Prasa - Ksiązka

Prasa drukowana zyskuje obecnie większą uwagę i zaangażowanie czytelników

Przeprowadzone na zlecenie Ringier Axel Springer Polska w maju br. badania czytelnictwa pokazują, że czytelnicy mają więcej czasu na prasę, doceniają tradycyjne wydania papierowe, a na dodatek czytają uważniej, dłużej i z większym zaangażowaniem.

 

 

Rola prasy w ostatnim czasie znacząco wzrosła – zwłaszcza, jeśli chodzi o poziom zaangażowania i uwagi oraz czas, jaki obecnie poświęcamy na czytanie tradycyjnych gazet.

Dzisiaj czytelnicy są skłonni przeznaczyć na czytanie więcej czasu niż kiedyś – przyznaje to 58 proc. badanych, a to z kolei przekłada się na dokładniejsze czytanie. Szczególnie osoby młode poświęcają teraz prasie więcej swojej atencji.

Jednocześnie aż 62 proc. badanych uznaje prasę za bardziej wartościowe i rzetelne źródło informacji, a prezentowane treści postrzega jako mniej agresywne niż w innych mediach (70 proc.).

Reklamy w prasie drukowanej są obecnie postrzegane przez badanych jako jej naturalny element (80 proc). Większość czytelników przyznaje, że zdarza się im je przeglądać (72 proc.) oraz znajdować w nich przydatne informacje (63 proc.).

Prasa, poza dostarczaniem czytelnikom rzetelnych i sprawdzonych informacji, zapewnia łatwy powrót do treści uznanych przez nich za interesujące – czytelnik może sięgnąć po gazetę w każdej chwili, by podzielić się wiadomościami z partnerem czy dzieckiem. Wydania tradycyjne przyciągają połączeniem praktycznej wiedzy i użytecznych informacji z przyjemnościowym charakterem kojarzonym z chwilą relaksu oraz czasem tylko „dla siebie”. Zdecydowana większość respondentów (85 proc.) docenia bezpośredni kontakt z papierem podczas czytania prasy.

Wyniki przeprowadzonych wśród czytelników badań wskazują także, gdzie obecnie nabywana jest prasa drukowana – w kioskach (56 proc.) oraz sklepach osiedlowych (43 proc.). Co trzeci Polak natomiast dokonuje zakupu w hipermarketach i supermarketach.

 

 

Badanie ilościowe wykonane metodą CAWI i zrealizowane na panelu internetowym będącym własnością ARC Rynek i Opinia, przeprowadzono w maju 2020 na grupie N=1015 osób reprezentatywną dla populacji Polaków w wieku 18-65 lat ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz region GUS.

O szczegółowych wynikach badania więcej tutaj:

https://reklama.ringieraxelspringer.pl/case_studies/badanie-czytelnictwa/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *