Magazyn „Supermiasta” oraz nowy program wideo „Gazety Wyborczej” o polityce, miastach i Polsce
Już we wtorek, 29 września 2020 r. ukaże się kolejne wydanie magazynu „Supermiasta” „Gazety Wyborczej”, przygotowane w ramach akcji pod tą samą nazwą. Tematem przewodnim numeru będą miasta w czasie pandemii – jak samorządy i mieszkańcy radzą sobie z wyzwaniami ostatnich miesięcy. Tego samego dnia „Gazeta Wyborcza” zaprasza też na premierę nowego programu online Supermiasta TV, w którym na żywo podyskutują samorządowcy i dziennikarze „Wyborczej”. Program będzie dostępny na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika na Facebooku – głównym i wydań lokalnych w godz. 12:00-12:45.
W polskich miastach zapowiada się gorąca jesień. Już pierwsza fala pandemii mocno uderzyła i w zdrowie mieszkańców, i w finanse gmin – teraz samorządy muszą ciąć inwestycje i wprowadzać podwyżki opłat. Z drugiej strony – miasta coraz bliżej współpracują ze sobą. Powstało nowe stowarzyszenie Samorządy dla Polski, w tle są wciąż pytania o zapowiadany przez prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego ruch Nowa Solidarność.
We wtorek, 29 września br. „Gazeta Wyborcza” ponownie poświęci uwagę właśnie polskim miastom. Wraz z wydaniem dziennika ukaże się kolejna odsłona magazynu „Supermiasta”, a w sieci zadebiutuje nowy program „Supermiasta TV”, w którym redakcja będzie rozmawiać na żywo z samorządowcami o tym, co się dzieje w polityce, miastach i Polsce.
Natomiast w nowym wydaniu magazynu „Supermiasta” czytelnicy „Gazety Wyborczej” znajdą artykuły i wywiady poświęcone miastom w czasie pandemii.
Katarzyna Sztop-Rutkowska, socjolożka opowie o tym, jak koronawirus zmienił życie miast – jakie ujawnił mocne, a jakie ich słabe strony, zaś Paweł Jaworski, urbanista – o zauważalnych zmianach w miastach, jak np. ucieczki na peryferie czy potrzeba szerszych chodników. Redakcja pokaże, jak miasta dbają o dobrostan psychiczny i fizyczny mieszkańców, czy nadążają za większymi potrzebami spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz jak starają się ograniczyć ruch samochodowy. W wydaniu ukażą się też materiały poświęcone reorganizacji pracy samorządów w związku z pandemią, szkole w dobie koronawirusa oraz rynkowi biurowców i jego kondycji.
„Supermiasta„ to tytuł akcji prowadzonej przez „Gazetę Wyborczą” od połowy marca br. W jej ramach odbył się m.in. plebiscyt „Supermiasta„, zorganizowany z okazji 30-lecia pierwszych w historii III RP wyborów do rad gmin. Czytelnicy i internauci oddali w nim ponad 39 tys. głosów, wskazując największe sukcesy swoich miast od 1990 r. Ważną częścią akcji „Supermiasta” są też publikacje pod hasłem „Supermiasta„. Czytelnicy lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” i serwisów lokalnych Wyborcza.pl poznali już dzięki nim m.in. listę ok. 200 miejsc i inicjatyw, które są dumą poszczególnych miejscowości. 22 kwietnia br. ukazał się też pierwszy magazyn pod tytułem „Supermiasta„, przedstawiający dokonania polskiego samorządu.
Akcję „Supermiasta” wspiera autopromocja w wydaniach „Gazety Wyborczej”, na Wyborcza.pl i na profilach redakcji w mediach społecznościowych.