Internet & Gry - Reklama

Onet niezmiennie z największym zaufaniem wśród mediów internetowych w Polsce

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2022 – coroczne badanie, w którym prezentuje m.in. najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale który również cieszy się największym zaufaniem internautów wśród polskich portali internetowych. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”, wysoko w rankingu zasięgu jest również serwis Newsweek.pl. W raporcie wyróżniono także „Fakt” i „Przegląd Sportowy” .

 

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 95 tys. osób z 47 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 45 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 42 proc. Zdobywcą drugiego miejsca została Wirtualna Polska (35 proc.), na podium znalazł się również serwis TVN24.pl (27 proc.).

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 15 proc. oraz jego serwis internetowy z tym samym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 32 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 40 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem na poziomie 6 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) – informacje czerpie z niego aż 84 proc. badanych, czyli o 5 proc. więcej, niż w badaniu z 2021. Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja, która od ostatniego roku straciła 11 pkt. proc. (w 2021 r. uzyskała 70 proc., a w 2022 już 59 proc.) i zbliżyła się do wyniku trzeciego w kolejności kanału – mediów drukowanych. Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów – od ostatniego roku spadło ono o 6 pkt. proc. i utrzymuje się obecnie na poziomie 48 proc.

Cały Reuters Digital News Report 2022 można znaleźć tutaj: Poland | Reuters Institute for the Study of Journalism (ox.ac.uk)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *