Magazyn „Supermiasta” oraz nowy program wideo „Gazety Wyborczej” o polityce, miastach i Polsce

Już we wtorek, 29 września 2020 r. ukaże się kolejne wydanie magazynu „Supermiasta” „Gazety Wyborczej”, przygotowane w ramach akcji pod tą samą nazwą. Tematem przewodnim numeru będą miasta w czasie pandemii – jak samorządy i mieszkańcy radzą sobie z wyzwaniami ostatnich miesięcy. Tego samego dnia „Gazeta Wyborcza” zaprasza też na premierę nowego programu online Supermiasta TV, w którym na żywo podyskutują samorządowcy i dziennikarze „Wyborczej”. Program będzie dostępny na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika na Facebooku – głównym i wydań lokalnych w godz. 12:00-12:45.

 

W polskich miastach zapowiada się gorąca jesień. Już pierwsza fala pandemii mocno uderzyła i w zdrowie mieszkańców, i w finanse gmin – teraz samorządy muszą ciąć inwestycje i wprowadzać podwyżki opłat. Z drugiej strony – miasta coraz bliżej współpracują ze sobą. Powstało nowe stowarzyszenie Samorządy dla Polski, w tle są wciąż pytania o zapowiadany przez prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego ruch Nowa Solidarność.

We wtorek, 29 września br. „Gazeta Wyborcza” ponownie poświęci uwagę właśnie polskim miastom. Wraz z wydaniem dziennika ukaże się kolejna odsłona magazynu „Supermiasta”, a w sieci zadebiutuje nowy program „Supermiasta TV”, w którym redakcja będzie rozmawiać na żywo z samorządowcami o tym, co się dzieje w polityce, miastach i Polsce.

Pierwszym gościem „Supermiasta TV”– właśnie we wtorek, 29 września br. będzie Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku i prezes zarządu Unii Metropolii Polskich. W drugiej części pojawią się łączenia z szefami redakcji lokalnych „Wyborczej”: Paulą Skalnicką-Kirpszą, redaktor naczelną „Gazety Wyborczej Poznań” i Dariuszem Kortko, redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej Katowice”. Rozmowy poprowadzi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego i szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”. Program można oglądać w godz. 12:00-12.45 na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika na
Facebooku https://www.facebook.com/wyborcza/ – głównym i wydań lokalnych.
Więcej informacji na Wyborcza.pl

Natomiast w nowym wydaniu magazynu „Supermiasta” czytelnicy „Gazety Wyborczej” znajdą artykuły i wywiady poświęcone miastom w czasie pandemii.

Katarzyna Sztop-Rutkowska, socjolożka opowie o tym, jak koronawirus zmienił życie miast – jakie ujawnił mocne, a jakie ich słabe strony, zaś Paweł Jaworski, urbanista – o zauważalnych zmianach w miastach, jak np. ucieczki na peryferie czy potrzeba szerszych chodników. Redakcja pokaże, jak miasta dbają o dobrostan psychiczny i fizyczny mieszkańców, czy nadążają za większymi potrzebami spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz jak starają się ograniczyć ruch samochodowy. W wydaniu ukażą się też materiały poświęcone reorganizacji pracy samorządów w związku z pandemią, szkole w dobie koronawirusa oraz rynkowi biurowców i jego kondycji.

Supermiasta to tytuł akcji prowadzonej przez „Gazetę Wyborczą” od połowy marca br. W jej ramach odbył się m.in. plebiscyt „Supermiasta„, zorganizowany z okazji 30-lecia pierwszych w historii III RP wyborów do rad gmin. Czytelnicy i internauci oddali w nim ponad 39 tys. głosów, wskazując największe sukcesy swoich miast od 1990 r. Ważną częścią akcji „Supermiasta” są też publikacje pod hasłem „Supermiasta„. Czytelnicy lokalnych wydań „Gazety Wyborczej” i serwisów lokalnych Wyborcza.pl poznali już dzięki nim m.in. listę ok. 200 miejsc i inicjatyw, które są dumą poszczególnych miejscowości. 22 kwietnia br. ukazał się też pierwszy magazyn pod tytułem „Supermiasta„, przedstawiający dokonania polskiego samorządu.

Akcję „Supermiasta” wspiera autopromocja w wydaniach „Gazety Wyborczej”, na Wyborcza.pl i na profilach redakcji w mediach społecznościowych.

„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec czerwca br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 243 tys.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *