BadaniaMediaTVN Discovery Polska

Grupa TVN liderem rynku w maju!

Grupa TVN zakończyła maj na podium zestawienia koncernów medialnych w Polsce – portfolio jej kanałów osiągnęło 25,5% udział w widowni w grupie komercyjnej. W ubiegłym miesiącu TVN był najchętniej wybieraną przez widzów stacją telewizyjną w gronie Big5, z udziałem w grupie 16-49 na poziomie 8,5%. TVN24 umocniło swoją pozycję najpopularniejszego kanału w kategorii news, odnotowując najwyższe majowe wyniki udziału w widowni 4+ w swojej historii (SHR: 5,5%). Kanał Eurosport zanotował 200% wzrost widowni rok do roku i był w maju najchętniej oglądaną stacją sportową w kraju – zarówno w grupie komercyjnej (SHR: 0,5%), jak i wszystkich widzów (SHR: 0,9%).

 

NAJWIĘKSZY NADAWCA NA RYNKU

Maj był dla Grupy TVN kolejnym miesiącem zwieńczonym pierwszym miejscem na podium w zestawieniu największych grup medialnych na rynku – nadawca osiągnął udział na poziomie 25,5% w grupie komercyjnej. W grupie Big5 najpopularniejszą stacją ubiegłego miesiąca, z udziałem na poziomie 8,5% został TVN. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem 4,2%.

 

 

Najchętniej oglądaną pozycją w majowej ramówce stacji TVN w obu grupach widzów były Fakty – 3 maja program zebrał ponad 2,3 mln widownię. Nowe odcinki kultowego teleturnieju Milionerzy oraz programu Kuchenne Rewolucje zanotowały najwyższe wyniki oglądalności 5 maja – obejrzało je tego dnia odpowiednio ponad 1,8 mln i 1,4 mln osób. Niesłabnącą popularnością cieszy się także program interwencyjny Uwaga!, który 31 maja zainteresował przeszło 1,3 mln osób. Finałowy odcinek pierwszej polskiej edycji uwielbianego na całym świecie programu Mask Singer oglądało ponad 1,3 mln widzów.

„Widzowie postawili w maju na naszą ofertę, co odzwierciedlają wyniki oglądalności. Kolejny już raz widzimy, że „Fakty” są dla Polaków serwisem informacyjnym pierwszego wyboru, co w tych bezprecedensowych czasach jest dla nas szczególnym wyróżnieniem. Nasza widownia znajduje chwile normalności i odskocznię od trudów dnia powszedniego w ofercie programów rozrywkowych oraz lifestylowych Grupy TVN, co jest również ogromną nobilitacją. Zaufanie naszych widzów jest bezcenne”podkreślił Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

GRUPA TVN NA PODIUM W KATEGORII NEWSÓW

TVN24 to niekwestionowany lider w kategoriach kanałów informacyjnych. Wysoka oglądalność propozycji programowej stacji przełożyła się na rekordowy maj w historii kanału. Stacja uzyskała w ubiegłym miesiącu SHR na poziomie 5,5% w grupie 4+ oraz 3,3% w 16-49 – i zanotowała ponad 15% wzrost udziału w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Portfolio kanałów newsowych grupy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęły wspólnie 6% udział w grupie wszystkich widzów. Serwis TVN24.pl miał w maju 9 mln realnych użytkowników – taki wynik plasuje serwis na pierwszym miejscu w kategorii stron internetowych kanałów informacyjnych.

Do najchętniej oglądanych propozycji w grupie wszystkich widzów stacji należały w minionym miesiącu Kawa na ławę, Fakty po faktach oraz Kropka nad i.

TVN STYLE NAJCHĘTNIEJ OGLĄDANYM KANAŁEM LIFESTYLOWYM

TVN Style kolejny miesiąc cieszy się największą oglądalnością w kategorii lifestylowej w kraju, w obu grupach demograficznych – z udziałem na poziomie 0,7% wśród widowni 16-49 oraz 0,5% w grupie 4+. Programy, które zebrały największą widownię w ubiegłbym miesiącu to Jestem z Polski, W czym do ślubu oraz I nie opuszczę Cię aż do Ślubu.

Dzień Dobry TVN był w maju liderem rynku w kategorii programów śniadaniowych w obu grupach demograficznych podczas wydań weekendowych – osiągnął wysoki udział na poziomie 7,9% w widowni 4+ i 10,1% w grupie komercyjnej. Podczas majowych dni roboczych magazyn poranny TVN osiągnął udział na poziomie 8,9% – zebrał większą widownię z grupy komercyjnej niż konkurencja.

SPORT ISTOTNĄ KATEGORIĄ TEMATYCZNĄ W GRUPIE

Programy sportowe Grupy TVN były w minionym miesiącu bezkonkurencyjne. Kanał Eurosport 1 stanął na podium zestawienia swojej kategorii tematycznej – był najchętniej oglądanym programem zarówno w grupie wszystkich widzów (SHR: 0,9%), jak i 16-49 (0,5%). Stacja zanotowała imponujący, 200% wzrost udziału w widowni rok do roku. Wzrost popularności kanału w maju zawdzięcza on m.in. transmisji turnieju tenisowego Roland Garros – Polacy chętnie oglądają zmagania sportowców i kibicują Idze Świątek – młodej ikonie polskiego tenisa. 30 maja, w trakcie meczu Igi z Qinwen Zheng, Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce. Spotkanie czwartej rundy Roland-Garros przyciągnęło średnio aż 1,1 mln widzów i ponad 1,3 mln osób w końcówce spotkania. W trakcie meczu stacja osiągnęła aż 10,4% udziału w rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *