Grupa Onet-RAS Polska nawiązała współpracę z Uniwersytetem SWPS

Program szkoleniowy Digital Media Campus Grupy Onet-RAS Polska w zakresie dziennikarstwa internetowego, będzie realizowany w nowym roku akademickim na Uniwersytecie SWPS na kierunku Digital Media na poziomie studiów podyplomowych. Wszystkie zajęcia warsztatowe będą prowadzone przez praktyków i dziennikarzy na stałe współpracujących z Grupą Onet-RAS Polska.

 

W październiku zajęcia na Uniwersytecie SWPS rozpoczyna pierwsza grupa studentów nowego kierunku podyplomowego – Digital Media. Wśród wykładowców znajdą się osobowości dziennikarskie związane z Grupą Onet-RAS Polska, m.in. Bartosz Węglarczyk, Jarosław Kuźniar, Michał Pol czy Katarzyna Janowska, a także wykładowcy z zagranicy.

– Jesteśmy pierwszą firmą medialną na rynku, która podjęła taką inicjatywę. Projekt, który pierwotnie był adresowany do pracowników naszej Grupy, spotkał się z dużym zainteresowaniem uczelni wyższych, gdzie prowadziliśmy zajęcia dla studentów dziennikarstwa. W tym roku wchodzimy na wyższy poziom i uruchamiamy wspólnie studia podyplomowe dla wszystkich mówi Piotr Łęgowski, Head of Digital Media Campus.

Adresatami kierunku Digital Media są osoby aktywne zawodowo w środowisku medialnym, którzy w swojej codziennej pracy stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów, w tym zwłaszcza: dziennikarze, osoby odpowiedzialne za budowanie wizerunku mediów oraz absolwenci studiów komunikacyjnych, którzy chcą zdobyć aktualną wiedzę i praktyczne umiejętności związane z funkcjonowaniem w mediach zdigitalizowanych oraz wejść na rynek pracy.

– Przeniesienie szeroko rozumianej działalności z obszaru dziennikarstwa i mediaworkingu do internetu jest już faktem. Tymczasem większość podmiotów na polskim rynku medialnym nie jest w stanie efektywnie dostosować się do tej zmiany. Dotyczy to zarówno instytucji (redakcji), ale także indywidualnych pracowników rynku mediów. Oferta studiów podyplomowych Digital Media jest adresowana do tych, którzy chcą zdobyć i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie, by lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, by utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym – mówi dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik merytoryczny studiów.

Słuchacze kierunku Digital Media zdobędą wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów, podstawowych norm prawnych i etycznych regulujących działanie digital media, najnowszych technik komunikacji oraz metod badania rynku mediów. Uzyskają także praktyczną wiedzę z prawa i etyki Internetu, narzędzi badania Internetu, realizacji materiałów wideo, kreowania i zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych oraz budowania marki własnej (personal branding).

Digital Media Campus to program, który wystartował w Polsce dwa lata temu i został wdrożony również w Serbii, na Słowacji i na Węgrzech. Jak dotąd ponad 150 dziennikarzy, w tym co najmniej 60 osób z Polski, wzięło udział w naszych szkoleniach dotyczących pracy w mediach elektronicznych. Współpraca z SWPS jest kolejnym przedsięwzięciem akademickim realizowanym przez Digital Media Campus w Polsce.  W ciągu ostatnich dwóch lat, w ramach Digital Media Campus na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie SWPS przeprowadzono niemal 30 tematycznych warsztatów, w tym zorganizowano dwie wizyty studyjne w Berlinie i Wrocławiu, co łącznie przełożyło się na prawie 200 godzin praktycznych zajęć. Słuchacze szkoleni byli przez 25 ekspertów, wśród których, oprócz specjalistów z Grupy Onet-RAS Polska, takich jak między innymi: Jarosław Kuźniar (Onet Video), Bartosz Węglarczyk (Onet), Aleksandra Karasińska (Newsweek), Maciej Kabroński (Fakt24), znaleźli się również goście z Niemiec i Szwajcarii: Hannes Britschgi (Ringier), Florian Scholl (Blick), Dirk Aschoff (Bild), Madleen Kamrath (Bild).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *