Internet & Gry - Reklama

Kolejny rekordowy rok CDA S.A.

W roku 2019 obroty spółki CDA S.A. wyniosły blisko 43 mln złotych, czyli o 53 procent więcej niż w roku 2018. Ponad 91 procent przychodów spółki pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta już ponad 231 tys. osób. Opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych przekroczyły w minionym roku 21 mln złotych.

 

 

 

 

 

Na tle bardzo udanego dla spółki roku 2018, rok 2019 był jeszcze lepszy. Wzrostowi uległa nie tylko sprzedaż generowana przez spółkę, ale również jej zysk, który zamknął się w minionym roku kwotą 9,2 mln (dla porównania w roku 2018 była to kwota 5,3 mln).

W ubiegłym roku spółka zintensyfikowała działania pozwalające na zakup dostępu do CDA Premium w sieciach partnerskich: salonikach prasowych, stacjach benzynowych, sieciach sklepów stacjonarnych oraz poprzez kanały internetowe partnerów. Pozytywnie wpłynęło to także na rozpoznawanie marki CDA Premium na tle konkurencyjnych usług.

W roku 2019 spółka zaprezentowała widzom swoją pierwszą samodzielną produkcję: animowany serial satyryczny „Porucznik Kabura” (w styczniu br. odbyła się premiera drugiego sezonu). Pod koniec roku spółka odkupiła od 4Fun Media S.A. autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów „Kapitan Bomba”, „Laserowy gniew dzidy” oraz „Kaliber 200 Volt”. W wyniku transakcji CDA przejęło blisko 200 animacji, przez fanów „Kapitana Bomby” uznawanych wręcz za kultowe.

„W 2018 roku dzięki bardzo dobrym wynikom wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę, a i tak rok 2019 był jeszcze lepszy. Właściwie w każdym obszarze znacząco poprawiliśmy swoje wyniki i osiągnęliśmy kolejne rekordy. Poza tym spółka jako jedyna z ubiegłorocznych debiutantów na NewConnect podzieliła się z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem wypłacając dywidendę. Mimo trudnego i bardzo konkurencyjnego rynku z dużym optymizmem patrzę w przyszłość.”komentuje Jarosław Ćwiek, prezes zarządu spółki CDA S.A.

W 2020 spółka nadal będzie koncentrowała się na rozwoju usługi CDA Premium oraz na konsekwentnym wzroście zasobów serwisu CDA.pl w obszarze Premium Free (ogólnodostępne treści od zweryfikowanych partnerów i twórców). W najbliższej przyszłości spółka zamierza wdrożyć wiele nowych funkcji ułatwiających korzystanie z aplikacji i serwisu, takich jak lepsze zarządzanie kontem i parametryzacja treści oraz wydzielenie treści dla dzieci wraz z zaawansowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej.

Szczegółowe informacje dotyczące wyników spółki znajdują się w raporcie za rok 2019, który można pobrać ze strony:
http://biznes.pap.pl/pl/news/search/info/35392830,cda-sa-(6-2020)-raport-roczny-za-2019-rok

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *