Czwarta edycja „Reklamy dla klimatu” na Gazeta.pl
Gazeta.pl powraca z niezwykle popularnym wśród reklamodawców projektem „Reklama dla klimatu”, którego celem jest promowanie proekologicznych postaw przedsiębiorców. Podobnie jak podczas poprzedniej edycji, aby pokazać swój projekt na stronie głównej portalu, trzeba będzie zapłacić przynajmniej tysiąc złotych, które zostaną przekazane Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze. Akcja rozpocznie się w piątek, 13 maja br. i potrwa do 28 sierpnia br.
Gazeta.pl ma ambicję, aby być najbardziej zielonym medium w Polsce. Jednym z działań realizowanych w tym celu jest akcja „Reklama dla klimatu”, która od prawie dwóch lat nagradza proekologiczne postawy przedsiębiorców oraz szerzy świadomość w tym zakresie. W dwóch pierwszych edycjach projektu wybrane inicjatywy były prezentowane na stronie głównej Gazeta.pl za symboliczną złotówkę. Od trzeciej edycji – w odmienionej formule akcji portal pobiera opłatę w wysokości minimum tysiąca złotych, a przychód przeznacza na walkę z kryzysem klimatycznym. Zebrane w ramach akcji środki zasilają konto Fundacji Dziedzictwo Przyrodnicze.
– W Gazeta.pl wierzymy, że walka z kryzysem klimatycznym wciąż jest możliwa, ale potrzebne jest szybkie i sprawne działanie – mówi Marta Wiercińska, dyrektor sprzedaży Gazeta.pl. – Nie chcemy ograniczać się jedynie do przekazywania rzetelnych informacji w tym zakresie – zależy nam również na podejmowaniu realnych kroków. To, dlatego powstała akcja „Reklama dla klimatu”, która wspiera proekologiczne inicjatywy i pozwala zbierać środki na rzecz środowiska – dodaje.
Akcja „Reklama dla klimatu” cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem reklamodawców. W ciągu trzech edycji projektu portal otrzymał 155 zgłoszeń, a użytkownicy mieli okazję poznać aż 46 inicjatyw. Nowa odsłona akcji rozpocznie się w piątek, 13 maja br. i potrwa do 28 sierpnia br.
Regulamin oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie Reklama.Gazeta.pl ( link).
Tematyka ekologiczna jest od dawna bliska redakcji Gazeta.pl. Jako pierwszy portal horyzontalny w Polsce wyodrębniła ona dział poświęcony środowisku – Zielona.Gazeta.pl. Redakcja Gazeta.pl nawiązała też partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.: AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, „Libération” i „Die Tageszeitung”. Jednym z przejawów zaangażowania się w walkę z kryzysem klimatycznym była akcja „Alarm dla klimatu”, podczas której w sześciu polskich miastach syreny alarmowe zawyły w symbolicznym ostrzeżeniu przed katastrofą klimatyczną. Akcji towarzyszyły działania redakcyjne na stronie głównej Gazeta.pl, a jej zasięg oszacowano na 500 mln odbiorców na całym świecie.