Produkcja Polsat Games to najchętniej oglądane polskie rozgrywki esportowe

Zakończył się trwający trzy miesiące sezon 1. Ultraligi, profesjonalnych rozgrywek League of Legends, które polscy fani esportu mogli oglądać na antenie Polsat Games i w Internecie. W szczytowym momencie wielki finał Ultraligi oglądało jednocześnie 49 228 osób, co najlepiej oddaje skalę zainteresowania rodzimymi rozgrywkami.

 

W ramach 1. sezonu Ultraligi kibice mogli zobaczyć ponad 119 godzin zmagań na żywo prosto z dedykowanego esportowi studia Polsat Games w Warszawie. Transmisje zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a łączny czas oglądania na żywo przekroczył 42 miliony minut (to prawie 82 lata oglądania!).

Doskonała jakość transmisji pod względem sportowym i produkcyjnym przekłada się na zainteresowanie wśród polskich fanów sportów elektronicznych. Transmisje na żywo z 1. sezonu Ultraligi wygenerowały o 92% więcej wyświetleń w porównaniu z sezonem zerowym. To wynik przede wszystkim stale rosnącego zainteresowania wśród osób, które do tej pory esport oglądały tylko okazjonalnie.

Wzrost oglądalności idzie w parze z zaangażowaniem zadeklarowanych fanów profesjonalnego League of Legends. Publikacje w mediach społecznościowych dotyczące 1. sezonu Ultraligi zanotowały ponad 20 mln wyświetleń (to wzrost o 8 mln w porównaniu do poprzedniego sezonu) i angażowały aż o 91% skuteczniej niż te z końca 2018 roku. Co więcej, profil Ultraligi w serwisie Twitter był marcu najmocniej angażującym polskim profilem z kategorii gry wideo dystansując profile takich marek jak CD PROJEKT RED czy PlayStation Polska.

Pierwszy sezon Ultraligi jest naturalną kontynuacją założonego przez nas celu: odbudowy polskiej sceny League of Legends. Projekt został doceniony przez organizację Rogue występującą na co dzień w prestiżowych rozgrywkach LEC. Zaufanie pozostałych marek jak PRIDE, PACT czy nowo powstałego devils.one potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku. Szczególnie cieszy fakt, że wraz ze wzrostem poziomu produkcyjnego i sportowego, wzrosła także frekwencja wśród widzów. Dołożymy wszelkich starań, żeby kolejne odsłony Ultraligi jeszcze mocniej śrubowały rekordy” – mówi Bartosz Pawlik, dyrektor kanału Polsat Games.

W produkt Polsat Games zaangażowały także marki związane z branżą gamingową. Partnerem fazy playoff 1. sezonu Ultraligi była firma ASUS, producent sprzętu dla graczy ROG, która dostarczyła nagrody dla MVP rozgrywek. Fani LoLa docenili nieinwazyjne lokowanie, a fraza „ty asus” viarlowo pojawiła się w internecie aż 1500 razy w ciągu ostatnich 2 tygodni rozgrywek.

Ultraliga jest jedną z 8 lig regionalnych oficjalnie współpracujących z Riot Games, właścicielem gry League of Legends. Dzięki temu dwa najlepsze zespoły sezonu 1. polskiej ligi (Rogue Esports Club i devils.one) awansowały do europejskich rozgrywek European Masters, które startują już dzisiaj i będą transmitowane na antenie Polsat Games.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *