Media

Nagroda dla AMC Global za premierę “Terroru”

AMC Global zostało nagrodzone w prestiżowym konkursie Content Innovation Awards podczas targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Stacja zwyciężyła w kategorii „Series Launch of the Year” za globalną kampanię marketingową towarzyszącą premierze 1. sezonu uznanej przez krytyków antologii serialowej „Terror”.

 

Konkurs nagradza innowacyjne projekty dostarczane przez kanały telewizyjne, dystrybutorów i firmy technologiczne przyczyniające się do zachodzenia znaczących zmian na rynku telewizyjnym. Gala, będąca wspólną inicjatywą Digital TV Europe i TBI (Television Business International), zgromadziła największych graczy z branży, by uhonorować najbardziej znaczące osiągnięcia z ostatniego czasu. Zgłoszenia do konkursu oceniane były przez grono szanowanych dziennikarzy i ekspertów z branży.

Serial „Terror” powróci z 2. sezonem w 2019 roku na kanale AMC. Akcja kolejnej, dziesięcioodcinkowej, części „Terroru” rozgrywać się będzie podczas II wojny światowej i skupi się na niepokojącym widmie, które podąża za japońsko – amerykańską społecznością z jej domu w Południowej Kalifornii, aż do obozów jenieckich stworzonych na Pacyfiku podczas wojny. 2. sezon serialu jest współtworzony i produkowany przez Alexandra Woo („Czysta krew”), który pełni również rolę showrunnera, i Maxa Borensteina („Kong: Wyspa czaszki”, „Godzilla”). Producentem wykonawczym jest Ridley Scott, a serial jest produkcją własną AMC Studios, produkowaną przez Scott Free, Emjag Productions i Entertainment 360. Producentami wykonawczymi są także Dan Simmons, David W. Zucker, Alexandra Milchan, Scott Lambert i Guymon Casady.

1. sezon „Terroru” to druga najpopularniejsza produkcja wśród nowości serialowych i jeden z dziesięciu najlepszych seriali w bieżącym sezonie telewizyjnym w amerykańskiej telewizji kablowej. Produkcja została dobrze przyjęta zarówno przez widzów, jak i krytyków, według których „Terror” to „przerażający, XIX-wieczny koszmar” (Vulture). Daily Beast określiło go mianem „oszałamiającej i najbardziej przerażającej nowej produkcji telewizyjnej”, a TV Insider napisał, że jest to serial „literacki i filozoficzny, a jednocześnie szokujący i przerażający”.

Inspiracją dla 1. sezonu „Terroru” były prawdziwe wydarzenia dotyczące niebezpiecznej wyprawy Królewskiej Marynarki Wojennej z 1847 roku, która wyruszyła na nieznane terytorium w poszukiwaniu Przejścia Północno-Zachodniego. „Terror” pokazał, co może pójść źle, gdy grupa mężczyzn desperacko walczących o przeżycie, musi zmierzyć się nie tylko z żywiołami przyrody, ale także ze sobą nawzajem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *