycznych.

Samo badanie obejmowało okres 08.08.2019 – 08.08.2020, a w efekcie pozwoliło wyłonić najbardziej wpływowe postaci polskiego internetu w 2020 roku.

Podczas prac nad rankingiem byli brani pod uwagę twórcy niezależni, którzy w momencie zakończenia pracy nad rankingiem byli pełnoletni, mają ustabilizowaną – co najmniej kilkuletnią – historię obecności w mediach, a polscy odbiorcy stanowią kluczową część ich obserwujących. Z analizy wykluczone były osoby, które swoją popularność zdobyły dzięki wulgarnym, kontrowersyjnym treściom.

Ranking powstał we współpracy z InfluTool.

Ranking można przeczytać w nowym „Forbes Polska”, natomiast w serwisie forbes.pl ranking prezentuje 40 najbardziej wpływowych osób w polskim internecie.

Ranking: https://www.forbes.pl/rankingi/najbardziej-wplywowi-influencerzy-w-polskim-internecie-w-2020-r-najnowszy-ranking/p7dvqw5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *