Nowy serial National Geographic – „Internetowy boom”

W styczniu kanał National Geographic zaplanował wyjątkową premierę. Serial dokumentalno-fabularny „Internetowy boom” to podróż w czasie od zmieniających losy świata narodzin Doliny Krzemowej do pęknięcia bańki internetowej w 2001 roku.

Przez te pełne dynamicznych zwrotów akcji czasy przeprowadzą nas niesamowici bohaterowie, którzy doświadczyli wzlotu, upadku i odrodzenia branży internetowej. Wszystko w wyjątkowej konwencji z dużą dozą humoru i dystansu. Bo jak często o walce Netscape’a i Microsoftu opowiadają… raperzy?


Aby zrozumieć, jak powstał Internet, trzeba poznać ludzi, którzy przybyli do Doliny Krzemowej w latach 90. minionego wieku: wizjonerów, geeków, kanciarzy, studentów. Oni nie tylko stworzyli Internet. Stworzyli też historię. W nowej produkcji, która opowie o początkach Internetu i firmach działających w Dolinie Krzemowej, wystąpi gwiazdorska obsada, z takimi nazwiskami, jak: dwukrotny zdobywca nagrody Emmy – Bradley Whitford („Uciekaj!”, „Czwarta władza”, „Prezydencki poker”), Steve Zahn („Wojna o Planetę Małp”, „Witaj w klubie”) i Lamorne Morris („Wieczór gier”, „Jess i chłopaki”).


Serial „Internetowy boom” połączy techniki narracyjne i wywiady z prawdziwymi bohaterami rewolucji technologicznej oraz ekspertami. Widzowie poznają burzliwą historię trzech różnych firm, których założyciele chcieli zmienić świat dzięki rozwojowi Internetu. Dowiedzą się też, dlaczego to właśnie w miejscowości San Jose, znanej z rajskich ogrodów pełnych drzew brzoskwiniowych, pojawiły się budynki wypełnione serwerami i sprzętem komputerowym. To tu zaczynały takie firmy, jak Intel, Atari czy Apple.


Również tu powstała pierwsza komercyjna przeglądarka internetowa stworzona przez Netscape, firmę która przegrała później „wojnę” z Microsoftem. Jak wyjaśniają twórcy, w tamtych czasach właściwie nikt nie korzystał z Internetu – było to zbyt trudne. Dopiero za sprawą Netscape’a świat online stał się dostępny dla zwykłego użytkownika. Zobaczymy, jak założyciele spółki walczyli o uwagę i zaufanie inwestorów, jak gigantyczny sukces odnieśli oraz w jaki sposób zostali zepchnięci z piedestału.


Netscape stał się inspiracją dla wielu innych młodych informatyków, którzy także pragnęli z dnia na dzień stać się bogaci. W Dolinie Krzemowej w momencie internetowego boomu sportowe samochody i eleganckie domy sprzedawały się bowiem jak świeże bułeczki.


Wśród młodych ambitnych twórców znaleźli się marzyciele z uczelnianego kampusu, pomysłodawcy TheGlobe – dynamicznie rozwijającej się w latach 90. witryny społecznościowej, która powstała na wiele lat przed Facebookiem. Gdyby założyciele TheGlobe dostawali dolara za każdym razem, gdy ktoś zapyta: „czyli byliście Facebookiem zanim powstał Facebook?”, dziś z pewnością byliby bogaczami. Zobaczymy, jakie trudności mieli ze sprzedaniem swego pomysłu, mimo wielkiego zainteresowania ze strony użytkowników.
Poznamy też historię błyskawicznej kariery i bolesnego upadku pewnego naciągacza, który uciekając przed FBI rozpoczął życie na nowo w Dolinie Krzemowej. Tam założył serwis streamingowy Pixelon, który miał oferować treści wideo podobnie jak dzisiaj YouTube. Celem było przeniesienie telewizji do domowego komputera, a przy doskonałych umiejętnościach sprzedażowych „Michaela Fenne’a” wydawało się to prawdziwą żyłą złota. Historia jednak potoczyła się inaczej…

„Internetowy boom” – premiery dwóch odcinków we wtorki od 15 stycznia od godz. 22:00 na kanale National Geographic

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *