CD PROJEKT podsumowuje I półrocze 2020 roku

W pierwszym półroczu 2020 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT osiągnęła 364 mln zł przychodów ze sprzedaży, o blisko 70% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. W stosunku do pierwszego półrocza roku ubiegłego skonsolidowany zysk netto wzrósł prawie trzykrotnie i wyniósł 147 mln zł.

 

– Poprawa wyników w porównaniu do ubiegłego roku jest efektem m.in. utrzymującej się popularności Wiedźmina 3, w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach. Pod koniec ubiegłego roku udostępniliśmy GWINTa użytkownikom urządzeń z systemem iOS, zaś w I półroczu br. miał on swoją premierę na systemie Android. Wojna Krwi trafiła na Nintendo Switch. Przygotowane po raz pierwszy wersje mobilne naszych gier zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez graczy mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

– Do wyraźnej poprawy sprzedaży Grupy przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa. Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy – przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji, czyli bez konieczności wychodzenia z domudodaje Piotr Nielubowicz.

Spółka kontynuowała intensywne prace nad Cyberpunkiem 2077, którego premiera zaplanowana jest na 19 listopada br. Wydatki na produkcję gier i nowych technologii wyniosły w omawianym okresie 114 mln zł, co przełożyło się na wzrost skumulowanego salda nakładów na prace rozwojowe do poziomu 483 mln zł.

Pomimo wprowadzonych na całym świecie obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, studio CD PROJEKT RED z sukcesem przeprowadziło kampanię hands-on dla dziennikarzy z całego świata.

– Ponad 120 dziennikarzy i liderów opinii branży gamingowej z 15 krajów zagrało w kilkugodzinny fragment Cyberpunka. Zebraliśmy ogrom pozytywnych opinii, co bardzo nas cieszy i motywuje do dalszej pracy mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Ze względu na odwołanie szeregu wydarzeń branżowych, zespół studia postanowił przybliżyć uniwersum gry fanom Cyberpunka organizując cykliczne wydarzenie on-line Night City Wire.

– Chcemy uchylić rąbka tajemnicy i pokazać graczom jak bardzo wielowymiarowa jest nasza nadchodząca gra. Zainteresowanie jest ogromne – pierwszy odcinek serii oglądało na żywo 1,7 miliona osób. Format ten daje nam także możliwość pochwalenia się nowymi inicjatywami. To właśnie w trakcie pierwszego odcinka NCW ogłosiliśmy, że realizowany we współpracy ze Studiem Trigger serial anime CYBERPUNK: EDGERUNNERS będzie miał swoją premierę na platformie Netflix w 2022 rokupodsumowuje Adam Kiciński.

W ostatnim tygodniu sierpnia br. będące częścią Grupy Kapitałowej studio Spokko zapowiedziało The Witcher: Monster Slayer – grę mobilną wykorzystującą technologię rozszerzonej rzeczywistości. Najnowsza produkcja z wiedźmińskiego uniwersum trafiła do tzw. soft launchu w Nowej Zelandii.

Pełne sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej CD PROJEKT znajduje się na stronie: https://www.cdprojekt.com/pl/inwestorzy/centrum-wynikow/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *