BadaniaMediaTVP

Miliony widzów oglądało mecz Polska – Islandia w TVP1 i TVP Sport

We wtorek, 9 czerwca aż 5,7 mln widzów (MOR*) i 4 mln widzów (NAM**) oglądało mecz towarzyski Polska – Islandia w momencie największej oglądalności w TVP1 i TVP Sport. Także według NAM TVP Sport uzyskał 9 czerwca 2,4% udziałów, najwięcej wśród kanałów sportowych i zakwalifikował się do TOP10 najliczniej oglądanych anten dnia. Najwyższe dzienne udziały 11,5% uzyskała Jedynka.

 

Średnia widownia meczu na obu antenach wyniosła 4,1 mln widzów (MOR) oraz 2,8 mln widzów (NAM) i była najwyższa w tym dniu. Łączne udziały spotkania wyniosły 29%.

Według NAM TVP Sport od początku roku sukcesywnie umacnia pozycję lidera rynku. Średnie udziały anteny w 2021 r. wynoszą 0,89% i są najwyższe wśród kanałów sportowych.

W TOP3 najliczniej oglądanych programów 9 czerwca znalazły się ponadto serwisy informacyjne Telewizji Polskiej. Widownia „Wiadomości” TVP1 wyniosła 2,7 mln (MOR) oraz 1,9 mln osób (NAM) i była najwyższa wśród serwisów informacyjnych, udziały kształtowały się na poziomie 16,3%. Drugim najliczniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” z widownią 1,8 mln widzów (MOR) i 1,6 mln widzów (NAM) i udziałami 21,2%.

Już w najbliższy piątek, 11 czerwca rozpoczyna się Euro 2020, a w poniedziałek, 14 czerwca Polacy rozegrają pierwszy mecz w ramach Mistrzostw Europy. Przeciwnikiem Polski będzie Słowacja.

TVP1 zaprasza na inauguracyjny mecz Polaków 14 czerwca już o godz. 17.25.Mecz będzie równolegle transmitowany w TVP Sport, na kanale TVP4K w jakości UHD, w Internecie na stronie tvpsport.pl, w aplikacji mobilnej TVP Sport, aplikacji HbbTV Euro 2020 i w serwisie HbbTV Telewizja Naziemna oraz w aplikacjach Smart TV.

W trakcie mistrzostw antena TVP Sport w całości będzie dedykowana EURO 2020, a mistrzostwa skomentują najlepsi komentatorzy w naszym kraju, z „Trzema Tenorami” na czele: Dariuszem Szpakowskim, Jackiem Laskowskim i Mateuszem Borkiem. Przed mikrofonami zasiądą też: Maciej Iwański, Michał Zawacki, Rafał Wolski i Sławomir Kwiatkowski. Grono ekspertów będzie liczyć ponad 50 nazwisk, wśród których nie zabraknie: Sebastiana Mili, Macieja Szczęsnego, Marcina Żewłakowa, Andrzeja Strejlau czy Roberta Podolińskiego i wielu innych.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NAM – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *