Sport w TVViaplay

Formuła 1 przenosi się na Florydę. Grand Prix™ Miami i cały sezon F1® na Viaplay!

Czas na kolejną odsłonę FIA Formula One World Championship® 2023! Piąta runda najszybszej serii wyścigowej świata odbędzie się na torze Miami International Autodrome. Czy na słonecznej Florydzie któryś z rywali będzie w stanie przełamać dotychczasową dominację kierowców Red Bulla? Odpowiedź już w ten weekend tylko na Viaplay!

 

Max Verstappen i Sergio Perez już na początku sezonu wypracowali solidną przewagę nad resztą stawki. Tempa starają się im dotrzymać dwaj byli mistrzowie Fernando Alonso (Aston Martin) i Lewis Hamilton (Mercedes) oraz kierowcy Ferrari Charles Leclerc i Carlos Sainz. Zmagania w Grand Prix™ Miami rozpoczną się od sesji treningowej w piątek 5 maja o godz. 19:40 czasu polskiego. Studio i transmisja z wyścigu odbędzie się w niedzielę 7 maja od godz. 21:15.

Wszystkie sesje treningowe, kwalifikacyjne oraz wyścigi F1®, a także zmagania kierowców Formuły 2, Formuły 3 i włoskiej Formuły 4 z polskim komentarzem oraz najwyższej jakości programy studyjne, w tym podsumowanie każdego Grand Prix™ w Magazynie F1® tylko na Viaplay! Do zobaczenia na #ViaF1!

Wymagający tor w Miami

Miami International Autodrome to tymczasowy tor zlokalizowany w całości na wielofunkcyjnym parkingu wokół stadionu Hard Rock Stadium, siedziby zespołu NFL Miami Dolphins. Nie można go technicznie nazywać ulicznym, ponieważ nie przebiega po żadnej istniejącej ulicy. To szybki obiekt, wymagający pakietów aerodynamicznych z niskim lub średnim dociskiem. Dominują na nim proste, prędkość maksymalna wynosi około 340 km/h, a średnia około 220 km/h. Tor jest różnicowany, kierowcy muszą pokonać wszelkie typy zakrętów, co wpływa również na efektowność. Z uwagi na klimat panujący na Florydzie – wysoką wilgotność powietrza, temperatury sięgające w maju 30 stopni Celsjusza oraz nagłe i intensywne opady – jest to niezwykle wymagający wobec kierowców obiekt.

Red Bull i reszta stawki

Po czterech weekendach Grand Prix™ zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów dominuje ekipa Red Bulla. W Bahrajnie i Australii zwyciężył Max Verstappen, z kolei w Arabii Saudyjskiej i Azerbejdżanie z wygranej cieszył się jego kolega z zespołu Sergio Perez. Co ciekawe Holender i Meksykanin zazwyczaj między sobą rozstrzygali kwestię pierwszego miejsca, jedynie w Australii Perez wypadł poza podium (5. lokata). Znakomite wyniki przełożyły się również na klasyfikację konstruktorów, w której zespół z Milton Keynes, ze 180 punktami na swoim koncie, w zasadzie już na początku sezonu zdominował rywali. Drugi w zestawieniu Aston Martin uzbierał bowiem „tylko” 87 oczek, trzeci Mercedes ma ich 76, a czwarte Ferrari 62.

W pierwszych trzech wyścigach sezonu jako trzeci linię mety przekroczył Fernando Alonso. Hiszpan przeżywa drugą młodość, dzięki czemu on i jego zespół w najważniejszych zestawieniach ustępują tylko Red Bullowi. W Baku były mistrz świata finiszował jako czwarty, a na najniższym stopniu podium stanął Charles Leclerc z Ferrari. Piąty był drugi z kierowców stajni z Maranello Carlos Sainz. To właśnie Ferrari zanotowało w Azerbejdżanie największy progres jeżeli chodzi o wyniki w porównaniu z otwarciem sezonu. Dobra jazda Leclerca i Sainza zepchnęła na dopiero szóste miejsce innego byłego mistrza świata, Lewisa Hamiltona w Mercedesie.

Gigantyczna przewaga Red Bulla zmobilizowała pozostałe zespoły do intensywnych prac nad udoskonaleniem swoich bolidów. Plany zmieniło Ferrari, które początkowo chciało systematycznie nanosić na samochód drobne poprawki po kolejnych wyścigach. Ostatecznie tempo aktualizacji jest zdecydowanie szybsze i bynajmniej nie są to zmiany kosmetyczne. Intensywne modyfikacje wprowadza też Mercedes. Większość zespołów w stawce zapowiada, że już podczas następnego Grand Prix™ na włoskiej Imoli, zaprezentuje swoje bolidy w nowych odsłonach.

Tymczasem zupełnie inne problemy ma Red Bull. „Obecnie skupiamy się na zbudowaniu strefy buforowej w klasyfikacji dla obu naszych kierowców. Kiedy dotrzemy do Europy z pewnością wszyscy zaprezentują spore poprawki w bolidach, a my mamy zredukowaną możliwość rozwoju w tym roku”podkreśla szef zespołu Christian Horner.

Wszyscy zastanawiają się czy ekipa z Milton Keynes wciąż będzie pozwalać obu swoim kierowcom na bezpośrednią rywalizację. „Po czterech wyścigach sezonu Maxa i Sergio dzieli tylko 6 punktów. Obaj uwielbiają rywalizować, obaj chcą wygrywać i dlatego ich zatrudniliśmy. Wszystko będzie zależało od tego, co będą robić na torze. Niech naciskają na siebie jak tylko mogą, ale z zachowaniem odpowiedniego marginesu, bezpieczeństwo naszych bolidów traktujemy w tym przypadku priorytetowo. W Azerbejdżanie mogli się ze sobą ścigać, podobnie było w poprzednich wyścigach. Nie planujemy tego zmieniać w Miami” – dodaje Horner.

Nowy format relacji – zespół F1® Viaplay Polska zaprasza!

Użytkownicy Viaplay w Polsce mają dostęp do niezwykle obszernych i przygotowanych z najwyższą starannością relacji z wyścigów F1® – z najnowocześniejszą produkcją studyjną, reportażami z torów, analizami oraz komentarzami najlepszych specjalistów od tematyki Formuły 1 i sportów motorowych. Ponadto podczas wyścigów subskrybenci platformy mają do wyboru również cztery inne, dodatkowe streamy: track positioning, onboard, timing oraz pitlane.

Za komentarz podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej oraz niedzielnego wyścigu o Grand Prix™ Miami odpowiadać będą Michał Gąsiorowski i Bartosz Budnik. O najnowszych doniesieniach z Florydy informować będzie Mikołaj Sokół.

Studio poprowadzi Aldona Marciniak, a jego gośćmi będą najlepsi dziennikarze i eksperci sportów motorowych w Polsce: Maciej Jermakow, Bartosz Pokrzywiński, Robert Smoczyński oraz Patryk Sokołowski, były inżynier aerodynamiki w zespołach F1® (m.in. McLaren Racing i Scuderia Ferrari) i Marcin Budkowski, były Dyrektor Wykonawczy zespołu Alpine F1.

Magazyn F1 i międzynarodowa ekipa Viaplay

O najbardziej emocjonujących pojedynkach, kontrowersjach, oczarowaniach, rozczarowaniach i technicznych innowacjach nasi eksperci oraz zaproszeni goście dyskutować będą w Magazynie F1, podsumowującym wydarzenia każdego Grand Prix™. Na najnowsze wydanie magazynu zapraszamy w poniedziałek, 8 maja, o godz. 18:30. Wydarzenia oraz wyniki Grand Prix™ Miami analizować będą Michał Gąsiorowski, Maciej Jermakow, Bartosz Pokrzywiński i Patryk Sokołowski.

Zespół dziennikarski F1® w Viaplay to nie tylko redakcja w Polsce, ale również znakomici dziennikarze i eksperci z innych krajów, w których platforma udostępnia zmagania najlepszych kierowców na świecie. W tym gronie znajdują się m.in. legendarni kierowcy F1®: Brytyjczyk David Coulthard, Finowie Mika Häkkinen i Heikki Kovalainen oraz Duńczyk Tom Kristensen. Treści tworzone przez reporterów i ekspertów Viaplay z innych krajów, w tym ich analizy eksperckie i wywiady z kierowcami Formula 1®, również są dostępne dla widzów platformy w Polsce.

Nie tylko F1

Oprócz najszybszej serii wyścigowej świata użytkownicy Viaplay mogą pasjonować się także wyścigami Formuły 2, Formuły 3 oraz włoskiej Formuły 4. Transmisje z wszystkich wymienionych serii odbywają się z polskim komentarzem, podobnie jak transmisje z wyścigów serii IndyCar, również dostępne dla polskich widzów na platformie Viaplay.

Do zobaczenia w Viaplay, nowym domu F1® w Polsce!

#ViaF1

Formula 1® Crypto.com Miami Grand Prix™ 2023 – plan transmisji:

piątek (05.05)

godz. 19:40-22:20 / pierwszy trening F1

godz. 23:10-01:50 / drugi trening F1

sobota (06.05)

godz. 18:30-20:40 / trzeci trening F1

godz. 21:55-00:10 / studio i kwalifikacje F1

niedziela (07.05)

godz. 21:15-01:30 / studio i wyścig F1

poniedziałek (08.05)

godz. 18:30-20:00 / magazyn F1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *