Cykl „Kino Mówi: Nadzieja” w grudniu tylko w Ale kino+

W grudniu Ale kino+ zaprasza na cykl, w którym królować będą inspirujące i wielokrotnie nagradzane opowieści o sile nadziei. W programie: „Kwiat wiśni i czerwona fasola”, czyli oda do prostych życiowych przyjemności, „Głośniej od bomb” uznanego norweskiego reżysera – Joachima Triera, absurdalna francuska komedia „Zupełnie Nowy Testament” oraz pokazywany w Konkursie Głównym MFF w Cannes melodramat „Nawet góry przeminą”. Premiery w każdy czwartek grudnia o godzinie 20:10 tylko w Ale kino+.

 

Cykl „Kino Mówi: Nadzieja” rozpocznie doceniana przez krytykę oraz publiczność na całym świecie adaptacja bestsellerowej japońskiej powieści Duriana Sukegawy. „Kwiat wiśni i czerwona fasola” to opowieść o tym, co tak naprawdę jest w życiu ważne. Produkcja była prezentowana w sekcji Un Certain Regard na 68. MFF w Cannes.

Choć Naomi Kawase przekazuje ostatecznie oczywistą prawdę i doprowadza do tego przy użyciu oszczędnych środków, to potrafi przedstawić wielkie emocje zaklęte w metafizycznej opowieści. – ROBERT SKOWROŃSKI, FILM.ONET.PL

Sentaro (Masatoshi Nagase) jest właścicielem niewielkiego foodtracka, w którym serwuje dorayaki, japoński deser składający się z placków przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli. Kiedy rozpoczyna poszukiwanie pomocy kuchennej, zgłasza się do niego siedemdziesięcioletnia Tokue (Kirin Kiki). Cukiernik początkowo odrzuca jej wniosek, gdyż obawia się, że praca może się okazać ponad siły starszej pani. Zmienia jednak zdanie, kiedy tylko próbuje przygotowanej przez nią pasty. Dzięki sekretnej recepturze kobiety biznes zaczyna rozkwitać, a życie bohaterów już nigdy nie będzie takie, jak dotychczas.
PREMIERA: czwartek 7 grudnia, godz. 20:10  

W przejmującą i hipnotyzującą historię wciągnie widzów trzeci film uznanego norweskiego reżysera, Joachima Triera, autora „Oslo, 31 sierpnia”. „Głośniej od bomb” zaprezentowano w Konkursie Głównym MFF w Cannes i nagrodzono za reżyserię na Sztokholmskim Festiwalu Filmowym.

Zaskakujący, uduchowiony, polifoniczny dramat psychologiczny, zrealizowany pod wyraźnym wpływem kina Terrence’a Malicka – JANUSZ WRÓBLEWSKI, POLITYKA

Isabelle (Isabelle Huppert), znakomita fotografka wojenna, ginie w wypadku zostawiając męża i dwóch dorosłych synów. Jej nagłe odejście sprawia, że mężczyźni, nie radząc sobie z żałobą, tracą ze sobą kontakt. Trzy lata po śmierci kobiety, z okazji wystawy upamiętniającej jej prace, pojawia się okazja do ponownego spotkania i naprawienia relacji. Na jaw jednak wychodzą tajemnice, niewypowiedziane żale i cały arsenał stłumionych uczuć.
PREMIERA: czwartek 14 grudnia, godz. 20:10  

Kolejną propozycją na grudniowe wieczory będzie „Zupełnie Nowy Testament”. To pełna gagów i absurdalnego humoru komedia utrzymana w stylu „Amelii”. Obraz twórcy „Mr. Nobody” i „Ósmy dzień” – Jaco Van Dormaela otrzymał liczne wyróżnienia, w tym nominację do Złotego Globu.

Filmy Jaco van Dormaela mają mocną strukturę, a przy tym są kompletnie zwariowane.TADEUSZ SOBOLEWSKI, WYBORCZA.PL

Gdzie mieszka Pan Bóg? W Brukseli. Z rodziną, którą tyranizuje. Największą przyjemność sprawia mu bezmyślne oglądanie telewizji, dokuczanie żonie i wymyślanie praw, które coraz bardziej komplikują ludziom życie. Do czasu. Pewnego dnia, jego córka Ea (Pili Groyne) nie mogąc już go znieść postanawia się zbuntować. Wykrada ojcu z komputera hasła i wszystkie tajemnice, dzięki którym będzie mogła urządzić świat zupełnie od nowa.
PREMIERA: czwartek 21 grudnia, godz. 20:10

Cykl „Kino Mówi: Nadzieja” zamknie „Nawet góry przeminą” – kolejna propozycja z Konkursu Głównego MFF w Cannes. Dzieło zdobywcy Złotej Palmy za film „Dotyk grzechu” – Zhangke Jia.

Siła „Nawet góry przeminą” polega również na tym, że choć wątki społeczne i polityczne są dla fabuły bardzo ważne, w każdej chwili można wznieść ją na poziom większej uniwersalności. PIOTR CZERKAWSKI, FILM.DZIENNIK.PL

Liangzi (Jing Dong Liang) i Zhang (Yi Zhang) to przyjaciele z dzieciństwa, którzy zakochali się w tej samej dziewczynie — lokalnej piękności Tao (Tao Zhao). Dziewczyna decyduje się jednak poślubić Zhanga, który jest majętniejszy. Wkrótce rodzi im się syn, który otrzymuje imię Dollar (Zijian Dong). Akcja filmu toczy się kolejno w 1999, 2014 i 2025 roku. Obejmująca 25 lat historia miłosnego trójkąta to zdecydowanie coś więcej niż opowieść o miłości, rozczarowaniu i rozstaniach. To ambitna próba spojrzenia na współczesne Chiny przez pryzmat takich zjawisk, jak powolny zmierzch uprzemysłowienia, postępująca globalizacja, triumf dzikiego kapitalizmu i bezwzględna pogoń za pieniądzem.
PREMIERA: czwartek 28 grudnia, godz. 20:10

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *