Prasa - Ksiązka

Magazyn Forbes Polska z rankingiem „Diamenty Forbesa 2022”, a na Forbes.pl ruszyły nowe cykle dziennikarskie

Raport „Diamenty Forbesa” od lat wskazuje najszybciej rozwijające się polskie firmy. Zestawienie obejmuje firmy, które w ciągu trzech ostatnich lat najszybciej zwiększały swoją wartość. Ponadto, żeby znaleźć się na liście, przedsiębiorstwo musi spełniać szereg wymogów, m.in. posiadać pozytywny rating wiarygodności i ryzyka współpracy, charakteryzować się wysoką płynnością bieżącą i odnotowywać nieprzerwany wzrost wyceny. Diamenty Forbesa 2022 pokazują, że pomimo pandemii coraz większej liczbie podmiotów udaje się spełnić wyśrubowane kryteria.

 

Raport „Diamenty Forbesa” od lat wskazuje najszybciej rozwijające się polskie firmy. Zestawienie obejmuje firmy, które w ciągu trzech ostatnich lat najszybciej zwiększały swoją wartość. Ponadto, żeby znaleźć się na liście, przedsiębiorstwo musi spełniać szereg wymogów, m.in. posiadać pozytywny rating wiarygodności i ryzyka współpracy, charakteryzować się wysoką płynnością bieżącą i odnotowywać nieprzerwany wzrost wyceny. Diamenty Forbesa 2022 pokazują, że pomimo pandemii coraz większej liczbie podmiotów udaje się spełnić wyśrubowane kryteria.

– Tegoroczna Lista Diamentów Forbesa jest szczególna pod każdym względem. Po raz pierwszy w jej historii liczba kandydatów do tytułu Diamentu wynosiła „naście” tysięcy. Po koniecznych weryfikacjach na liście znalazło się prawie 7 tysięcy podmiotów. Każdy z nich zasługuje na osobne, indywidualne, najszczersze gratulacje komentuje Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”.

– Ranking Diamentów pokazuje siłę oraz kreatywność polskich przedsiębiorstw. Firmy nieustannie poszukują nowych rozwiązań oraz podnoszą swoje biznesy na kolejne wyższe poziomy, co jest dla nas źródłem inspiracji – zauważa Ewa Łuniewska, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego, który jest partnerem strategicznym Diamentów Forbesa.

Raport Diamenty Forbesa 2022 został opracowany przez redakcję magazynu „Forbes” oraz wywiadownię gospodarczą Dun & Bradstreet Poland. Znalazły się na niej firmy, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość. Analitycy Dun & Bradstreet Poland wycenili przedsiębiorstwa, stosując metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Wartość przedsiębiorstw jest średnią ważoną ich majątku i wartości dochodowej. Majątek firm wyceniono na podstawie średniej arytmetycznej jego wartości likwidacyjnej oraz wartości księgowej netto spółki, która kwotowo odpowiada kapitałowi własnemu firm pomniejszonemu o wartości niematerialne i prawne. Wartość dochodowa to średnia zysków z lat 2016–2020. Wycena nie uwzględnia wartości marek handlowych i dotyczy końca 2020 roku

Z kolei w serwisie Forbes.pl znajdziemy nowe cykle dziennikarskie. Są to codzienne dawki najciekawszych newsów, analiz i raportów z Polski i świata. Czytelnicy dostają tygodniowy przekrój najcenniejszych wieści biznesowych, gospodarczych i finansowych. Przeczytają o największych sukcesach polskich przedsiębiorców oraz o porażkach, z których wyciągnęli lekcje. Redakcja pisze o tym, w co warto inwestować, a które branże omijać; które start-upy i polskie marki okazały się złotym interesem, a z których nie warto brać przykładu. Zwieńczeniem tematów okołobiznesowych jest sobotnia „Sztuka jedzenia”, bo pokazuje, że nie tylko pracą człowiek żyje, a wręcz przeciwnie – żeby efektywnie pracować, trzeba jeść i to nie byle co.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *