DVB-TMediaPolecaneTVP

Emitel i TVP rozpoczynają wspólną promocją MUX-8

Kampania rusza 19 marca. Ma na celu zachęcenie widzów do modernizacji instalacji antenowych, przestrojenia odbiorników telewizyjnych do odbioru MUX-8 oraz korzystania z bogatej oferty programowej wszystkich multipleksów telewizji naziemnej. W ramach prowadzonych działań przewidziana jest emisja spotów reklamowych i materiałów informujących jak odbierać darmowe kanały drogą naziemną.

 

Na Multipleksie 8 nadawanych jest obecnie sześć kanałów. Poza stacjami prywatnych nadawców Metro, Nowa TV, WP TV, Zoom TV dostępne też są TVP Rozrywka i TVP Sport HD, emisję tych ostatnich Telewizja Polska rozpoczęła pod koniec grudnia ubiegłego roku. W zasięgu multipleksu jest blisko 98% populacji Polski, jednak nie wszyscy widzowie zdecydowali się do tej pory na dostosowanie anteny lub przestrojenie telewizorów do odbioru kanałów, które nadawane są w innym paśmie niż pozostałe multipleksy.

Emitel oraz TVP liczą na zainteresowanie ze strony kibiców, dlatego kampania będzie oparta między innymi na popularności kanału TVP Sport, który na Multipleksie 8 daje możliwość śledzenia najważniejszych imprez sportowych w jakości HD. W najbliższych miesiącach stacja pokaże między innymi mecze Ligii Mistrzów, występy reprezentacji Polski w eliminacjach do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, mecze siatkarskie Ligi Narodów kobiet i mężczyzn a od przyszłego sezonu mecze piłkarskiej Ekstraklasy. W telewizyjnych spotach reklamujących MUX-8 wystąpi znany polski dziennikarz i komentator sportowy – Dariusz Szpakowski.

Kampanii reklamowej będą towarzyszyły działania informacyjne przygotowane przez specjalistów Emitel we współpracy z nadawcą oraz ekspertami, którzy będą tłumaczyli jak zmodernizować domową instalację antenową lub przestroić odbiornik aby uzyskać dostęp do kanałów na ósmym multipleksie. Kampanie będzie wspierać strona internetowa MUX8.TV, na której będzie można znaleźć proste instrukcje oraz wszelkie informacje dotyczące odbioru.

Pierwszą kampanię promującą MUX-8 Emitel przeprowadził wraz z nadawcami kanałów Metro, WP oraz Zoom TV w maju ubiegłego roku, jeszcze zanim na multipleksie pojawiły się programy Telewizji Polskiej. Tym razem operator będzie współpracować właśnie z TVP, która jest nadawcą największej liczby kanałów rozpowszechnianych drogą naziemną, a w związku z tym dociera do dużej liczby gospodarstw domowych korzystających z tej formy odbioru telewizji. Wykorzystanie czasu antenowego TVP zagwarantuje wysoką efektywność dotarcia przekazu promującego MUX-8. Według danych Nielsen, udział 8 kanałów telewizji publicznej w grupie odbiorców korzystających wyłącznie z telewizji naziemnej, wynosi aż 40%.

Obecnie w Polsce działają 4 ogólnopolskie multipleksy, dzięki którym widzowie mogą wybierać najlepszą dla siebie ofertę 29 darmowych kanałów telewizyjnych. Telewizja naziemna jest jedną z najpopularniejszych platform odbioru sygnału w Polsce. Obecnie ponad 1/3 wszystkich gospodarstw korzysta wyłącznie z tego sposobu odbioru kanałów. Multipleks 8 został uruchomiony przez. Widzowie w Polsce, oprócz tradycyjnych kanałów, po podłączeniu telewizora do internetu, mogą oglądać tzw. kanały wirtualne oraz korzystać z dodatkowych treści, takich jak wiadomości, elektroniczny przewodnik po programach (tzw. HbbTV). Od grudnia 2018, na MUX-8 dostępna jest m.in. platforma hybrydowa klubu piłkarskiego Legia Warszawa. W ten sposób, na ekranie telewizora kibice mogą zobaczyć transmisje na żywo oraz „na żądanie” zapisy meczów, zakulisowe rozmowy oraz wywiady z zawodnikami.
Ogólnopolskie multipleksy telewizji naziemnej:

MUX-1

Stopklatka TV – stacja filmowa
8 TV – stacja muzyczna głównie z muzyką dance, pop, hip-hop
TTV –stacja społeczno-interwencyjna
Polo TV – stacja muzyczna, głównie z muzyką disco polo
ATM Rozrywka – stacja rozrywkowa głównie z polskimi serialami
TV Trwam – stacja religijna
TVP ABC – stacja dla dzieci i młodzieży
Fokus TV – kanał edukacyjno-poznawczy

MUX-2

Polsat – stacja komercyjna
TVN – stacja komercyjna
TV 4 – stacja komercyjna z grupy Polsat
TV 6 – stacja komercyjna z grupy Polsat
TV Puls – stacja komercyjna
TV Puls 2 – stacja komercyjna
TVN 7 – stacja komercyjna z grupy TVN
Super Polsat – stacja z grupy Polsat

MUX-3

TVP1 HD – pierwszy program Telewizji Polskiej w wysokiej rozdzielczości
TVP2 HD – drugi program Telewizji Polskiej w wysokiej rozdzielczości
TVP Info – stacja informacyjna Telewizji Polskiej
TVP3 – regionalny program 16 ośrodków Telewizji Polskiej
TVP Kultura – stacja Telewizji Polskiej poświęcony tematyce kulturalnej
TVP Sport – stacja o tematyce sportowej Telewizji Polskiej
TVP Historia – stacja TVP o tematyce historycznej

MUX-8

Nowa TV – stacja uniwersalna o profilu filmowo-rozrywkowym
Metro – filmy, seriale kryminalne i programy Discovery
Zoom TV – dokumenty, tajemnicze historie, filmy i seriale oraz najlepsze polskie kabarety
WP TV – programy lifestylowe, technologiczne, dokumenty oraz programy rozrywkowe
TVP Rozrywka – stacja rozrywkowy TVP
TVP Sport HD – stacja o tematyce sportowej TVP

Jeden komentarz do “Emitel i TVP rozpoczynają wspólną promocją MUX-8

  • Po co kampania, skoro MUX 8 obejmuje chyba poniżej 50% powierzchni kraju? Mieszkam w Stroniu Śląskim, powiat kłodzki, 6 km od nadajnika na Czarnej Górze, ale 2/3 miasta nie jest objęte sygnałem MUX8, ponieważ jest zawężony kąt rozsyłu. Można to sprawdzić na odpowiednich mapach Emitela.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *